Sykkelkomponenter fortjener heder og ære for meget god service og ikke minst usedvanlig rask utsending av ordre! Suverent.
I dag har jeg justert girøret på Cannondale Synapsen min samt samboeren sin Trek Emonda.
Den stakkars Synapsen fikk seg en liten trøkk ned i asfalten under mitt forsøk på å bestige
Muro di Sormano ved Como-sjøen for noen uker tilbake. Kom et godt stykke oppi bakken (i etterkant viste det seg at jeg var ca. 300m. fra toppen) før både bein og hodet gikk helt i svart og jeg plutselig endte rett i asfalten!
Sånn kan det gå med 50/34 - 11/28 utveksling, sommerdvask form og 37grader i skyggen og steikende sol

Snudde og kjørte ned veggen igjen før jeg tok fatt på den lange veien og stigningen rundt. Før jeg nådde toppen begynte kroppen og skru av div. kroppsfunksjoner og jeg var rimelig glad da jeg endelig traff den ventende samboeren min på toppen (hun ga seg tidlig i Muro di Sormano og syklet rundt i forveien. Smart!). Etter en forfriskende, livgivende hveteøl på toppen kom jeg noenlunde til meg selv igjen.
Uansett, med girøre-verktøyet fra Abbey Tools (innkjøpt et svakt øyeblikk i en annen tid med lav styringsrente) er det slett ingen sak å få perfekt giring. Nesten morro egentlig -helt til en begynner å regne på minuttprisen dette verktøyet har kostet meg så langt...