Er ikke Snøhetta området nasjonalpark da? Så tror ikke det er lov å sykle der?? Korriger meg om jeg tar feil.
[flåsemodus]På Snøhetta er det lov å skyte med kanon, men ikke å sykle... [/flåsemodus]
Sjekket opp dette på Lovdata:
Lovdata se pkt 5
Det viser seg at det er forbudt å sykle innenfor nasjonalparken! Og den dekker et stort område, med mye flott sykling. Kunne veldig gjerne tenkt meg NOTS på banen for å vurdere denne forskriften - den virker om lag like "fornuftig" som forskriften for Rondane

Om du ser bildet over, så vil det fremgå at sykling på selve Snøhetta er for meget spesielt interesserte

Om bunnyhopp fra stein til stein er din greie, er det sikkert fin sykling - vi andre koser oss på gullstiene rundt Dombås!
Dombås-Harbakken er beskrevet som stiguide her på siden. Stien som følger elva på den andre siden av E6, er rent gull. Og pilgrimsleden over fjellet (har ikke syklet den ennå) burde være en høydare. For ikke å snakke om mulighetene på andre siden av Gudbrandsdalen, fra Slådalsveien og ned til Lesja kan du lett få 600-700 meter bilbasert nedoversykling. Les kartet og god tur!
Håvard