Lastet ned og kjørte en "rute" i dag men da jeg kom til "mål" så skrudde enheten seg av helt av seg selv uten varsel. Turen ble ikke lagret. Masse batteri igjen. Ble oppdatert med nyeste versjon for et par uker siden. Tiilfeldig eller bug ??
Har flere ganger observert at garmin-enhetene trenger litt kjærlighet ved bruk. De er ikke flinke til å fortelle at minnet har gått fullt, så synkroniserer du mot Strava eller annet, så slett turer sånn delvis periodisk. I tillegg er ikke enhetene spesielt glade i å bli kobla fra USB, og kan få feil på filsystem, så ikke bare trekk ut kabel, se til at den har blitt koblet fra vis OS.
Hvis sletting av turer er gjort og feilen ikke skjer igjen, så er mulig internt minnekrøll feilen, skjer det ved neste tur (ta en test-tur, så kjør en flush av enhet (man kan lagre en settingsfil så du slipper å gjøre "mye" på nytt).
Enhetene i seg selv fremstår som ganske robuste, så feil er etter egen erfaring relatert til programvaren som kjøres, og en full resett kan løse dette.
Dog, har en 510 selv, og der sliter jeg med at av og på -knappen ikke responderer så lett, selv etter flere oppgraderinger, så den antar jeg er mer "mekanisk".