Pga andre prioriteringer vurderer jeg å bytte ut dagens altmuligsykkel mot en mer aggressiv altmuligsykkel med mindre vandring. Salg er veldig lite aktuelt da jeg ikke ønsker å risikere å være uten sykkel i sommer. Jeg klarer meg fint med sykkelen jeg har idag og synes den er helt suveren til det aller meste. Men den er overkill for det terrenget jeg bruker den i og ikke akkurat en rakett på grus, lettere terrengritt og transportetapper (selv om den er meget kapabel til dette også).
Sykkelen er en 2015 Stumpjumper carbon comp 29 som er kraftig oppgradert med blant annet Evo link for lavere krankhus, mer vandring og slakkere vinkler. I tillegg er gaffel, hjul og shock oppgradert med mer herjevennlige alternativer.
Specs:
Ramme - Medium 2015 Specialized Stumpjumper FSR Evo link. Carbon front triangel, M5 aluminium baktriangel. 140mm vandring.
Gaffel - Rock Shox Pike RCT3 29 - 140mm.
Shock - Rock shox Monarch Plus debonair RC3.
Setepinne - Speccialized Command Post IR.
Hjul - Syntace W35
Stem - Race Face Atlas 50mm
Styre - Thomson carbon 740mm
Bremser - Magura MT5 200/180.
Krank - Sram XO carbon m/30 t woolftooth drev.
Kassett - 10 delt shimano m/ 42t One up components 42t og 17t.
Girvelger - XTR
Bakgir - XT
Sete - Selle Italia
Sykkelen er bygd opp av kremdeler og alt av originale deler er byttet ut i løpet av 2015/2016. Girvaier, kjede og woolftooth drev ble byttet før Terrengsykkelrittet 2016. Ifølge Strava har sykkelen rullet ca 2000km. Ramma er tapet med beskyttelsestape på utsatte steder men noe gniss og steinsprut er på plass, som seg hør og bør på en stisykkel. En mindre bulk i bakfelg men denne har ingenting å si i bruk.
Original Stumpjumper link og shock (Fox Float CTD) følger med ved bytte. Tar også en service på gaffel med nye pakninger. Kan bygges ned til 130mm hvis ønskelig.
Er ikke sikker på hva slags sykkel jeg vil bytte den med men om noen er interessert så er det bare å ta kontakt. Ser for meg at 29ere med 110-130mm 29er er mest interessante. Setter en salgsverdi på 25000.
Sykkelen er kvikk og rask opp og bort og er som et godstog nedover. Den sluker alt terreng rått, særlig etter at jeg oppgraderte demperne.
Bilder vil komme senere.
Interesserte bes ta kontakt på PM.
Redigert av erijon; 03/06/2016 11:56.