Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sommerhjul til CX

Sommerhjul til CX #2201453 05/05/2016 10:05
K
Kjelsrud Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hei

Jeg har en Specialized Crux med hjulsetet som følgte med: AXIS 2.0 Disc SCS
Dette har fungert fint på grus og sti samt på veien i vinter med piggdekk.

Nå som våren/sommeren kommer blir det 98% asfalt og greie veier. I stedet for å kjøpe en landeveissykkel, tenkte jeg på å heller anskaffe ett brukbart hjulsett til cyclocrosssykkelen. Sykkelen er jo veldig behagelig, og jeg håper/regner med at med ett godt hjulsett vil jeg få noe av den samme fartsfølelsen. Jeg merker at sykkelen idag, men tunge hjul og knastedekk føles litt "tungt", spesielt i akselerasjon.

Mitt spørsmål er derfor: Har dere noe gode anbefalinger på hjulsett (Disc) alu eller carbon til maks ~12.000,-
Vil helst kjøre 28" slicks dekk

Re: Sommerhjul til CX [Re: Kjelsrud] #2201457 05/05/2016 10:30
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Velkommen på forumet!

Jeg har vært vel fornøyd med Notubes Alpha 340 Disc. Alpha 400 og Grail er hjul som sikkert vil fungere godt til ditt bruk. Fordel å kunne sette opp slangeløst.

Men med et slikt budsjett kan du se på andre prisklasser. Har tro på American Classic-hjulsettene på Sykkelkomponenter, forutsatt at du har eller får tak i centerlock-skiver som passer dine bremser.

Meget mulig at du får flere svar om du også spør på "Racer". Stadig flere som bruker skivebremser på landeveissykkel.

Re: Sommerhjul til CX [Re: Kjelsrud] #2322168 03/07/2016 17:15
Lunvik Offline
Entusiast
Entusiast
Hei
Starter ikke ny tråd men låner denne for et spørsmål.

Har en Specialiced Diverge Expert og vurderer nytt hjulsett.
Har kommet over et hjulsett type: Roval Rapide CLX 40.
På Divergen er det gjennomgående aksel og lurer på hvordan det er å bygge om Roval Rapide CLX 40 hjulsettet til gjennomgående aksel?

Roval er jo "husmerket" til Specialized så i mitt hode så burde det gå............

Noen som har greie på slikt som kan gi noen råd?

MAMIL på tur!
Diverge Expert 2018, S-works Stumpjumper 29 HT, Cervelo S1 på Elite Drivo og Fat Tony Carbon.

Moderator  support, Valentino