Heisann,
Er en som er normalt kjører med 25mm tubulars og bukkestyre som no har fått dilla på stisykling..
Handlet en 29HT for et par år siden til vintertrening som no er i konstant bruk (så ille at landeveisykkel støver ned). Denne er i utgangspunktet en grussykkel som har sine begrensninger i hjortestier og fjell på vestlandet.
Så eg er litt usikker på veien videre..
Utgangspunkt en Soon Fastride HT 29" med 100mm Reba RL demper og XT gruppe. Denne funker flott til grusveier, men har prøvd å tilpasse den til mitt bruk;
-Har montert Reverb pinne
-50mm stem
-2.25 dekk (overaskende godt grep på fjell)
-180/203 bremseskiver
-760mm styre
-flate pedaler (BMX?)
tot vekt med pedaler 11.18kg
Men er ikkje happy med demper, den botner/bunner ved nedstigning, samt føler drev/krankhus får vel mykje pryl (slår ned i, dvs føler det er for lavt)
Så har 3 alt. som eg ser;
1.Konvertere til 1x36 slik at den får litt høger klaring ned til stein og røtter. Bytte ut demper med kraftigere evnt med 120mm vandring og vere happy med det.
2. Skaffe ny 29" ramme som er beregnet for 140mm demper/andre vinkler og litt mere egnet for litt grovere sti (flytte over gruppe og utstyr fra eksisterende ramme)
3. Skaffe meg en 27.5 fulldemper av god kvalitet (da må en av landeveissyklene selges..) kriterier; leiken/lett/klatregeit/god og stabil nedover/plass til feite dekk (27.5pluss)
Bib er byttet ut med knebeskyttere og baggy shorts...!
Trenger gode råd...
https://www.instagram.com/andrevistnes/-A-