Å følge nordsjøveien mot Mandal gir jo en kjempefin flat/lettkuppert tur. Fra sentrum sykler du ut til Vågsbygd og tar til høyre inn på Langenesveien (veien til Søgne, heter vell 456 eller 457, tror jeg i farten) Så er det bare og velge en vei til Lunde og ta til venstre på vestsiden av elva og fortsette utover til du er fornøyd (Ålo er vell ett greit sted å få GPS til å lete etter nå) Her er ruten:
KRS - Mandal via Ålo Turen tilbake til Kristiansand kan varieres med denne veien, men den innholder 2-3 lange og litt seige stigninger. En tur frem og tilbake langs denne veien fra Kristansand gir en veldig fin tur og vell det nærmeste jeg har kommet en klartre tur her nede.
Mandal - KRS via BrelandFor en lang og seig bakke for intervalltrening så er jo bakken opp til Breland fra Birkelandsvatnet:
Lang motbakke Ut i fra kartet er den ca 2km lang og hellningsprosenten vet jeg ikke helt om stemmer med det du ønsker men.
Men du kan jo ta kontakt med Fux, han er jo ny frelst landeveissyklist og kan nok dette med gode landeveisetapper bedre enn meg. Eller Oleidole her på forumet, det er de to som er racere på racer her på forumet

(For Kristiansand)