Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hjulsett: Novatec Jetfly vs RS81?

Hjulsett: Novatec Jetfly vs RS81? #2211845 01/06/2016 20:54
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Hei folkens,

På min Nakamura Pursuit 7.0 sitter hjulsettet Novatec Jetfly med C4 nav.
Dersom man leser rundt omkring, ser man at den største effekten av oppgradering får man via hjulsettet, og dermed har jeg titta litt rundt på hva som blir en naturlig oppgradering (som også merkes), uten helt å komme til bunns...

Saken er at hvor hen jeg googler på "Novatec Jetfly", får jeg opp utelukkende strålende tilbakemeldinger. I en test slo det til og med Shimano Ultegra!

Dermed lurer jeg på hva som ville vært - innenfor 5000kr - som ville vært en merkbar oppgradering... Eller skal jeg bare slippe tanken og drøye til jeg har en høyere sum å bruke på hjul?

Alternativene jeg har sett på er:
- RS81 - C35 (eller 24 forsåvidt).
- Fulcrum Racing 3.
- (Campagnolo Zonda 2).

Noen som har erfaring med å bytte ut hjulsettet på en Nakamura/Diamant til noen av disse og kan si de har merket forskjell?
Hva ville vært naturlig steg for meg å gå til videre (dersom man ikke tenker penger)?

På forhånd takk! ICON_SMILE

Re: Hjulsett: Novatec Jetfly vs RS81? [Re: Randomrex] #2211884 02/06/2016 05:31
anerz Offline
Veteran
Veteran
Jeg har erfaring med det motsatt av deg, bytte til Novatec Jetfly.
Hadde en Diamant Pinnacle 2.5, den ble levert med Alex Rims R500 med C4 nav. Disse hjulene var tunge, husker ikke vekten. Kjørte med de 1 sesong før jeg var heldig og fikk tak i Novatech Jetfly til noe rundt innkjøpspris, tror jeg betalte 2000,-
Jeyfly ligger vel på rundt 1430 gram og sykkelen ble opplevd som ny med disse på.
Solgte Diamanten i fjor høst med orginale R500 felger, og flyttet Jetfly over på Cannondale Supersix'en, der de ruller nå ut på sin 3 sesong. Hadde de akkurat inne på verkstedet på Gsport Kløfta for tenkte å bytte lager da de hadde rullet ca 600mil, men det var ikke nødvendig fikk jeg beskjed om. De hadde tatt ut lagrene som satt der for inspeksjon og de var like fine.
Vektmessig er disse lettere en RS81 C24 på 1581gram(og i hvertfall C35). Jetfly har en felgdypde på 32mm.
Prismessig må Jetfly ligge på 4-5000,- utfra webpriser i utlandet.

Jeg synes disse ruller kjempe godt og er fornøyd med de.
Jeg hadde planer om å kjøpe noe nytt til denne sesongen, for å sette Jetfly på samboer sin racer, men da hun har fått problemer med knær og alikevel ikke virker til å få syklet denne sesongen tror jeg at jeg fortsetter å bruke de selv.
Har konkludert med at jeg ikke får noe så mye bedre uten å gå opp til DA9000 C24 nivå.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Hjulsett: Novatec Jetfly vs RS81? [Re: Randomrex] #2212262 02/06/2016 20:54
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Hei Anerz,

Du aner ikke hvor glad jeg ble av å lese innlegget ditt! yes
Følte jeg akkurat tjente 6000kr - som selvsagt da kan brukes på andre sykkelting! bigsmile

...og jeg har jo lest mye godt om dem på utenlandske forum, men det er jo litt godt å høre at andre kan gå god for det samme!

Heh, nå er det sikkert ingen andre som tør å ha andre erfaringer, men jeg har nå klart å slå meg litt mer til ro med den hysteriske følelsen av at man MÅ oppgradere det hjulsettet som kommer med sykkelen.

Redigert av Randomrex; 02/06/2016 20:56.

Moderator  support, Valentino