Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bikepacking i Nordmarka i helgen?

Bikepacking i Nordmarka i helgen? #2201026 03/05/2016 22:08
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hei!

Kjøpte meg en Diamant Apex T27.3 på supersalg og bestilte litt bikepacking stash fra Alpkit og er nå klar for å cykle langt og sove ute masse i sommer.

Tenkte starte nå i helga siden jeg fikk tingene fra Alpkit idag og lurer på om noen vil bli med?
Ikke noe voldsomt, men en fin tur i marka for å teste utstyr og våkne opp ute i sola på søndag.

Er vel egentlig helt fersk som terrengsyklist men er ganske seig av meg så er med på det meste selv om farten kanskje ikke er den aller høyeste enda. I lørdags leste jeg at dem hadde preppet løyper på Mylla så på søndagen spente jeg fast skiene på sykkelen og syklet gjennom marka til Mylla for å kunne gå langrenn i mai ICON_SMILE
Var veldig mye mer snø enn jeg hadde regnet med hele veien men jævlig gøy. Slike eventyr liker jeg.

Har allerede veldig lett campingutstyr som er blitt brukt for lite så nå er jeg veldig gira på å dra ut. Har en ekstra bivakksekk hvis noen mangler lett utstyr men vil bli med. En seatpost rack som jeg ikke kommer bruke selv har jeg også. Trenger bare noen turvillige folk ICON_SMILE

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2201756 06/05/2016 08:59
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K

Ingen som vil bli med på tur? Har dere sjekket værmeldinga? Det blir full sommer!

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2201782 06/05/2016 10:27
pblind Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg skal muligens ut i kveld.

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2201796 06/05/2016 11:01
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Hva har du tenkt deg ikveld?

Jeg tenkte mer lørdag-søndag siden været blir bedre da, men og fordi jeg var på 4-timerstur i marka igår og har litt andre ting å gjøre idag, pluss at jeg ikke har setupen min ferdig enda.

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2202084 07/05/2016 11:00
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Begynner å nærme seg med setupen. Ser ikke ut som bilden vises direkte. Dere må klikke på linken bare da, eller så kan kanskje noen fikse det for meg?

[img:center]https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t...amp;oe=57AF23A8[/img]

Trur det blir en ganske kort test-tur idag hvis ingen har lyst å bli med?

Overnatting på Vettakollen kanskje så får jeg våkne opp med utsikt. Tenkte spendere søndagen med SUP på fjorden. Men hvis noen har lyst å bli med på tur så er jeg med på det meste!

Redigert av Krevlornswath; 07/05/2016 11:08.
Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2203975 12/05/2016 17:47
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Har spendert alle våkne timer ute i sommervarmen så har ikke rukket å skrive noe. For noen fantastiske dager vi har hatt!

Jeg syklet til og overnattet på Vettakollen lørdag kveld. Helt nydelig å våkne opp till sol og 20 grader varmt allerede kl. 8 på morningen.

Utstyret fungerte bra men skulle gjerne sett at setepost-drybagen sitter litt bedre på plass så skal bestille en Wildcat Tiger, siden den virket å være den letteste å beste harness-løsningen.
http://www.wildcatgear.co.uk/shop/seat-systems/wildcat-tiger-drover/#reviews
Er det noen annen i Oslo som vil ha noe bestilt fra Wildcat, så kan vi dele på frakten?

Ellers har jeg lyst å dra på bikepacking-tur i langhelgen som kommer nå. Hadde egentlig litt planer om å prøve å sykle veldig langt, men sommerværet har gjort at jeg ikke har fått planert eller tenkt noe på det, så blir vel nok noe kortere i Marka kanskje.
Noen som har en plan og skal ut, eller har lyst på å lage en plan?

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2204498 14/05/2016 10:16
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Ikke mye respons her merker jeg. Drar ikke folk på overnattingsturer sånn generellt eller hva er greia?

Noen som har tips på andre steder hvor man kan tenkes å finne folk som vil sykle langt og sove ute?

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2204499 14/05/2016 10:24
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan nok hende du får mer respons på Fjellforum.

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2204611 14/05/2016 17:58
R
rogerha Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: Krevlornswath
Ikke mye respons her merker jeg. Drar ikke folk på overnattingsturer sånn generellt eller hva er greia?

Dro på en del sykkelovernattingsturer før i tiden og syntes det var glimrende for å få en "miniferie". Nå, med jobb, familie, etc blir det til et jeg stikker ut et par timer nå og da. Mer blir det ikke tid til. Men har ambisjoner om å få til sykkeltur med teltovernatting i marka med samboer og barn i løpet av sommeren.

Fortsett gjerne å skriv om slike turer. Kanskje flere slenger seg med etterhvert.

Støtt NOTS sitt arbeid. Bli medlem du også.
Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2205047 16/05/2016 09:54
X
xvartframtid Offline
Fersking
Fersking
X
Digger dette. Har sovet en del ute i marka / ellers, og har veldig lyst å slå det sammen med sykling nå etterhvert som jeg får i gang noen sykler. Foreløpig har jeg bare en hardtail i syklende stand, men jeg pleier bare å sykle med tursekken. Generelt veldig interessert i "bike-packing", også interessert i å være med engang : ) Skal nok sove ute i kveld, så er jeg sikra et rolig sted vekk fra byens 17.mai helvete/herlighet til i morra ,)

PS sykt fett at du fikk gått litt på ski! ICON_SMILE

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2207014 22/05/2016 12:10
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Dro du ut på tur xvartframtid?

Gøy å høre at de finnes andre som og er interessert i bikepacking! Hvis vi finner på å dra på tur så kan du låne seatpost-racken min så trenger du ikke ha så mye i sekken.

Min fantastiske Diamant som jeg kjøpte på nettet er dessverre litt for liten for meg så jeg skal selge den. Har prøvd med lengre stem og/eller breiere styre men det blir ikke helt bra. Kjipt, men ikke noe å gjøre åt. Jeg la opp den her hvis noen er interessert http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2207004&#Post2207004

Bestilte en GT Grade Tiagra som erstatter. Adventure/CX/gravel.

Skal prøve å klare meg med en sykkel til alt. Bytte til mid cage derailleur og 11-34 kassett, og prøve å bytte 50-ringen til en 46-ring isteden så får jeg lav og tight gearing som jeg kommer trenge hvis jeg skal bruke den mye i terrenget.
Skal og bestille dempet setepinne og dempet stem som kan monteres de gangene det er virkelig ujevn terreng. Part time fulldempet adventure CX, one bike to rule them all ICON_SMILE
Ganske kjapp,ikke altfor tung, veldig komfortabel, ikke altfor dyr. Trur det blir bra!

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2207848 23/05/2016 22:16
chalshus Offline
More than words
More than words

Noen som har tips på andre steder hvor man kan tenkes å finne folk som vil sykle langt og sove ute?

Om du ønsker bedre respons er det en fordel å skrive med fullt navn og kanskje et telefonnummer. For alt jeg vet kan du være en jeg ikke vil dra ut i skogen med alene...

Hilsen Christian som også har vært på noen bikepackingturer. Og det gir turen en ekstra dimensjon.

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: Krevlornswath] #2208080 24/05/2016 11:26
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Når jeg blir kjent med nye turkamerater, så er det stort sett gjennom turer der det kan være kjekt med flere (f.eks. pga rasfare). Har man først vært på en episk tur, er veien kortere for å dra på en minitur.
Bikepacking kan forøvrig være så mangt: fra Fiske-tur med sykkel til NPL på sti. Noen ser på det som en lang treningstur med overnatting, mens andre ser på det som et middle for å oppleve natur/være sosial eller noe midt imellom.

Re: Bikepacking i Nordmarka i helgen? [Re: chalshus] #2208357 24/05/2016 20:50
K
Krevlornswath Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Sitat: chalshus

Om du ønsker bedre respons er det en fordel å skrive med fullt navn og kanskje et telefonnummer. For alt jeg vet kan du være en jeg ikke vil dra ut i skogen med alene...

Hilsen Christian som også har vært på noen bikepackingturer. Og det gir turen en ekstra dimensjon.

Hei Christian!

Folk tenker så ulike om ting. Jeg ville jo få igang noe slags diskusjon til å begynne med. Se hvor mye folk er ute, hvor langt folk drar, finne gira mennesker sånn generelt. Jeg vil nok lære kjenne folk litt her på forumet før jeg begynner å ha noen å ringe meg. Når ingen skrev noesomhelst så tolket jeg det som at det ikke var mye til bikepackingscene i Oslo og/eller at ingen var interessert i å dra ut nå.
Tenkte at entusiasmen min lyste gjennom i det jeg skrev og at det i såfall skulle lokke til seg andre entusiastiske folk. Sånn pleier jeg gjøre det. Finn noen som er like gira som deg, dra på tur. Men jeg er jo gammel skiboms og er vel vant til en litt annen verden enn den folk flest lever i muligvis.

/Micke

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå