Hei, jeg tok min første tur på min nye Canyon Ultimate CF SLX 8.0 i går. Den er utstyrt med Mavic Ksyriym pro exalith sl-hjul. I utgangspunktet et forholdsvis kostbart og bra hjulsett, vil jeg tro. Problemet er at jeg opplever at både for- og bakhjul subber inni bremseklossene ved påkjenninger, både når jeg står og sitter. Dette skjer selv om jeg har vesentlig med klaring på begge sider til klossene. For å unngå subbingen, må jeg åpne bremsene så mye at det blir uakseptabel lang vandring på hendlene.
Akkurat samme problemet ble påpekt i Bikeradars test av sykkelen:
http://www.bikeradar.com/road/gear/categ...x-8-0-16-50253/Noen som har lignende erfaringer eller som vet hva det skyldes? Jeg regner med det ikke skal være slik? Canyon har foreslått å levere sykkelen på et verksted for dette og et annet problem, men i og med at det virker som dette er et kjent problem med hjulene, er jeg usikker på om det lar seg løse. Hva tenker dere? Jeg mener det er uakseptabelt og kommer til å forsøke å kvitte meg med hjulene om nødvendig.
For ordens skyld er jeg ikke spesielt stor eller sterk så det er ikke voldsomt med krefter i omløp. Har ikke opplevd det på noen annen sykkel før.