Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

supre forhold i nordmarka!

supre forhold i nordmarka! #214741 29/06/2005 06:45
F
funk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Nå er det gøy å være terrengsyklist i nordmarka. Kjørte litt over en halv mil på sti i går, og samtlige myrer/gjørmehøl var så tørre at det gikk greit å sykle. Sykkelen ble knapt skitten...lenge siden jeg kan huske så optimale forhold.

Eneste skår i gleden var den sure dama på Lørenseter som nektet å fortelle meg hvilken retning stien fortsatte, da jeg kom trillende (altså ikke syklende) over hennes kjære tun... andre som også har støtt på henne??

Re: supre forhold i nordmarka! [Re: funk] #214742 29/06/2005 07:04
K
kid loco Offline
Entusiast
Entusiast
K
Har støtt på han bonden på lørenseter, han er sur ass! kjærringa er like tverr altså? hehe

trillet over tunet der igår jeg og, det er en av favorittstiene mine den som passerer der.

"anybody who rides a bike is a friend of mine"
-gary fisher-
Re: supre forhold i nordmarka! [Re: kid loco] #214743 29/06/2005 07:49
JOF Offline
Entusiast
Entusiast
Jepp, flotte forhold i marka nå. Selv hadde jeg en tur rundt Sandungen i går kveld (på grus). Flotte harde veier mange steder, men fra nordligste punkt på Sandungen og til Kringla var veien akkurat skrapet. Kjipt å sykle på da sykkelen sporer voldsomt og blir svært støvete.

Tok turen over Merraskallen fra nordsiden her om dagen og oppfordrer flere til å gjøre det. Stien nord for Merraskallen begynner å bli trang og kunne trenge litt regelmessig bruk. Mange holder seg kanskje unna denne morsomme turen da det ligger 6-7 trær over stien på nordsiden (Venneråsen?). Lurte på om jeg skulle ta med stor sag og ta disse en dag. Trærne har ligget der siden forrige vinter så det ser ikke ut som de blir fjernet. Noen som kan fortelle meg om dette er lurt? Er det mye spenn i trær på 30+ cm slik at jeg risikerer å bli flyttet på når treet kappes?

Jan Ove
--
Re: supre forhold i nordmarka! [Re: JOF] #214744 29/06/2005 08:21
F
funk Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
JOF - jeg kjørte Venneråsen i fjor og synes det var en nedtur nettopp pga alle trenedfall. Du gjør mange en stor tjeneste om du gidder ta en økt med saga i denne løypa!

Re: supre forhold i nordmarka! [Re: JOF] #214745 29/06/2005 09:14
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Trær på 30cm+ kan være dødsfeller. Men det bruker å være mulig å se om de ligger i spenn. Ligger det i spenn så overlat jobben til profesjonelle. Er du ikke helt sikker lar du det også ligge. Det knekker lett en legg og mange har dødd i skogen under ryddearbeid. For ikke lenge siden døde faren til ei jeg kjenner. Han skulle ta motorsaga og rydde litt på "egen hånd". Han fikk knust brystkassa av et tre som lå i spenn.

Hilsen en som jobba med far i skogen noen måneder en vinter. Skal si motivasjonen for utdanning steig vanvittig dag for dag med det slitet...

mvh OveR - Lumberjack

Moderator  support