Hei og hopp!
Førstkommende lørdag er det duket for langtur og mye moro i Kristiasand!
Da det kommer en noen tilreisende så prøver jeg å legge opp til en lang tur som tar oss innom mange av godbitene i Kristiansand (se evnt egen invitasjon om du ønsker være med fredag også).
Meld deres interresse i denne tråden dere som kommer lørdag!
Lørdag satser vi på oppstart kl 11.00
Varighet: alt fra 4-6 timer (nærmere 5/6 tenker jeg...).
Ønsker at vi får med oss både Jegerberg og Bymarka. Dette skriver bl.a.
terrengsykkel.com om disse stedene: BYMARKA: VELKOMMEN TIL PARADISET. Her kan man sykle i timevis på fantastiske stier. I 1997 gikk det dessuten et NORGESCUPRITT i utfor fra toppen av bymarka og ned til Sentralsykehuset ( som forresten er en fin plass og begynne sin sykkeltur).
JEGERSBERG: VELKOMMEN TIL PARADISET 2. VERDENSCUP i MTB hadde et ritt her i 1996. Stier og smale grusveier i tilknytning til lysløype er stedene man kan bruke for å oppnå nirvana. KCK har dessuten brukt stiene ned fra Holmenkoll- toppen til utfortrening.
----
Det er duket for mye moro her!
Tempo: rolig, høy trivsels faktor.
Ta med matpakke, det blir jo noen timer! Forøvrig skal turen avsluttes i Ravnedalen for å nyte god burger og kald drikke (øl/cola).
Oppmøtested blir Spicheren treningssenter ca 5km utenfor sentrum. Se kart
HER Først sykler vi i Jegersberg, deretter turen over Otra og opp i Bymarka.
Vi ender opp i
Ravnedalen Hvor folk parkerer må man bestemme selv. Både Spicheren, Ravnedalen eller et sted i sentrum er aktuelt. Både Spicheren og Ravnedalen er ca 5-10 min sykling fra sentrum.
Postride: Noen øl på verandaen hos meg i Vågsbygda og deretter ut på Quart for å se MUSE! Om noen vil være med så sleng dere på!
Spm kan rettes i denne tråden, pr PM eller ring/sms på nr 40400075
Håper mange stiller opp!!