Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stier rundt om i Hamar

Stier rundt om i Hamar #2198761 23/01/2016 11:53
L
Larsfri Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Hei!
Har akkuratt flyttet til Hamar og har store ambisjoner om å sykle mye sti i 2016!
Om det er noen her på Terrensykkel.no som er Lokale Stisjeler og har lyst å vise meg litt/ guide. Bare sykle sammen å ha det gøy på sykkel, så hadde jeg satt umåtelig pris på det.
Kan stort sett sykle når som helst på døgnet, hvem som helst dag i uken..
Litt avhenging av føre å sånn tatt i betraktning.

Mvh
Lars

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198762 23/01/2016 12:42
SkylineR34 Offline
Entusiast
Entusiast
Har samme ambisjon som deg. Har ikke fått syklet så mye sti enda, så er ikke så veldig kjent, men hyggelig om vi kunne blitt en liten gjeng:-) Ellers så har Brumunddal sykleklubb ett bra stimiljø har jeg inntrykk av:-) Vi får plukke opp tråden igjen når d blir litt mindre snø:-)

Livet begynner der komfortsonen

Cannondale Scalpel 1
Cannondale Supersix Hi-Mod Red
Re: Stier rundt om i Hamar [Re: SkylineR34] #2198763 23/01/2016 18:28
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Hei
Hedmark har veldig mye bra stier for stisykling å by på, så det er bare å glede seg til våren!
Selv bor jeg på Tangen, og favorittområdet mitt er "prestmarka" mellom Stange og Tangen, som har 3-4 mil med herlige stier av ulik vanskelighetsgrad. Det er bare å ta kontakt når dere har lyst på tur når snøen er borte. Jeg guider gjerne, som regel med utgangspunkt fra Stangehallen.
Mosjømarka i Løten er også veldig bra Dette er et turområde østover fra Myklegard-krysset på Elverumsveien.
Og så har vi Elverum, som kanskje har flest mil med sykkelterreng, og også det største miljøet av stisyklister.
Ellers er Furuberget rett ved Hamar sentrum det opplagte valget for dem som bor i byen.
Her på Forumet har vi brukt "Hedmarkstråden 201X" under "Sti" for å avtale turer. Årets tråd er foreløpig ikke opprettet, men vil nok komme veldig snart. Følg med, og vær aktiv!

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198764 23/01/2016 19:49
L
Larsfri Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Takk for veldig interessant info! Dette låter lovende for tia fremover som stisyklist i Hedemark da ICON_SMILE Får starte med furuberget i å med jeg bor mitt i sentrum av Hamar.. Disponerer ikke Fatbike enda så kanskje vente til litt mindre snø.. Ellers har jeg veldig god erfaring med breie stidekk lavt lufttrykk på snødekte stier fra tidligere turer på østlandet. Liker bare ikke for mye snø og for kaldt..Barfrosten er jo bare noe av det beste jeg vet om i stisykkelverden.
"ØyNe" fantastisk at du stiller som guide, er garantert med på mye stimorro!
"skylineR34" bare si fra når du vill ut å sykle, sier sjelden nei til tur!

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198765 12/02/2016 20:14
L
Larsfri Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Nå begynner det å tørke opp... noen som vill sykle sti eller bare sykle rundt i de vakre omgivelsene?
Gi lyd....
Lars F

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198766 12/02/2016 20:41
SkylineR34 Offline
Entusiast
Entusiast
Har desverre ikke fått stisykkelen min enda, så får ikke vært ned enda. Legg inn forespørsel på hedmarkstråden 2016 så får du kanskje napp av andre:-)

Cannondale Scalpel 1
Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198767 19/02/2016 16:35
SkylineR34 Offline
Entusiast
Entusiast
Innesykling I dag klokken syv i stangehallen om det er aktuelt. Send meg en pm om det er aktuelt.

Cannondale Scalpel 1
Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198768 18/03/2016 22:45
A
Anders76 Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
A
Klar for mye sykling framover! Hyggelig med følge.

Anders

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2198769 29/03/2016 21:54
SkylineR34 Offline
Entusiast
Entusiast
Prøver å få til noe litt organisert stisykling og trening opp mot konkurranser, men også noe lengre rolige turer kanskje. Har ikke helt låst form enda, og det avhenger jo veldig av de som blir med...

Organiserer dette igjennom Ottestad Sykkel, og prøver å få til en MTB gruppe der, men bare hyggelig om flere henger seg på!

Foreløpig tanke er trening hver onsdag med oppmøte klokken seks på Vikingskipet i alle fall på vårparten. Når det er lyst lenger kan vi møtes litt senere. Tanken er da ca halvannen times trening i nærområdet. Fokus vil være på sti/rundbane, og ikke fullt så mye grusbanking. Om vi får det til hadde det også vært fint med en lengre stitur på helg, eller befaring av aktuelle løyper i fellesskap i forkant av løp som helgøyatråkket, hedmarksvidda rundt++.

Dette er litt på tenkestadiet foreløpig og jeg tenkte det var greit å lufte interessen her. Er relativt ny i området, så planen var å få med medlemmer som kunne ha ansvar for guiding i forskjellige områder, så vi kan få litt variasjon, og bli kjent med nye stier. Er avhengig av slike guider for å få dette til å gå, så håper det er interesse for å vise frem sin egen "bakgård" :-)

Form og intensitet styres av de som blir med, jeg er selv absolutt ingen eliteutøver, men synes det er gøy med sti, og gøy med selskap:-)

Om du er interessert så send meg en PM, så ser vi hva vi får til:-)

Cannondale Scalpel 1
Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Larsfri] #2441187 27/09/2017 12:53
L
Libber Offline
Fersking
Fersking
L
har det skjedd noe mere her??

Re: Stier rundt om i Hamar [Re: Libber] #2441261 27/09/2017 17:18
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Libber
har det skjedd noe mere her??

Du kan jo også se litt på https://www.facebook.com/groups/1589118348029167/?fref=ts

Der er det med ujevne mellomrom invitasjon til uorganiserte turer.

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump

Moderator  support