Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Når Freddies Revenz ikke strekker til

Når Freddies Revenz ikke strekker til #2245673 10/12/2007 19:30
PålP Offline OP
Veldig
OP Offline
Veldig
Prøvde meg på en tur i Strømsåsen i dag. Det skulle vise seg å bli en vanskelig affære. Kom ikke lenger enn 20m ut i skogen før jeg lå og sprella på bakken. Med Freddies Lite bak og Freddies foran trodde jeg grepet skulle være tilstrekkelig, men dengang ei. Med ei såle av is og 5cm med litt fuktig snø oppå var det umulig å få feste. Jeg snudde etter noen forsøk på å forsere første bakken og tok lysløypa tilbake. Gikk skikkelig på snørra og personen som slet på isen like nedenfor fikk seg en god latter.
Får håpe litt kulde gjør at snøen fester seg til isen. Da får vi et suverent underlag som kan gi oss noen gode turmuligheter.

PÅL
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: PålP] #2245674 10/12/2007 21:01
bik3man Offline
More than words
More than words
Høhø. Sånn går det når du prøver deg med FedonFreddies.

Skistøvler med glatt såle og blåis med nysnø på var også ganske spennende opp fra parkeringen på Kanada.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: bik3man] #2245675 10/12/2007 21:52
P
photodude Offline
Entusiast
Entusiast
P
Godt å høre at det var ikke bare jeg som hadde problemer med grepet. Mine Walla Schwallabe Ice Spiker hadde akkurat samme problemet i går her i Vestfossen. Men jeg ga meg ikke siden jeg fant ferske sykkelspor i snøen. Også jeg som trodde Freddies ville hjelpe på det føre der...

Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: PålP] #2245676 10/12/2007 21:59
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: kabelgutt

Med ei såle av is og 5cm med litt fuktig snø oppå var det umulig å få feste.

Det er sykt føre i trd nå, med ren blåis. Sykla fra Moholt til Gløs idag, tenkte underveis at dette går aldri bra, men det gjorde det. Lett. Ice Spiker Pro imponerer meg virkelig på det føret.

For ei stund tilbake sykla jeg på hardpakket snø som var blitt varmt litt opp, ikke mer enn 2-3 cm bløtsnø var det. Men dekket
pakket seg med snø og dermed var full stopp i ei lita kneik.

Hver morgen har blitt en fest; hvilket føre er det i dag, vil dekkene fungere?

Fins det noen ritt som går snø/is i Norge?

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: Loki] #2245677 11/12/2007 07:27
gauter Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Fins det noen ritt som går snø/is i Norge?

Det fins jo vintertriathlon, da, som innebærer terrengsykkel på snø. I tillegg mener jeg at Drammen CK arrangerte et bakkeløp (opp mot Konnerud?) på vinterstid for et par år sida, der en del stilte med pigg.

Her verdenscup i vintertriathlon på Sjusjøen sist vinter:

Foto: Rolf Bakken, kondis.no

Gaute
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: gauter] #2245678 11/12/2007 07:38
Kjartandaddy Offline
Besatt
Besatt
Jeg satte igang med innkjøring av mine Freddies lite i går, med avslutning ned fottråkka sti ved Stokkanbekken i Trondheim. Tok det med ro uten låsing av hjul, men syntes sykkelen kjentes skikkelig ustabil og slengete ut, spesielt bak. Har 294 på den andre sykkelen, og de kjentes umiddelbart ut til å sitte bedre på is. Helt til jeg stoppet opp og satte foten i bakken. Stålis med 0,5 cm nysnø oppå gjorde det umulig å gå. Kanskje dekkene ikke var så dårlige likevel? Savner imidlertid noe lengre pigg. Har ingen erfaring med piggdekk, så jeg aner ikke hvor godt slike dekk egentlig sitter. Oppsummering av turen: To fall, begge når jeg gikk av sykkelen for å sjekke forholda.

Big wheels keep on turning
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: Kjartandaddy] #2245679 11/12/2007 07:55
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Kjartandaddy
Stålis med 0,5 cm nysnø oppå gjorde det umulig å gå.

Dette er forhold der 294, Freddies Lite og resten av de "normale" piggdekkene faller fullstendig igjennom. Dekket flyter oppå snøen og piggene riper så vidt i overflaten på isen.

Sitat: Kjartandaddy
Savner imidlertid noe lengre pigg.

Det er nok løsningen, det ja. Frem med kredittkortet!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: PålP] #2245680 11/12/2007 08:10
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Stort sett samme forhold i Bragernesåsen også. Mine 29er Extreme er ferdig innkjørt, men har dessverre ingenting å gjøre i skogen akkurat nå.

Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: GeirK] #2245681 11/12/2007 08:34
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Hja... fristende det altså, selv om hakka wxc gjorde det ganske bra på tilsvarende føre søndagskvelden, de pakker seg ikke så lett i alle fall.
Hvor er ordentlig freddies billigst i dag, noen tips? (Det er jo littegrann drøyt å betale tre tusen for ett par dekk, om de ikke duger på absolutt alt av vinterføre.. Men de varer vel på den annen side i ti år med mitt bruk, og da kan jeg sikkert bytte dem mot en rullator.. ;-)

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: slasher] #2245682 14/12/2007 22:00
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
NÅ derimot strekker garantert Freddies til. 294 i 29er utgave var hvertfall plenty i kveld. Mesteparten av snøen nå har festa seg til isen, men pigg er fremdeles nødvendig for de steder der snøen ikke har festa seg og de steder der det bare er is...

Eneste ulempen med denne årsperioden er at det er akkurat så mye snø og is at pigg er helt nødvendig, men ikke nok til at terrenget er 100% dekket. Forvent en del stein som stikker opp gjennom snølaget i nedkjøringene mot byen. Forvent også at en eller flere pigger forlater dekkene i prosessen... Jeg har ikke turt og titte på mine dekk enda. Men GØY var det!

Re: Når Freddies Revenz ikke strekker til [Re: Kjartandaddy] #2245683 19/12/2007 18:50
Oddeman Offline
Ringrev
Ringrev
Fikk i dag igjen min demper og 3 nye dogbone. Fikk demperen på garantien. Ble så glad at jeg glemte at hundebeina kostet 450 spenn og kjøpte like godt det siste fete freddiez de hadde på sportX. Beholder F. Lite bak foreløpig. Testet på våt is(kun egnet for skøyter) uten for huset og førsteinntrykket er at dette er vesentlig råere en fedonfreddy. Laange pigger. Funker ikke dette er det i alle fall ikke sykkelføre.

Heisann! Passert 50 innlegg og ikke lenger fersking. Klart jeg fortjener nye dekk.

Redigert av Oddeman; 19/12/2007 18:52.

------------------
I don't believe a word

Moderator  support