Hei!
Selger min Diamant Apex T27.3 2015 størrelse 20(180-190cm), 27.5 tommers hjul. Kjøpt for bare noen uker siden fra Gsport på nettet. Det er en fantastisk sykkel men jeg har etterhvert måttet inse at den er litt for liten for meg, siden jeg har så lang overkropp og lange armer(er 187cm høy).
http://kundeavis.gsport.no/Diverse/2015/gsykkel2015/?Page=22Lettere aluminiumsykkel tror jeg ikke man finner, veier bare 10,5kg! Sram X0-gir med gripshift er og fantastiske. Liker at man kan dra gjennom hele kassetten i en rørelse. Manitou Marvel Comp-gaffel med 8 forskjellige nivåer mellom helt låst og helt åpen. Den er ikke ens innkjørt enda.
Diamant og Nakamura fikk en batch med bremser med produksjonsfeil ifjor og jeg har ikke vært førnøyd med mine Hayes Radar. Sykkelen er inne på Gmax nå for å bytte til 2016års modell(på garanti) av dem som ikke har samme feil. Når jeg får tilbake den kan jeg ta noen bilder og kommer legge den opp på finn og, men tenkte noen her kanskje vil ha den så skriver her først.
Jeg har kjøpt til Shimano XT SPD kombi pedaler så man kan sykle uten sykkelsko og, eller hvis man ikke vil være klippet inn overalt, og dem veier ikke altfor mye.
Også montert 2 flaskeholdere som matcher sykkelen perfekt og er ekstremt fleksible når det gjelder flaskestørrelse. Funker å bruke tjukke 1l Nalgene-flasker

På gaffelen har jeg montert en RRP enduroguard som veldig effektivt stopper møkk fra å sprute opp i fjeset.
Den er brukt maks 10 ganger. Jeg har prøvd med lengre stem og også med breiere styre(følger med ett 760mm styre) men den er fortsatt litt for liten for meg. Jævlig synd, siden jeg elsker den ellers. Synes den er mye bedre enn årets modell(som ikke har gripshift, veier 200g mer, har kjedeligere farger og koster 12 000)
7800 tenkte jeg at jeg vil ha for den. Finnes i Oslo.