Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Forslag til sykkelturer med barnetilhenger?

Forslag til sykkelturer med barnetilhenger? #2190674 29/05/2013 13:41
L
Linn78 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Hei!
Er det noen småbarnsforeldre der ute som har gode forslag på hvor man kan ta kortere eller lengre sykkelturer med barnetilhenger på slep?
Vi holder til i Trondheim, så turforslag rundt Karasjok og Stavanger trengs ikke ICON_WINK
Ønsker fortinnsvis å sykle på asfalt og grusveier med minst mulig biltrafikk med mulighet for å overnatte på rimelige (DNT) hytter på veien, evt overnatte i telt. Flott om man kan parkere bilen og sykle en rundtur tilbake til bilen over 2-3 netter.

Hadde satt veldig pris på turtips! ICON_SMILE

Re: Forslag til sykkelturer med barnetilhenger? [Re: Linn78] #2190675 29/05/2013 14:12
ØysteinS Offline
Ivrig
Ivrig
Hva med Aursjøveien? Starte med overnatting på hytter på Trædal Hotell i Sunndalsøra, Sykle til Aursjøhytta neste dag.

Videre til Eikesdalen og båtskyss til Hoemsbu, og ta den trafikerte asfaltetappen tilbake til Sunndalsøra siste dagen, evt.

Eller evt unngå asfaltsyklingen ved å sette igjen en bil i Eikesdalen.

Jeg har ikke tatt sykkelturen selv, men fløy mye rundt i fjellene på de kanter før jeg ble familiemann, og kommer sikkert til å ta den turen når familien modner seg for slik tur, kanskje allerede i sommer. (Minsten er bare 3 uker gammel).

Re: Forslag til sykkelturer med barnetilhenger? [Re: ØysteinS] #2190676 03/06/2013 18:14
L
Linn78 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Tusen takk for tips, Øystein!
Vi har begynt å spikre hvor vi skal være når i ferien, og skal forflytte oss fra
Mjøsdistriktet nordover til Trondheim samtidig som at vi skal sykle med noen som beveger seg fra vest til øst. Hadde derfor tenkt å sykle i Rondane, evt Dovre et sted.
Har du noen forslag til turer der?
Noen som har syklet Hjerkinn - Grimsdalshytta?

Har vært inne på syklistene.no, men dessverre kan man ikke huke av for "passer for sykkeltilhenger". Kunne godt ha syklet Rallarvegen, men har syklet der en gang før og da husker jeg det var et parti som var litt småskummelt. En bratt sti med en elv på venstre side retning Flåm. Har dette området blitt gjort barnevennlig slik at man kan sykle hele strekningen mellom Finsehytta og Flåm med sykkelhenger?

-Linn

Re: Forslag til sykkelturer med barnetilhenger? [Re: Linn78] #2190677 03/06/2013 20:45
aleks75 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har syklet Hjerkinn-Grimsdalshytta. Det er en fin tur som passer godt med barnehenger. Hvis du sykler via Dombås får du en lang slitebakke oppover fra Dovre (tettstedet), men deretter er det lett terrreng innover mot Grimsdalshytta på fin grusvei. Deretter sykler du videre mot Folldal tilbake til Hjerkinn. En rundtur på ca 120 km. Eneste aberet er strekket Hjerkinn-Dombås som går på E6.

Aleksander

Moderator  support