Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Seteprøving?

Seteprøving? #2200904 03/05/2016 15:39
H
HaakonJohansen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Heisann folkens! Jeg har nettopp bygd meg XC-sykkel (min første ikke-freeride-orienterte sykkel), og bruker foreløpig bare et billig Kina-karbonsete fordi jeg ikke vet hva jeg liker av seter enda (men det er i alle fall ikke dette!). Det jeg lurer på, er om det er noen steder i nærheten av Oslo eller Trondheim hvor man kan prøve seter? Dette er forøvrig et weight weenie-prosjekt, så er interessert i at det skal være så lett som mulig, samtidig som det passer meg selvsagt. Sliter med at bekkenet gnager veldig mot setet. Det er også akkurat som om bena mine (ved hoftefestet) presses litt utover, så får ganske vondt i hoftene når jeg sykler (dette kan også komme av at jeg nok har setet litt for lavt). Er det noen merker/former som skiller seg spesielt godt ut med tanke på problematikken jeg beskriver?

Re: Seteprøving? [Re: HaakonJohansen] #2201199 04/05/2016 11:38
H
HaakonJohansen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
H
Ingen med tips?

Re: Seteprøving? [Re: HaakonJohansen] #2201208 04/05/2016 11:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
En fagforhandler vil kunne måle setebena dine og gi anbefaling om sete utfra mål og dine erfaringer.

Aktuelle steder i Oslo er Milslukern, Bull Ski & Kajakk, Oslo Sportslager, Sørensen Sykler, Specialized Concept Store m.fl.

Bikefitting, d.v.s individuell tilpassing av sykkelen, kan også være verdt å vurdere.

Hva gjelder å få prøve forskjellige seter på lengre turer, vet jeg ikke hva forhandlerne kan tilby. Lov å spørre.

Moderator  support