Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bilbao!

Bilbao! #2191961 04/08/2013 20:28
Walter E. Kurtz Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Fant ut at det er billigere med en billett t/r Bilbao enn en billett til Birken, og maten er trolig bedre der nede enn på Skramstad, så da blir det nok tur til Bilbao snart.

Noen som har lure tips til hvor man kan sove, spise og drikke?

Re: Bilbao! [Re: Walter E. Kurtz] #2191962 05/08/2013 13:21
Walter E. Kurtz Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg klarte ikke å la være å undersøke sykkelmuligheter der nede, selv om jeg ikke har tenkt å benytte meg av dem denne gangen. Jeg nevner dem, i tilfelle andre har tenkt seg på tur.

Guidet stitur: Basque MTB tar med syklister på turer i Baskerland og Pyrineene, tilpasset deltagernes evner og ønsker. Ser heftig ut på bildene.

Tur uten guide: Det er flere som tilbyr å ordne overnatting og transport av bagasje, så du kan konsentrere deg om å sykle. Man får et GPS-spor som man skal følge, og så velger man selv hvor mange dager man vil bruke på runden. Prisen ser ut til å ligge mellom 150-200 euro pr. dag inkl. hotell og frokost. Noen eksempler:

Biking Euskadi: 4-6 dager, 325 km, 11 200 høydemeter. Starter fra Bergara, ca. en time unna Bilbao, løypa går innom Navarra, flere nasjonalparker og Camino de Santiago.

Eusko Bike Challenge: To dager, 134 km, 3 900 høydemeter. Starter fra Santa Cruz de Campezo, 100 km fra Bilbao, og går gjennom nasjonalparken Izki. Det er også mulig å kjøre denne løypa som ritt i juni, på én dag.

Trans Euskadi: 3-6 dager, 250 km, 7 250 høydemeter. Starter fra Vitoria-Gasteiz, en time unna Bilbao, og går gjennom flere nasjonalparker.

Ritt: Det ser ut til å være en haug med lokale turritt av forskjellig vanskelighetsgrad i perioden mars-oktober. Euskadi Extrem virker å være sesongens høydepunkt, det er et todagersritt fra Vitoria-Gasteiz til Beasain. 21. og 22. september, til sammen 150 km og 4 100 høydemeter. Pris: 72€. Fint å vite om hvis man når formtoppen etter Birken.

Moderator  support