Ryker det på samme sted hver gang, f.eks "skjøten" fra montering (eller bruker du MissingLink el.lign?) Står kjedet rett vei? Shimano har vel innside/utside på sine kjeder.
Så det er samme kjede som ryker hver gang? Har du målt det for strekk? Jeg ville ha bytta kjede hvis det røyk, uansett, siden det er et veldig sikkert tegn på at ting er svekka.
Re: Kjede ryker til stadighet
[Re: RoyK]
#221599714/06/201608:25
Så det er samme kjede som ryker hver gang? Har du målt det for strekk? Jeg ville ha bytta kjede hvis det røyk, uansett, siden det er et veldig sikkert tegn på at ting er svekka.
Er samme kjede ja. Ikke målt for strekk, men bytter det ut nå.
Merkelig; Syklet Kjoserittet og Montebello, fungert bra inntil jeg syklet Kanalrittet 100km, kom under halveis, så gikk det dritt (nederste bilde) Skjøtet det, og syklet i mellomtiden uten problemer.
Tok Farris i helgen uten trøbbel, skulle stille og rolig til jobb idag hvor det skjer..
Det samme skjedde meg for noen år siden. Problemet viste seg å være kjedet som var montert feil vei. Det er visst en riktig vei og en feil vei på kjeder, uten at jeg helt klarer å se forskjellen. Da mitt røk, hang og slang det alltid i drivverket så jeg skjøtet alltid på uten å ta av kjedet og snu det. Da jeg snudde det var problemet løst og siden har jeg ikke røket det.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
den er rett vei på ene siden og feil vei på andre siden...
Esensen er at skrifta skal ut og vekk ifra ramma.
Woi så dårlig forklart av meg. Rett som tåler over skriver. Skriften er annenhver gang opp og opp/ned.. var ikke det innlysende slik som jeg skrev det over? :s Ultegra/xt kjede på meg btw
Jeg hadde retningsbestemt Shimano-kjede som røk ganske raskt på min sykkel satt opp med Sram XX 2x10. Fikk beskjed om at det ikke er kompabtatititarattatazilitet mellom de kjedene og XX. Er ikke sikkert det er tilfelle hos deg men, jeg ville sjekket uansett.
Jeg hadde retningsbestemt Shimano-kjede som røk ganske raskt på min sykkel satt opp med Sram XX 2x10. Fikk beskjed om at det ikke er kompabilitet mellom de kjedene og XX. Er ikke sikkert det er tilfelle hos deg men, jeg ville sjekket uansett.
Dette tviler jeg på stemmer. Ellers er min subjektive erfaring at kjede på XX ryker litt raskere enn XO o.l.
Jeg hadde retningsbestemt Shimano-kjede som røk ganske raskt på min sykkel satt opp med Sram XX 2x10. Fikk beskjed om at det ikke er camping-bil i tet mellom de kjedene og XX. Er ikke sikkert det er tilfelle hos deg men, jeg ville sjekket uansett.
Dette tviler jeg på stemmer. Ellers er min subjektive erfaring at kjede på XX ryker litt raskere enn XO o.l.
Uansett, det var beskjeden jeg fikk da jeg henvendte meg til Asker sykkelsenter. Når jeg derimot spør frk. internett får jeg dette til svar:
"Any Shimano- or SRAM-compatible 10-speed chain can be used with any other Shimano 10-speed groupsets, and with any SRAM 10-speed groupset. SRAM says, of course, that their chains will provide optimal performance with their components, though."
Jeg har blitt lurt av han jeg fikk kjede av, og han hadde blitt lurt av han som solgte han sykkelen. Ikke noe XTR det kjede der, men SLX. Da burde det iallefall holde...
Re: Kjede ryker til stadighet
[Re: HNK]
#221626414/06/201620:57