Takker for svar, da skal jeg se hva de har inne. Det er Hunndalen Sport, Gjøvik som har konkurssalg. Var innom der forrige uke og det er igjen svært lite sykler, kun noen få damesykler etter det jeg så. Mye dekk,hjelmer, sko og en del bremsedeler så det ut som. Og en del klær men 99% landevei.
Kjører på alle de nevnte.
Fast Trak (2.2) er bra på ritt med blandede forhold, men krever at du er skikkelig godt kjent med det. Ikke noe dekk du kjører på koseturer eller til cruxing, men solid og triller som pokker. Ikke noe å satse på hvis gjørme. Bruker det selv på alt fra Grenserittet til Terrengsykkelrittet, rittfulldemperen er skodd med det.
Ground Control 2.3 er et godt allround-dekk også. Triller ok, og funker veldig bra når det er tørt. Tåler en del bank. Kjører du litt lavt trykk sitter de bra. Forutsigbare i oppførsel.
De kan være sketchy når det er vått på røtter og stein. Sitter på stisykkelen pr nå, som jeg bruker i Sarpsborg/Kongsberg.
Butcher:
Har brukt mye som fordekk. Fint høst & vinterdekk, godt volum, det beste av spesh-dekkene på våre røtter etc. Kjører du mest kosetur på sti er det perfekt. Syntes selv det er mer i retning All Mountain/Enduro enn sti.
Purgatory 2.3:
Funker både foran og bak. Igjen et bra høst/vått/cruxe-dekk med masse grep og volum.
Slaughter 2.3:
Glimrende bakdekk - ruller godt, ok volum. Ikke konge i gjørme, men ok på vått.
Alle sammen er gode å sette opp slangeløst, men hold deg unna S-works utgavene - lette og fine, men lette å rive hull på også. Passer best til grusbanking eller konkurranse på elite-nivå.
Om de har noen av dekkene i GRID-utgave er det ekstra sterke sidevegger. Perfekt som bakdekk om du ikke er spesielt redd for noen ekstra gram.
Har kun testet i 29".