|
|
Snakke til hensynsløse trafikanter - vits?
|
Re: Snakke til hensynsløse trafikanter - vits?
[Re: Raskall]
19/05/2016 12:38
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Jeg synes det er helt OK at syklister ligger på hjul. Så lenge de tar tilstrekkelig hensyn i svinger, bakker, når den du henger på sykler forbi andre, osv. Men blir jeg da forpliktet til å gi signaler til halen? Jeg vil jo nødig være indirekte årsak til at igla (iglene) på bakhjulet mitt kjører på en 4-åring jeg svinger utenom. For meg reduseres gleden ved å sykle ganske kraftig når noen hekter seg på. Hvis du må svinge deg forbi en 4-åring, bør du vel tenke på å gi signal uansett om syklisten bak er en halv eller sju meter bak deg?
|
|
|
[Re: simson]
19/05/2016 12:57
|
Raskall
More than words
|
More than words
Jeg synes det er helt OK at syklister ligger på hjul. Så lenge de tar tilstrekkelig hensyn i svinger, bakker, når den du henger på sykler forbi andre, osv. Men blir jeg da forpliktet til å gi signaler til halen? Jeg vil jo nødig være indirekte årsak til at igla (iglene) på bakhjulet mitt kjører på en 4-åring jeg svinger utenom. For meg reduseres gleden ved å sykle ganske kraftig når noen hekter seg på. Hvis du må svinge deg forbi en 4-åring, bør du vel tenke på å gi signal uansett om syklisten bak er en halv eller sju meter bak deg? Det var et hypotetisk eksempel. Jeg gir selvsagt signal om jeg vet at noen ligger på bakhjulet mitt. Men hvordan kan han som henger seg på være sikker på at jeg er en erfaren felt-/gruppe-syklist? Og hvor stor er sannsynligheten for at jeg faktisk er det? Og kan jeg stole på at han bak meg ikke overlapper slik at jeg kan reise meg opp og tråkke? Mitt poeng er: Sykler man i gruppe bør man i det minste være enige om et grunnsett med regler. Jeg foretrekker også å kjenne de jeg sykler med godt. Jeg aksepterer i hvertfall ikke slike klegger og prøver å kjøre dem av om det er forsvarlig. Er det ikke forsvarlig eller jeg ikke klarer å hekte dem av så sakker jeg farta til 10 km/t og slipper dem opp på siden eller forbi. Men dette er når jeg registrerer at det er noen der. Det er ikke alltid like lett å oppdage.
|
|
|
19/05/2016 13:05
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Hvis jeg har skjønt det riktig kan syklister sykle på rødt så lenge det ikke oppstår fare eller er til hinder for annen trafikk. Ved Aker brygge brytes begge disse forholdene dessverre hele tiden av overivrige syklister.
Trafikklyset har ingen betydning. Det er andre vikepliktsregler som gjelder. Oftest vil syklisten ha vikeplikt, siden man kommer fra fortau og krysser vei. Men noen steder krysser fotgjengerfelt en utkjørsel, eller det går et separat sykkelfelt ved siden av fotgjengerfeltet, og da kan man ha situasjoner hvor bilist har vikeplikt for syklist uansett. For å sjekke hva som gjelder bør man kjøre rundt med kart over reguleringsplanen for området, siden man ikke kan stole på at Vegvesenet følger sine egne standarder... Hvilket kryss ved Aker brygge er det du tenker på?
|
|
|
[Re: Paragonia]
19/05/2016 13:18
|
GeirK
More than words
|
More than words
-Kunne jeg gjort noe annerledes. Jeg var helt rolig og tydelig.
Hvis du er alene: "Jeg er advokat, så hvis du velger å gjøre deg til voldsforbryter, kommer jeg til å sørge for at du blir putta i buret. Vold mot andre med barn til stede er særdeles skjerpende omstendigheter, så du BLIR sittende lenge." Hvis du er sammen en kompis eller fler. Gi en av kompisene mobilen din og si høyt "Han her har bestemt seg for å gjøre seg til voldsforbryter. Sørg for at du får med all volden hans på video."
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: anonym5]
19/05/2016 13:50
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Veiavgift er en avgift funnet opp av bilister som tror de eier veien fordi de eier en bil. Før dette dreier over på hvem som er hensynsløse i trafikken - alle vet at det er trafikantene som er idioter, og at de finnes i alle leir. Jeg tar til meg forslagene om å formulere meg mer forsiktig og høflig. Selvfølgelig er det viktig at jeg får fortalt hvordan jeg opplever situasjonene, og da må det være bedre å få den andre parten med på en meningsutveksling, og ikke munnhuggeri. Det er lov å være uenige, og det er greit å oppfatte situasjoner på forskjellige måter. Men det må også være lov å si sin mening uten å bli truet med juling eller kjeftet huden full med tullete argumenter. Dessverre opplever jeg det siste oftest. Hvis jeg klarer å endre fremgangsmåten kan jeg i hvert fall sitte i etterkant og vite at jeg gjorde det riktige, uansett om det ble en grei situasjon eller nok et håpløst tilfelle av road rage. Jeg skulle gjerne ha blokkert billister fra å sette seg i bilene sine igjen og presset fram svar og unnskyldninger. Men dessverre har jeg ikke ballene til det, og jeg er heller ikke kjapp nok i kjeften og har argumentene på greip der og da. Så kudos, Geir, men jeg tror ikke det er riktig framgangsmåte for meg. Jeg har også bil, men betaler fremdeles ikke veiavgift. Jeg betaler dog noe som heter årsavgift, men ikke veiavgift. Denne årsavgiften må jeg betale for å ha skilter på min bil enten jeg bruker veiene eller ikke. Er faktisk et viktig poeng å ta med i diskusjonen med bilister som drar opp "veiavgift" kortet....
|
|
|
[Re: Tgabriel]
19/05/2016 14:24
|
tparsli
Veteran
|
Veteran
Etter å ha sykkelpendlet Asker - Oslo sentrum noen år, er begrepet "hensynsløse trafikanter" dreid fra bilister til syklister. De er i sin boble. Ikke bare bryter de trafikkreglene med viten og vilje, men med kald beregning. Jeg orker ikke kommunisere med dem med annet enn hoderysting. Jeg opplever omtrent like mange tullinger på sykkel som i bil (sykler også Asker-Oslo), men jeg klarer fortsatt å skille mellom irriterende syklister og livsfarlige billister... Jeg tror en del (mange med bukkestyre) tillegger seg hensynsløs adferd over tid, uten at de er bevisst på hvordan de oppfører seg.
Thomas
|
|
|
[Re: anonym]
19/05/2016 14:26
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Er faktisk et viktig poeng å ta med i diskusjonen med bilister som drar opp "veiavgift" kortet.... Et par andre: - Årsavgiftpengene er ikke øremerket veibygging eller -vedlikehold - De fleste syklister har lappen og egen bil
|
|
|
[Re: jaknudsen]
19/05/2016 14:52
|
GeirK
More than words
|
More than words
- Årsavgiftpengene er ikke øremerket veibygging eller -vedlikehold
Nemlig. I tilleg til å gi dem denne opplysningen, spør jeg: "Jeg betaler 500 000 i året i skatt. Betyr det at jeg har mer rett på å bruke veien enn det du har?" Eller. "Man betaler ikke årsavgift for motorvogn på sykler siden de ikke har motor. Men, OK la oss si at det blir sånn. Hvor mye må syklistene betale for at du skal tolerere dem i vegbanen? Ca-beløp er OK."
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: anonym]
19/05/2016 15:17
|
anonym5
OP
Anonym5
|
OP
Anonym5
Veiavgift er en avgift funnet opp av bilister som tror de eier veien fordi de eier en bil. Før dette dreier over på hvem som er hensynsløse i trafikken - alle vet at det er trafikantene som er idioter, og at de finnes i alle leir. Jeg tar til meg forslagene om å formulere meg mer forsiktig og høflig. Selvfølgelig er det viktig at jeg får fortalt hvordan jeg opplever situasjonene, og da må det være bedre å få den andre parten med på en meningsutveksling, og ikke munnhuggeri. Det er lov å være uenige, og det er greit å oppfatte situasjoner på forskjellige måter. Men det må også være lov å si sin mening uten å bli truet med juling eller kjeftet huden full med tullete argumenter. Dessverre opplever jeg det siste oftest. Hvis jeg klarer å endre fremgangsmåten kan jeg i hvert fall sitte i etterkant og vite at jeg gjorde det riktige, uansett om det ble en grei situasjon eller nok et håpløst tilfelle av road rage. Jeg skulle gjerne ha blokkert billister fra å sette seg i bilene sine igjen og presset fram svar og unnskyldninger. Men dessverre har jeg ikke ballene til det, og jeg er heller ikke kjapp nok i kjeften og har argumentene på greip der og da. Så kudos, Geir, men jeg tror ikke det er riktig framgangsmåte for meg. Jeg har også bil, men betaler fremdeles ikke veiavgift. Jeg betaler dog noe som heter årsavgift, men ikke veiavgift. Denne årsavgiften må jeg betale for å ha skilter på min bil enten jeg bruker veiene eller ikke. Er faktisk et viktig poeng å ta med i diskusjonen med bilister som drar opp "veiavgift" kortet.... Skjønte du ikke at jeg tullet?
Anonym5
|
|
|
19/05/2016 15:30
|
Altabjorn
Ivrig
|
Ivrig
Fungerer ikke blinkelys på dyre biler, eller er bare svært mange av de som har råd å kjøpe dem for dumme til å skru lysene av og på slik som alle med førerkort har lært å gjøre? Blir også oppgitt over mennesker som presterer å fløyte på biler merket med "L". Ble de født med sertifikat? Har ellers gitt opp å diskutere med idioter. I en ideell verden blir ordskiftet saklig og begge parter går litt smartere bort, men som regel blir det bare kjekling og munnhuggeri. Har heller ikke helt ballene eller tålmodigheten til å blokkere en bil for å så irettesette sjåføren med stålklare argumenter, men stor kudos til den som får det til.
|
|
|
19/05/2016 18:36
|
anonym
Besatt
|
Besatt
Veiavgift er en avgift funnet opp av bilister som tror de eier veien fordi de eier en bil. Før dette dreier over på hvem som er hensynsløse i trafikken - alle vet at det er trafikantene som er idioter, og at de finnes i alle leir. Jeg tar til meg forslagene om å formulere meg mer forsiktig og høflig. Selvfølgelig er det viktig at jeg får fortalt hvordan jeg opplever situasjonene, og da må det være bedre å få den andre parten med på en meningsutveksling, og ikke munnhuggeri. Det er lov å være uenige, og det er greit å oppfatte situasjoner på forskjellige måter. Men det må også være lov å si sin mening uten å bli truet med juling eller kjeftet huden full med tullete argumenter. Dessverre opplever jeg det siste oftest. Hvis jeg klarer å endre fremgangsmåten kan jeg i hvert fall sitte i etterkant og vite at jeg gjorde det riktige, uansett om det ble en grei situasjon eller nok et håpløst tilfelle av road rage. Jeg skulle gjerne ha blokkert billister fra å sette seg i bilene sine igjen og presset fram svar og unnskyldninger. Men dessverre har jeg ikke ballene til det, og jeg er heller ikke kjapp nok i kjeften og har argumentene på greip der og da. Så kudos, Geir, men jeg tror ikke det er riktig framgangsmåte for meg. Jeg har også bil, men betaler fremdeles ikke veiavgift. Jeg betaler dog noe som heter årsavgift, men ikke veiavgift. Denne årsavgiften må jeg betale for å ha skilter på min bil enten jeg bruker veiene eller ikke. Er faktisk et viktig poeng å ta med i diskusjonen med bilister som drar opp "veiavgift" kortet.... Skjønte du ikke at jeg tullet? Joda, men jeg ville bare få frem poenget i tekstform... he he
|
|
|
19/05/2016 19:14
|
jakris
Fersking
|
Fersking
Her om dagen ringte jeg opp en lastebilsjåfør dagen etter at han sneiet meg. Presenterte meg, og spurte deretter om han syntes det var greit og bruke lastebilen som våpen i trafikken. Etter litt frem og tilbake om at han ikke kunne huske osv.. endte det opp med at han beklaget. Hører med til historien at han helt bevisst sneiet meg. Ingen biler imot og flere hundre meter fri sikt.
Har aldri gjort det før men tenker at det kan virke preventivt, regner med at denne sjåføren har episoden i bakhodet en stund. Å få fingern eller spylervæska er en ting, det dør du ikke av. En lastebil på 50cm avstand derimot..
|
|
|
[Re: Altabjorn]
19/05/2016 19:19
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Blir også oppgitt over mennesker som presterer å fløyte på biler merket med "L". Ble de født med sertifikat? Har ellers gitt opp å diskutere med idioter. I en ideell verden blir ordskiftet saklig og begge parter går litt smartere bort, men som regel blir det bare kjekling og munnhuggeri. Har heller ikke helt ballene eller tålmodigheten til å blokkere en bil for å så irettesette sjåføren med stålklare argumenter, men stor kudos til den som får det til. Forrige uke var jeg nummeret før jeg satt på håndbrekket og strammet opp en sjåfør i en Audi Q5 børstraktor som brukte hornet ivrig. Jeg stoppet opp for en ung bilist med en stor rød "L" bakpå, som forgjeves forsøkte å rygge seg ut av en parkeringsplass. (Lettere inspirert av denne fantastiske sketsjen som jeg aldri blir lei av å dele: ) [video:youtube] https://youtu.be/8YIzoLkStDM?t=4m35s[/video]
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
19/05/2016 19:29
|
skubisan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg ble forbikjørt av en bil med en svær tilhenger på en blind bakketopp på 303 mellom Stokke og Sandefjord i dag med bil i mot. Og han hadde en Landcruiser på slep som kjørte forbi i en blind høyresving. Hva skal man gjøre? Jeg uttrykker min misnøye men det hjelper nok aldri. Folk på vei til/fra jobb er gale. Totalt fokusert på målet. Samme med 285 mellom Skaret og Sylling. Folk holder 80-90 forbi i svingete uoversiktlige partier. Det er ikke snakk om å senke farten eller gi en meter. Vurderer å slutte å sykle der på hverdager.
|
|
|
[Re: anderssb]
19/05/2016 20:02
|
simson
Ivrig
|
Ivrig
Hvis jeg har skjønt det riktig kan syklister sykle på rødt så lenge det ikke oppstår fare eller er til hinder for annen trafikk. Ved Aker brygge brytes begge disse forholdene dessverre hele tiden av overivrige syklister.
Trafikklyset har ingen betydning. Det er andre vikepliktsregler som gjelder. Oftest vil syklisten ha vikeplikt, siden man kommer fra fortau og krysser vei. Men noen steder krysser fotgjengerfelt en utkjørsel, eller det går et separat sykkelfelt ved siden av fotgjengerfeltet, og da kan man ha situasjoner hvor bilist har vikeplikt for syklist uansett. For å sjekke hva som gjelder bør man kjøre rundt med kart over reguleringsplanen for området, siden man ikke kan stole på at Vegvesenet følger sine egne standarder... Hvilket kryss ved Aker brygge er det du tenker på? Krysset ved Sjøgata. Tror nok vi er enige - det er vikepliktreglene som gjelder for syklister på rødt lys, jf. min setning over om "til hinder for annen trafikk". Se også http://www.budstikka.no/nyheter/syklist-...n/s/5-55-186364
|
|
|
[Re: tparsli]
19/05/2016 20:12
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
jeg klarer fortsatt å skille mellom irriterende syklister og livsfarlige billister... Alle bilister er vel potensielt livsfarlige, men jeg kan ikke si at jeg har opplevd særlig mange tilfeller på pendlerruta. I går morges, derimot, ble jeg påkjørt bakfra av en medsyklist da jeg bremset for bil fra høyre...
|
|
|
[Re: jakris]
19/05/2016 20:16
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Her om dagen ringte jeg opp en lastebilsjåfør dagen etter at han sneiet meg. Presenterte meg, og spurte deretter om han syntes det var greit og bruke lastebilen som våpen i trafikken. Etter litt frem og tilbake om at han ikke kunne huske osv.. endte det opp med at han beklaget. Hører med til historien at han helt bevisst sneiet meg. Ingen biler imot og flere hundre meter fri sikt.
Har aldri gjort det før men tenker at det kan virke preventivt, regner med at denne sjåføren har episoden i bakhodet en stund. Å få fingern eller spylervæska er en ting, det dør du ikke av. En lastebil på 50cm avstand derimot.. Dette har jeg mer tro på enn å angripe folk i kampens hete. Ingen er mottakelige for kritikk i slike tilfeller (det har vel alle småbarnsforeldre lært..), men når noen gidder å skaffe telefonnummer, ta opp telefonen og ringe på en skikkelig måte dagen derpå, så tror jeg faktisk det kan ha en virkning. I tillegg unngår en da å være "syklist".
|
|
|
20/05/2016 04:45
|
anderssb
Ringrev
|
Ringrev
Trafikklyset har ingen betydning. Det er andre vikepliktsregler som gjelder. Oftest vil syklisten ha vikeplikt, siden man kommer fra fortau og krysser vei. Men noen steder krysser fotgjengerfelt en utkjørsel, eller det går et separat sykkelfelt ved siden av fotgjengerfeltet, og da kan man ha situasjoner hvor bilist har vikeplikt for syklist uansett. For å sjekke hva som gjelder bør man kjøre rundt med kart over reguleringsplanen for området, siden man ikke kan stole på at Vegvesenet følger sine egne standarder... Hvilket kryss ved Aker brygge er det du tenker på? Krysset ved Sjøgata. Tror nok vi er enige - det er vikepliktreglene som gjelder for syklister på rødt lys, jf. min setning over om "til hinder for annen trafikk". Se også http://www.budstikka.no/nyheter/syklist-...n/s/5-55-186364 Gatestubben i sjøgata er regulert som "Innkjøring til P-hus" i følge oslo kommune. Da gjelder trafikkreglene §7.4: Kjørende som kommer fra parkeringsplass, holdeplass, torg, eiendom, bensinstasjon, gågate, gatetun eller liknende område har vikeplikt for annen trafikant. Det samme gjelder den som kommer fra gårdsveg eller annen veg som ikke er åpen for alminnelig ferdsel, eller som svinger inn på kjørebanen fra vegens skulder. Kjørende som vil inn på eller krysse veg fra sykkelveg, gangveg, eller fortau, har vikeplikt for trafikant på vegen. Denne plikten gjelder ikke overfor kjørende fra eller til områder nevnt i første ledd. Det burde vært et separat trafikklys for syklister her, men det har vegvesenet "glemt", så da har syklister alltid forkjørsrett i dette krysset... (Ikke at man kan forvente at bilistene vet det.)
|
|
|
[Re: Altabjorn]
20/05/2016 06:38
|
gare
More than words
|
More than words
Blir også oppgitt over mennesker som presterer å fløyte på biler merket med "L". Ble de født med sertifikat? Dette gjorde jeg for noen uker siden, var inne i en rundkjøring og så at bilen som egentlig hadde vikeplikt ikke hadde noen intensjon om å stoppe ... tutet "litt" for å vise min misnøye, men sluttet da jeg så "L'en" bakpå bilen. Følte meg litt dum etterpå og skal kanskje slutte å tute i sånne situasjoner, det er jo teknisk sett ulovlig også.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
20/05/2016 06:47
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Blir også oppgitt over mennesker som presterer å fløyte på biler merket med "L". Ble de født med sertifikat? Dette gjorde jeg for noen uker siden, var inne i en rundkjøring og så at bilen som egentlig hadde vikeplikt ikke hadde noen intensjon om å stoppe ... tutet "litt" for å vise min misnøye, men sluttet da jeg så "L'en" bakpå bilen. Følte meg litt dum etterpå og skal kanskje slutte å tute i sånne situasjoner, det er jo teknisk sett ulovlig også. Så lenge det i prinsippet er tillatt å kjøre med "L" på bilen året rundt, til all kjøring, forsvinner all respekt i mitt hode. Skal denne merkingen ha noen hensikt må det håndheves et forbud mot å kjøre med "L" når det ikke bedrives øvelseskjøring
|
|
|
[Re: Oystein L]
20/05/2016 07:00
|
29Xeed
Entusiast
|
Entusiast
Blir også oppgitt over mennesker som presterer å fløyte på biler merket med "L". Ble de født med sertifikat? Dette gjorde jeg for noen uker siden, var inne i en rundkjøring og så at bilen som egentlig hadde vikeplikt ikke hadde noen intensjon om å stoppe ... tutet "litt" for å vise min misnøye, men sluttet da jeg så "L'en" bakpå bilen. Følte meg litt dum etterpå og skal kanskje slutte å tute i sånne situasjoner, det er jo teknisk sett ulovlig også. Så lenge det i prinsippet er tillatt å kjøre med "L" på bilen året rundt, til all kjøring, forsvinner all respekt i mitt hode. Skal denne merkingen ha noen hensikt må det håndheves et forbud mot å kjøre med "L" når det ikke bedrives øvelseskjøring +1
|
|
|
[Re: Oystein L]
20/05/2016 07:04
|
Raskall
More than words
|
More than words
Så lenge det i prinsippet er tillatt å kjøre med "L" på bilen året rundt, til all kjøring, forsvinner all respekt i mitt hode. Skal denne merkingen ha noen hensikt må det håndheves et forbud mot å kjøre med "L" når det ikke bedrives øvelseskjøring
Jeg ser poenget men drister meg til å være uenig med deg. En bil med L som følger trafikkflyt og ikke er til hinder for andre trafikanter trenger man ikke å bry seg med. Med en gang denne bilen begynner å oppføre seg uforutsigbart og avvikende fra trafikkflyten tar man de hensyn man skal ta. Politiet gir en advarsel til sjåfører som har L på uten å øvelsekjøre. Blir de tatt igjen blir de anmeldt.
|
|
|
20/05/2016 07:18
|
ket
Ringrev
|
Ringrev
jeg klarer fortsatt å skille mellom irriterende syklister og livsfarlige billister... Alle bilister er vel potensielt livsfarlige, men jeg kan ikke si at jeg har opplevd særlig mange tilfeller på pendlerruta. I går morges, derimot, ble jeg påkjørt bakfra av en medsyklist da jeg bremset for bil fra høyre... Har blitt påkjørt av 2 guljakke-pendler-tullinger allerede i år. Begge har vært altfor opptatt av å holde hjulet slik at de ikke har sett trafikken, siste tilfelle gikk i bakken og jeg ble ikke lei meg. De trodde tydeligvis jeg var opptrekkeren deres opp mot mål.
|
|
|
20/05/2016 07:26
|
eirikbk
Ivrig
|
Ivrig
I går morges, derimot, ble jeg påkjørt bakfra av en medsyklist da jeg bremset for bil fra høyre... Nettopp derfor er det en uting at folk legger seg på hjul uten å spørre først. Tresekundersregelen gjelder vel for oss også.
|
|
|
[Re: eirikbk]
20/05/2016 08:00
|
jaknudsen
Ivrig
|
Ivrig
Jeg pleier å bremse brått rett før de røde lysene i Dronning Eufemias vestover 
|
|
|
20/05/2016 08:04
|
grr
Ivrig
|
Ivrig
Ligge på hjul på en gruppetur eller i ritt, helt klart, men jeg legger meg ALDRI på hjulet til noen ukjente til og fra jobb eller tilfeldige syklister på en treningstur. Jeg sykler for å få trening, så hvorfor skal jeg desperat prøve å spare 20%? Kan ikke de som henger seg på hjul like godt finne seg en elsykkel?
|
|
|
20/05/2016 10:55
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg pleier å bremse brått rett før de røde lysene i Dronning Eufemias vestover Morsomt å øve på stoppies og trackstand der ... 
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
20/05/2016 10:57
|
Ruppert
Entusiast
|
Entusiast
Er faktisk et viktig poeng å ta med i diskusjonen med bilister som drar opp "veiavgift" kortet.... Et par andre: - Årsavgiftpengene er ikke øremerket veibygging eller -vedlikehold - De fleste syklister har lappen og egen bil -De fleste bilister har også sykkel (eller barna har). disse må det jo da også betales avgift for.
|
|
|
20/05/2016 18:28
|
Paragonia
Entusiast
|
Entusiast
Hva skjedde med å hjelpe andre, være vennlig og hyggelig. Være en venn.
"
|
|
|
[Re: Paragonia]
21/05/2016 07:19
|
GeirK
More than words
|
More than words
Hva skjedde med å hjelpe andre, være vennlig og hyggelig. Være en venn. Hvem er det du mener en skal hjelpe og med hva?
|
|
|
|
|