Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stakemaskin

Stakemaskin #2199143 28/04/2016 17:19
R
RVP Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
R
Noen her som har erfaringer med stakemaskiner? Lurer litt på ercolina sin, tar liten plass og ser grei ut. God trening for småbarnsforeldre i tidsklemma i kombinasjon med rulla.

Re: Stakemaskin [Re: RVP] #2200606 02/05/2016 22:33
R
Råtefella Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
R
På treningsrommet på jobben har vi en som heter Abilica og som funker helt fint. Syns det er ypperlig trening i barfrostsesongen og hvis man har det travelt og vil kjøre kontrollerte stakeintervaller om vinteren.

Ulempen med Abilica sin er at du ikke får noe slags data fra den, så en pulsklokke som du monterer foran deg på veggen er et minimum, helst programmert så den piper med forhåndsbestemte mellomrom for å kjøre intervaller. Det å stå og stirre i veggen og bare dra i snorene får selv rulleøkter til å fortone seg som intellektuelt stimulerende.

Tips: Jeg har varmet løs et par gamle håndtak til noen swix-staver med sånn pro-fit rem, og bruker de i stedet for de remmene som var med. Synes det ble bedre og mer likt skistaver da. (Stakk de i en bøtte med varmt vann for å løsne de. Man får sikkert kjøpt løse håndtak også.)

Et annet tips er å stå på et balansebrett i noen av øktene, eller deler av øktene, sånn at du bevarer litt av balansen til du skal ut på ski.

Re: Stakemaskin [Re: RVP] #2200676 03/05/2016 07:44
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Det er bare Skierg som gjelder. Den gir den beste formen for grunntrening for staking. Det vil aldri bli som på ski, men klart den mest effektive grunntreningen med Skierg. Det løfter stakekondisen.

Re: Stakemaskin [Re: RVP] #2201290 04/05/2016 15:56
Morten DMR Offline
Veteran
Veteran
Jeg derimot starter ofte med klosettpumpe og stakefjær. Har ikke egen maskin til staking desverre. Går ikke det prøver jeg en flaske mudin. Hjelper ikke det er det bare å ringe spylebil. Det er jo en slags stakemaskin...

Stisykling har høyere oppløsning enn dataspill.

Moderator  support