hei h[per noen kan hjlepe meg med å anskaffe en Merida Matts HFS Alloy ramme, (tror det er 2002 modell) den gamle ramma mi er totalt vrak etter en krasj med en bil, men alt av deler ser bra ut. Har prøvd div rammer fra billige merida sykler, men de passer overhode ikke. Skal poste senere med diverse mål for setepinne, og gaffel hvis det vil hjelpe. og kanskje noen bilder. godt mulig jeg kan bruke annen type ramme også.
Jeg har en 20" Merida Matts Lx fra 1997. Ingen skivefester, men den er billig. Frontskifteren skal være en 34,9 mm topp swing top pull, setepinnen 30,6 mm.
Fargen er gul. Meridas toppramme i 1997, tror jeg.
Jeg har også en Hardrocx Cambrium 2003 modell, og den har samme ramme dimmensjonen og gir feste bak.
Må si at jeg ikke har mye peiling på sykkel dele navn og dimmensjoner. Ønsker en rimelig ramme som jeg kan bruke alt av deler på så jeg slipper masse ekstra utgifter til tilpassing. Setepinnen er 27.2mm. dimmensjonen på gaffelstammen er 28.9mm, vet ikke om det er dimmensjonen dere evt. trenger.
Håper jeg får mer inspill og kanskje et par tips/forklaring på navn og dimmensjoner det er greit å kunne når jeg leter etter ramme.
Med min ramme ville du måtte fore ut seterøre for å bruke din egen pinne (jeg leverer med original setepinne). Trolig måtte du også ha ny frontskifter (jeg kan levere med original Acera-skifter).
Trolig var din sykkel atskilig bedre enn min med hensyn til utstyr.
Og gå fra en 2002 HFS til en 1997 Lx vil nok bli litt nedtur, men på den annen side billig.