Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet

Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet #2211990 02/06/2016 09:35
HNK Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jobber på en høgskole, og vi skal skifte ut et stort antall garderobeskap i en herregarderobe. I den forbindelse skal vi kommunisere til studentene at skapene tømmes etter en viss dato.

Problemet som melder seg, er hva man gjør med alle de skapene som ikke er tømt innen fristen?
Vi kommer jo til å klippe låsen og til å gå gjennom innholdet og vurdere det - verdisaker f.eks vil naturligvis bli oppbevart inntil eier gjør krav på det. Men hva med klær, håndklær, joggesko osv.? Det er snakk om nesten 400 skap, så potensialet for at det blir mye som må oppbevares er stort, og vi vet av erfaring fra slike runder tidligere, at folk ikke leser informasjonen som henges opp alle steder.

Men hva er tillatt, og hva er ikke?

Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2211992 02/06/2016 09:38
sveinaa Offline
More than words
More than words
Godt spørsmål. Når jeg jobbet i forsvaret måtte vi alltid ha med MP når vi klippet skap. Kanskje ikke like strengt på en skole?

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2211995 02/06/2016 09:53
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Er det personlige skap? Dvs, dere et navn knytet til hvert enkelt skap? Hvis ja, da har dere også en e-post til hvert enkelt person. E-post + opphengte lapper i gardreobeområdet burde da være nok som advarsel.

En frist på 2-4 uker burde være nok.

eva
Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2211997 02/06/2016 10:04
HNK Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Skapene er tildelt personlig ja. Og jeg sitter på en oversikt over alle navn som tilhører hvilke skap.

Forslaget om MP er for så vidt interessant, men vi snakker om politi-studenter her ICON_SMILE

Lapper har hengt i garderoben i to uker allerede og skapene skal ikke tømmes før i slutten av juni.
Jeg tenker mer på ansvaret dersom vi kaster mye av innholdet i skapene?
Er vi pliktige til å oppbevare tingene i en viss tid f.eks?

Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2211999 02/06/2016 10:06
gare Offline
More than words
More than words
Det er vel kommunisert ut tidligere at skapene skal være tømt innen en viss tid? Nå mener jeg selvsagt at man bør lage nytt oppslag og gjøre oppmerksom på fristen da.

Hva angår ting som ikke umiddelbart regnes som verdisaker ... jeg antar at det kan bli store mengder med håndklær, treningstøy og sko. Legg alt i en stor eske og merk det med gjenglemt eller lignende og la det så en periode før man vurderer videre behandling.

Skapene er vel skolens eiendom, og er bare lånt ut til bruk i skoleåret og skal tømmes før skoleårets slutt?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2212000 02/06/2016 10:08
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: HNK

Forslaget om MP er for så vidt interessant, men vi snakker om politi-studenter her ICON_SMILE

Hehe, jeg har litt større forventninger til at politistudenter skal forholde seg til lover, regler og bestemmelser ICON_WINK det må da være noen opplysninger om tømming av skap innen en viss frist da de ble tildelt skap?

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: gare] #2212005 02/06/2016 10:11
HNK Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: gare

Hehe, jeg har litt større forventninger til at politistudenter skal forholde seg til lover, regler og bestemmelser ICON_WINK det må da være noen opplysninger om tømming av skap innen en viss frist da de ble tildelt skap?

Studentene får ikke opplyst ved tildeling av skap når skapene må tømmes, men de vet at de hvert studieår får et nytt skap og at det skapet de har må tømmes før sommerferien.

Da tror jeg vi holder på at de lappene som henger der nå er bra nok, og tar en kjapp ringerunde rett etter skoleslutt til de som fortsatt har skapene fulle

Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2212009 02/06/2016 10:15
sveinaa Offline
More than words
More than words
Skapene er tildelt personlig ja. Og jeg sitter på en oversikt over alle navn som tilhører hvilke skap.

Lapper har hengt i garderoben i to uker allerede og skapene skal ikke tømmes før i slutten av juni.
Jeg tenker mer på ansvaret dersom vi kaster mye av innholdet i skapene?
Er vi pliktige til å oppbevare tingene i en viss tid f.eks?

Da bør dere ha all mulighet for å finne riktig lovhjemmel.

Ang. MP så kan det hende at de var med fordi det ofte var våpen i skapene.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: HNK] #2212125 02/06/2016 14:35
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Så lenge skapene er noe studentene får låne av skolen i stuidetida tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på om det er tillatt, tenk heller på hva som er smart.

Et håndkle koster 40 kr, tar masse plass. Kast. (Dvs gi dem til Fretex/UFF som lager filleryer eller noe sånt av dem).

Klær - kommer an på. Sokker og slitne t-skjorter er det ingen som savner. Helt nye jakker og tights har verdi. Åpenbart dyre klær tar du vare på en liten stund, før det gis bort.

Sko - kan være kjempedyre. Jeg ville tatt vare på dem en stund.

Med en stund mener jeg 2-4 uker, og et eget oppslag (satt opp ETTER skaptømming) om at det er tatt vare på og kan hentes på x sted før dato y, ellers blir det gitt bort. Etter det gir du bort med god samvittighet.

Husk at folk kan ha gode grunner til ikke å få med seg oppslag, de kan ha hatt alvorlig sykdom selv eller i familien, annen familiekrise, vært på reise. Det er ikke alltid alminnelig sløvhet som er synderen. Og da er det jo hyggelig om ikke noen har kasta de dyre treningsskoa deres umiddelbart, selv om de strengt tatt hadde rett til det.

Re: Tømming av garderobeskap - kan man kaste innholdet [Re: lph] #2212292 03/06/2016 05:38
HNK Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: lph
Så lenge skapene er noe studentene får låne av skolen i stuidetida tror jeg ikke du trenger å tenke så mye på om det er tillatt, tenk heller på hva som er smart.

Et håndkle koster 40 kr, tar masse plass. Kast. (Dvs gi dem til Fretex/UFF som lager filleryer eller noe sånt av dem).

Klær - kommer an på. Sokker og slitne t-skjorter er det ingen som savner. Helt nye jakker og tights har verdi. Åpenbart dyre klær tar du vare på en liten stund, før det gis bort.

Sko - kan være kjempedyre. Jeg ville tatt vare på dem en stund.

Med en stund mener jeg 2-4 uker, og et eget oppslag (satt opp ETTER skaptømming) om at det er tatt vare på og kan hentes på x sted før dato y, ellers blir det gitt bort. Etter det gir du bort med god samvittighet.

Husk at folk kan ha gode grunner til ikke å få med seg oppslag, de kan ha hatt alvorlig sykdom selv eller i familien, annen familiekrise, vært på reise. Det er ikke alltid alminnelig sløvhet som er synderen. Og da er det jo hyggelig om ikke noen har kasta de dyre treningsskoa deres umiddelbart, selv om de strengt tatt hadde rett til det.

Lagt opp til ordning omtrent tilsvarende dette ICON_SMILE

Moderator  support