Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Boss m/BOOST røyk-nytt hjulsett kvikt?

Boss m/BOOST røyk-nytt hjulsett kvikt? #2215336 12/06/2016 07:22
Ugla Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Mitt SRAM ROAM 30 boss gikk heden etter bare 40 mil. Det ser ut til at det er en skade på navet i en av "ruglene" som ringen med alle inngrepspunkter er presset inn i, så da er det kanskje nytteløst å reparere? Bosset i seg selv er også ferdig.

Siden jeg ikke er noen hjulbygger, blir spørsmålet - hvor får jeg kjøpt et hjulsett rimelig kvikt av god kvalitet med grei vekt, alternativt en hjulbygger som har deler på lager? Ikke stort av tilgjengelig når jeg sjekker de største nettbutikkene, ser vel ut som det stort sett er Hope sitt endurohjulsett som er på lager. Positivt med det er at det sikkert både er solid, samt at det er rimelig, men i tyngste laget synes jeg med vekt på over en kilo på bakhjulet.

Det jeg trenger er et "passe" bredt hjulsett til en Remedy 29", men vanlig 15 mm aksling (100 mm?) foran og 148 BOOST bak og XD-boss. I tillegg at det blir en grei oppgradering fra ROAM 30, hvor resten av sykkelen er rimelig topp-notch. (Remedy 9.8)

Lars-Erik
Re: Boss m/BOOST røyk-nytt hjulsett kvikt? [Re: Ugla] #2215339 12/06/2016 07:35
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sikker på at selve navet er gåent? Er det sprekker eller grader på inngrepene eller på nav-huset? Har du bilder? Litt usikker på hva slags skade du viser til her:

"Det ser ut til at det er en skade på navet i en av "ruglene" som ringen med alle inngrepspunkter er presset inn i, så da er det kanskje nytteløst å reparere?"

Knakk en pal på et boss til en Trek Slash, og fikk kjøpt nytt boss veldig kjapt. Hør eksempelvis med Sørensen sykler om de kan skaffe - vet at FOSS fikk nye boss på lager nå mandag som var.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Boss m/BOOST røyk-nytt hjulsett kvikt? [Re: Ugla] #2215348 12/06/2016 08:31
Ugla Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Ikke så lett å ta bilder og få det tydelig fram. Men det er satt inn en ring med inngrepspunkter i selve nav-huset. Det er den som har fått seg noen grader.

Selve bosset sine inngrepspunkter er satt inn i disse igjen. Skal ikke være mye feil der før man ikke får satt inn nye inngregspunkter, jeg antar at det egentlig er en ring det også, og ikke enkeltpunkter som var det som ramla ut av bosset. Tar med meg hele greie til Sørensen i morgen for å høre, det er der sykkelen er kjøpt uansett.

Uansett er det aktuelt å få kjøpt seg nye hjul som er litt bredere.

Lars-Erik

Moderator  support