Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Regn, regn, regn

Regn, regn, regn #2238487 04/07/2007 10:33
BeerMaster Offline OP
Ustabil syklist
OP Offline
Ustabil syklist
Ikke akkurat innertier med noen feriedager på østlandet nå gitt. Forbanna meg på å sykle idag uansett og sitter igjen med skrukkehud over hele kroppen etter en liten 2 timers tur. Regna gjorde det hele tiden, men himmelen åpna seg totalt et par ganger. Noen av grusveiene i nordmarka bærer tydelig preg av mye regn. De har sunket ned og enkelte seksjoner har sklidd ut. Prøvde litt sti også, men her er det fryktelig bløtt mange steder. Mye våtmark og fryktelig sleipt og glatt. Ikke bare morro, men deilig å være litt ute uansett. Spådd sånn de neste 5 dagene også med et lite gløtt på lørdag, så grip sjansen.

Singing and cycling in the rain? Yeah, right!

Master the Ride first, then master the Beer
Re: Regn, regn, regn [Re: BeerMaster] #2238488 04/07/2007 13:56
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
På slutten av E6'en mot Ullevålsæter var det noen digge dammer i forrige uke. Jeg dura igjennom og ble fryktferdelig blaut i den ene. Men du så morro det var..!
De dammene er nok ikke mindre nå vil jeg tro, og om man spinner og strever seg opp dit så er man nok våt nok allerede til å bare peise på så vannspruten står helt til ørene. Tjohoo!!

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Regn, regn, regn [Re: Ripen] #2238489 04/07/2007 14:18
mogens Offline
Besatt
Besatt
Ikke for å strø salt i såret...eller, jo forresten, frem med saltkvernen ICON_SMILE

I Bergen er det siste 30 døgn kommet totalt 27mm nedbør hvorav nesten alt konsentrert på èn dag ICON_LAUGH

Legendarisk bra sykkelforhold ICON_LAUGH Finnes knapt nok gjørme i skogen nå ;D

Re: Regn, regn, regn [Re: mogens] #2238490 04/07/2007 15:02
satyv Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: mogens
Ikke for å strø salt i såret...eller, jo forresten, frem med saltkvernen ICON_SMILE

I Bergen er det siste 30 døgn kommet totalt 27mm nedbør hvorav nesten alt konsentrert på èn dag ICON_LAUGH

Legendarisk bra sykkelforhold ICON_LAUGH Finnes knapt nok gjørme i skogen nå ;D
Hovmod står for fall! Vi får se hvem som gliser bredest når dere har deres normale vær tilbake, og vi på Østlandet er tilbake på rett spor med nydelig vær. ;-)

Redigert av satyv; 04/07/2007 15:03.

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Re: Regn, regn, regn [Re: satyv] #2238491 04/07/2007 15:22
mogens Offline
Besatt
Besatt
Hehe. Vi på Vestlandet synes alltid det er litt morsomt når avisene bruker krigstyper når det regner litt på Østlandet, i nedbørsmengder som vi her knapt nok ville kalt "Høy luftfuktighet" ICON_SMILE

Måtte ta vare på dette fantastiske debattinnlegget fra Dagbladet, kommentar til artikkel om flom på Hovefestivalen. Tittel på kommentaren var "Verpysar". De kan få sagt det i Strandebarm, tydeligvis :-)

"Nei, makan til pinglete grinunger he eg ikkje sett sidan krigen. Desse kaffalatta-drikkande posørane med rosa skjorte veit ikkje kossn ein ekte festival skal vera!

Og hvis dykke synast detta e ille, so kom no til Strandebarmfestivalen! Dar he me ikkje luksusar som "telt" og "sikkerheitsansvarlege" og "toalett"! Dar søv me på parkbenkane og drit i skogen! I fjor regna da so mykje at 4 vaksne menn drukna! Da blåste so mykje at 3 band forsvann ut i havgapet! Da va so kaldt at månge fraus litt på føtene!

So kom ikkje her og klag over eit par vatndropar so fell på luksusteltet dykkas! Mann dykke opp lite granne!"

Re: Regn, regn, regn [Re: mogens] #2238492 04/07/2007 16:07
BeerMaster Offline OP
Ustabil syklist
OP Offline
Ustabil syklist
Det er faktisk ikke så galt så lenge det ikke sprutregner. Det er jo god temperatur. "Gutten" i deg våkner litt når du raser nedover smale grusveier og stier som har blir gjort om til bekkefar, så møkka spruter.
Blir bare fort sliten på stien på slikt underlag. Legger om til Maxxis Larsen Super T ikveld, så er man iallefall bedre skodd for de neste dagene.

Eneste problemet etter turen idag er at det sitter igjen litt myr fra nordmarka langt inn i høyre øregang etter et lite tryn. Spyler og spyler, men får det ikke ut.... .

Bra klipp fra Stranebarm forresten. Og akkurat nå skinner sola noen minutter på Grefsenkollen!!!

Re: Regn, regn, regn [Re: BeerMaster] #2238493 04/07/2007 17:04
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Slik som Numedalslågen er nå synes folk i Strandebarm at det er fint å avkjøle pilsen i, samt å egne kroken med en stor feit meitemark og slenge ut dupp og mark for så å legge seg ned med et strå i ene munnviken og slappe av.
4 meter økning i vannstanden er jo bare som en liten springflo.

Og det med at man får litt vann i kjelleren er bare sunt. Har sikkert ikke vært vaska så bra der likevel.
Ja og at flomvann blander seg med kloakk spiller ingen trille. I Strandebarm der driter alle i bøtter og tømmer det i elva og fjorden. Og den lukta venner man seg til, smaken og..

Ja nei så deeet... Det er ikke fullt før det renner over.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Regn, regn, regn [Re: mogens] #2238494 04/07/2007 18:00
Laban Offline
Veteran
Veteran
Tror alle i Bergen husker med skrekk og gru sykkelforholdene etter hundre og noen dager med regn i strekk. Forskjellen mellom vestlendinger og østlendinger er at vi setter så pris på dager med finvær, så når regnværet kommer sitter dette minet til neste gang. Østlendinger tar finvær som en selvfølge og når man får en uke eller to med regn blir man litt sjokkskadet. Merker det selv når jeg er i Drammen, regnvær blir mer deprimerende en når jeg er i Bergen.

Får for guds skyld håpe regnet har gitt seg til jeg skal på telttur til rudskogen neste onsdag. Orker ikke tanken på en langhelg i gjørme med telt som ikke er hundre prosent vanntett. ja ja. Kan jo sove i bilen hvis det blir for gale

"You should never underestimate the predictability of stupidity."
Re: Regn, regn, regn [Re: Laban] #2238495 05/07/2007 07:20
la1hka Offline
Helt klart
Helt klart
Forskjellen mellom østlendinger og vestlendinger er at vi ikke setter så pris på dager med regnvær, så når regnværet kommer sitter dette minet til neste gang. Vestlendinger tar regnvær som en selvfølge og når man får en uke eller to med sol blir man litt sjokkskadet.

Sånn da ble det riktig tenker jeg..

Eirik Nøkleby

"Velg dine kriger med omhu."
Re: Regn, regn, regn [Re: la1hka] #2238496 05/07/2007 14:45
mogens Offline
Besatt
Besatt
Tja, da vi hadde 100+ dager med nedbør i strekk i vinter så var det faktisk noen her i Bergen som ytret seg i moderate negative vendinger. Men èn dag med sol så er alt glemt og alle smiler! :-D

Re: Regn, regn, regn [Re: mogens] #2238497 05/07/2007 17:33
BeerMaster Offline OP
Ustabil syklist
OP Offline
Ustabil syklist
Vel, imorgen er det meldt litt mere stabilt. Ansvarlige myndigheter melder om store skader på flere grusveier i nordmarka, så da blir det en lang grustur på meg imorgen. Bør jo bli skikkelig "off-road" hvis det stemmer.

Tar en Kjelsås - Gjerdingen - Kjelsås runde. Så får man leke seg litt mere på sti i helga. Blitt litt for mye stillesitting de siste ukene. Må få opp pusten igjen.... .

Re: Regn, regn, regn [Re: BeerMaster] #2238498 05/07/2007 21:12
OLedward Offline
Avhengig
Avhengig
Ikveld tittet sola fram et øyeblikk her på Lillehammer. Etter dager med regn, regn og oppussing av kjellerrom gjorde det meg overmodig, og jeg heiv på meg sykkelklær, oljet kjedet, fylte kamelryggen og la ut på tur. To hundre meter oppe i gata kom det første tordenskrallet, fire hundre meter oppe kom skybruddet. Jeg gjorde vendereis og tuslet slukøret inn igjen :-(
Etter ca. en halv time ga regnet seg, og jeg som hadde gleda meg til sykkeltur i flere dager, tenkte at f heller jeg drar ut så får jeg heller bli våt – temperetauren er jo uansett OK. Jeg la ut igjen og fikk en flott 2,5 timers tur. Masse søle og griseri, glatt som juling på røtter og stein, og jeg var gjennomvåt når jeg kom hjem. Mot slutten av turen møtte jeg på denne karen:
[img]http://farm2.static.flickr.com/1119/729849713_021d669837.jpg?v=0[/img]

Jeg ble stående å titte på ham en stund og alt var tilsynelatende OK, men etter et par minutter og et par mobilbilder fikk n nok av dustete syklist og gikk til angrep! Jeg fikk usedvanlig høy puls – høyere enn noen gang tidligere på turen – og kasta meg på sykkelen akkurat i tide til å unnslippe skogens konge. Jeg vil tro at han var ikke mer en ca. 20 meter unna før jeg unnslapp. Det er mitt første møte med aggressiv fauna og jeg ble rett og slett litt skjelven – hvem sa at norske skoger var fredelige? :-)

Redigert av OLedward; 05/07/2007 21:16.
Re: Regn, regn, regn [Re: BeerMaster] #2238499 06/07/2007 07:17
D
dagfink Offline
Besatt
Besatt
D
Har sykla nokre grusrundar i Nordmarka dei siste dagane. Vegane er ikkje akkurat smuuude, men i grunnen heilt uproblematiske. Det var ikkje mange syklistane å sjå under regnskyllet i går ettermiddag. People need to harden up.

Re: Regn, regn, regn [Re: Ripen] #2238500 06/07/2007 07:27
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: El Jefe
På slutten av E6'en mot Ullevålsæter var det noen digge dammer i forrige uke. Jeg dura igjennom og ble fryktferdelig blaut i den ene. Men du så morro det var..!
De dammene er nok ikke mindre nå vil jeg tro, og om man spinner og strever seg opp dit så er man nok våt nok allerede til å bare peise på så vannspruten står helt til ørene. Tjohoo!!

Er det bare jeg som leste damer og ikke dammer ved første øyekast i dette innlegget? ;-)

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han

Moderator  support