Kan det være at girøret er bøyd ? Sliter også litt med å justere giret til å gire fint. Stiller på strammeren, men enten så girer den ikke helt fint opp eller så girer den ikke helt fint ned. Vet ikke om det har en sammenheng med dette ?
Kan se ut som nedre jokey wheel er litt til høre for det øveste, vil det gi slikte symtomer ? Lyden blir litt mildere når jeg girer til et større området på kassetten og høyere jo lengre ned på kassetten man kommer.
Har riktig kjede. Satt på nytt når jeg kjøpte den. Satt på KMC 10sl. Er 10 speed system. Skal de platene til pulley hjulene være helt rette ? Når jeg skrudde av den ytteste og la den på flatt underlag så så den litt skjev ut i enden.
hvis den er skjev kan det også resultere i dårligere skifitng ? Når jeg justerer strammeskruen til wiren så skifter den enten fint opp eller ned ettersom jeg strammer eller slakker.
Girarmen ser ut til å være noe bøyd, gjør den ikke det da? Det nedre trinsehjulet ser ut til å stå både litt til høyre for og litt vridd i forhold til det øverste.
Ja, stemmer det. Så den dukket opp i en tråd her for noen dager siden. Bestilte en nå så får vi se hvordan det står til hehe. Satse på at den blir sendt med DHL selv om jeg valgte laveste fraktpris, hehehe
Girarmen ser ut til å være noe bøyd, gjør den ikke det da? Det nedre trinsehjulet ser ut til å stå både litt til høyre for og litt vridd i forhold til det øverste.
Er enig med deg, men vil være 100% sikker før jeg eventuelt kjøper meg et nytt gir.
En måte jeg kan sikre meg på at det er bøyd ? Tok av ytterdelen til kjedeføreren eller hva jeg skal kalle det og la det på et plant underlag. Skal den være helt rett ?
Har hatt noe av samme situasjon. Byttet jockey hjul og rettet girøre, men ingen av tiltakene hadde effekt. Bakgiret fungerte dårlig enten jeg giret opp eller ned. Spesielt dårlig var det på de 3 minste drevene på kassetten. Til slutt viste det seg at wirestrømpen bak var syndebukken. Byttet girwire og strømpe så var problemet løst. Ved inspeksjon av bakre strømpen så var den rustet og gå høy friksjon, som førte til at girveksleren ikke kom i riktig posisjon.