|
hjelp til kjøp..
|
hjelp til kjøp..
29/06/2005 13:06
|
mamut
OP
Medlem
|
OP
Medlem
har finni ut at det er på tide å kjøpe en bedre gaffel, men kan lite om det her, så hvis det er noen her som gidder å bruke skillsa sine på å formulere en kjøpsannonse for meg, evnt bare gi meg no pekere, sånn at det ikke ser ut som om jeg går inn for å bli rundlurt, tusen takk. veit ikke hvordan info jeg må ha om ramma osv for å vite hva jeg skal ha,så her er det sikkert mye unødvendig info:
ramma mi er everest viper,( Ja for det er da vitterlig gaffelen som teller.) 17", og flere har kommentert atn egentlig er for svær. jeg er 169cm høy og veier 72kg,ikke bare muskler, og sykler mest sti,ikke altfor teknisk,og litt grusvei. er ikke no treningsnarkoman heller, så alt i alt bør den funke til 'jentekjøring'.
pris rundt 1500,(evnt + porto,hvis i oslo kan jeg henten i slutten av juli) kan strekke meg til 2000 hvis alle er ens om at det er et godt kjøp.
gjerne godt brukt, men i god stand, siden jeg ikke er no flink til å mekke.
alle merker og modeller av interesse i utgangspunktet..tar gjerne imot forslag, men den må ha feste for både skive og v-brems.jeg har v brems nå, men den er nr 3 på lista for utbytting , etter gaffelen og ramma.
veit ikke hvordan vandring jeg bør ha, men vil uansett gjerne atn ikke er veldig mjuk i fjæringa, så jeg ikke blir sjøsjuk i oppoverbakkene.
vekta er uvesentlig
ok, på forhånd mange takk.
"wheeeeeeeee o, n that's the way we do it, wheeeeee o, there's really nothing to it"
Tom Waits
|
|
|
Re: hjelp til kjøp..
29/06/2005 16:41
|
mamut
OP
Medlem
|
OP
Medlem
"wheeeeeeeee o, n that's the way we do it, wheeeeee o, there's really nothing to it"
Tom Waits
|
|
|
[Re: mamut]
29/06/2005 17:19
|
Ovrep
Ivrig
|
Ivrig
Hvis du har tenkt til å bytte gaffel, ramme og i tillegg gå over til skivebremser på en Everest Viper, så finnes det bare et tips: Kjøp ny sykkel! Spar litt penger utover sommeren og kjøp en som er sterkt nedsatt til høsten...
eilif
|
|
|
[Re: Ovrep]
29/06/2005 17:53
|
mamut
OP
Medlem
|
OP
Medlem
har vært inne på tanken mang en gang, du, men saken er den at jeg ganske enkelt ikke har spenn til den engangsutgiften der nå, selv om det sikkert er billigere alt i alt.og dels fordi jeg vel egentlig aldri har sitti på no bedre sykkel enn den jeg har nå, og dermed ikke helt har kommet meg opp på samma nivå av utstyrsbevissthet som de som veier sykkelhanskene sine. dessuten hører man nesten ikke ulydene hvis man sykler med musikk i øra, og hvis jeg samtidig myser ser jeg jo nesten bare gaffelen uansett.
så driver jeg og tenker på at jeg ved neste større utbetaling fra lånekassa at jeg da skal kjøpe meg landeveissykkel,og så leve på yoghurt og nudler i et semester eller to. dels siden jeg bor i tyskland,( nå bor jeg ikke så langt fra odenwald, så det er ok her, men neste semester havner jeg antagelig i nordøst der terrengmulighetene ikke er så veldig gode, så må tenke alternativt).
nah. så sånn er det.
Tom Waits
|
|
|
[Re: mamut]
29/06/2005 19:18
|
Sebastian
Besatt
|
Besatt
og dels fordi jeg vel egentlig aldri har sitti på no bedre sykkel enn den jeg har nå Hvis du ikke har sitti på bedre sykkel enn den du har nå, så bør du ikke bytte ut rammen. det vil bli samme følelsen som en ny sykkel, bortsett fra at den nye sykkelen har nytt utstyr overalt.
Sebastian Pedersen
|
|
|
|
|