Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka

Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka #2260555 20/10/2008 08:14
Bawrel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Her er et lite utvalg bilder fra høstens turer i Bymarka. Litt inspirasjon til vinteren pluss en god venn fra et par år tilbake (sikkert død nå ICON_WINK ) helt nederst.

Gammelstien.

Ned til Geita.

Blåbærstien.

Henriksåsen.

Et gammelt bilde jeg liker godt.

Storheia.

Første prøveturen med ny sykkel. Mellom Strandlinja og Driftsvegen.

Fra turen da det møtte opp 12 mann klokka ni en søndags morgen!

Geitfjellet.

En elg jeg møtte flere ganger på tur for to år siden. Jeg så flere det året, men denne kunne jeg nesten klappe!

Redigert av Bawrel; 20/10/2008 08:15.
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: Bawrel] #2260556 20/10/2008 09:10
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Bilder er alltid velkomment, men selv med stor skjerm og rask linje ble dette litt selsomt. Rediger bildene og forminsk til en saklig størrelse. Her er vinterbildet ditt i en rask redigert utgave 300 kb i stedet for 2.9 MB...

(Med loddrette trær for anledningen, også...)

Redigert av GogBozen; 20/10/2008 09:21.

No added style
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: KnutAa] #2260557 20/10/2008 12:49
Bawrel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Nå får jeg bildene i riktig størrelse i min browser ved å trykke på en knapp, men jeg er enig i at det tar litt tid å laste de ned. Siden noen kanskje vil ha bildene av seg selv, tenkte jeg at de kunne få originalene når jeg først var i gang.

Jeg bruker jo heller ikke opp plass på forumet...

Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: Bawrel] #2260558 20/10/2008 13:24
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Jeg er hjemme med to halvsyke barn i dag så jeg hadde tid til å vise deg og andre som legger ut blury guffe fra millionvis overflødige pixler hvor mye bedre ting blir med minimal innsats. Det er noe annet med sylskarpe kvalitetsbilder, men de som tar disse er ofte ikke så hypp på at disse høyoppløste godsakene havner på avveie.

For resten av oss som ikke har skills og utstyr til å tapetsere nettet med digre bra bilder, er det fortsatt hyggelieg å kunne diske opp med bilder i postene. Disse bør være i et format som passer inn i en bærbar skjerm og har en verdi utover for den som er på bildet eller bak kameraet. Det er vel bedre at den som legger ut bilder redigerer så ca to hundre faste lesere slipper!?

Jeg er ikke så IT-kyndig at jeg veit om den knappen din, men jeg har nå en tilbake-knapp på nettlesern min som blir nærliggende å trykke på når jeg ser et slikt skjermbilde. Scrolle er kjipt...

Det er hundrevis som leser postene på forumet og det er jo fint om at alle får utbytte av det en presenterer!? Jeg skriver ikke dette for å være noe bedreviter elns men fordi bildene dine er fine nok i massevis, dersom man kunne sett dem uten ekstra anstrengelser. Hvis bildene hadde vært skarpe og noen ville laget plakater av dem, ville 3 MB vært nødvendig. Ellers ikke

No added style
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: KnutAa] #2260559 20/10/2008 13:28
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Det som også er dumt med slike enorme bilder er at teksten nedenfor blir dratt utover i bredden så man må scrolle sideveis.
Som sjef her inne oppfordrer jeg alle til å publisere bilder i en mer normal størrelse. 1000pixler i bredden er absolutt maks.
Hvis du vil dele originaler bør du legge dem på en bildeserver som Picasa eller tilsvarende og gi bort linken i tråden i stedet.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: sykkeloyvind] #2260560 20/10/2008 13:32
klean Offline
Besatt
Besatt
Sjefen her inne er en klok fyr. Hør pån!

Andreas.
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: klean] #2260561 20/10/2008 14:22
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Normalt skalere jeg bildene ned til 850 i bredden. Dette synest jeg blir en brukevennlig størrelse.

#Pedalenkrs
Re: Mine bilder i fra høstens utflukter i Bymarka [Re: RobG] #2260562 20/10/2008 15:56
Bawrel Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Har som sagt ikke problem med størrelsen, den er den samme som i bildet GogBozen lastet opp. Har ikke særlig god linje her hjemme, men tok ikke mer en 1 min å laste alle bildene. MEN, skal legge ut små bilder neste gang.

Nå satt jeg på skolen og hadde 15 min før en forelesning hvor jeg tenkte jeg skulle lage en tråd med noen bilder i. Kunne jo edited hjemme, men da hadde jeg ikke fått logget meg på området hvor bildene ligger (VPN funker ikke for tiden og eduroam er bare så vidt innenfor rekkevidde).

Knappen heter forresten "Tilpass til vindusbredde" og er kjekk å vite om, da mange sider er vanskelige å lese uten denne.

Moderator  support