Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter

Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter #2190277 20/04/2013 15:16
FrankHH Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Vi er fire stykker som som skal kose oss på racer 5 dager i mai.
Trenger forslag til ruter og lunch steder ol.
Vi skal bo i LaMorra så det er i første rekke området Barolo Asti, men også mot kysten og fjellene, vi tenker og prøve.

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter [Re: FrankHH] #2190278 20/04/2013 15:25
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Jeg startet en beslektet tråd for en stund siden, om du ikke har lagt merke til den:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=148370&Number=1572891

Her er ihvertfall de rutene i området som er mest populære på Strava:
http://raceshape.com/heatmap/?lat=44.703...&opacity=46

Ellers er jeg ute etter de samme tipsene som dere; både når det gjelder sykkelruter og fine stoppesteder. Skal dit ca 17. mai.

Re: Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter [Re: anderfo] #2190279 20/04/2013 15:33
FrankHH Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Så bra takk skal du ha.

Vi er der fra 8. Mai til 13. Mai

Redigert av FrankHH; 20/04/2013 15:35.

Specialized, Ghost, TREK, Giant +++
Re: Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter [Re: FrankHH] #2190280 23/04/2013 17:16
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Synd at du ikke fikk svar fra noen flere her.
Jeg har bodd i Piemonte (Torino) i et år, men jeg kjøpte min første landeveissykkel på slutten av oppholdet, så jeg rakk kun å bruke den vestover og nordover fra Torino. Jeg får kanskje komme med et par tips likevel:

...mens jeg bodde der dro jeg bl.a. på besøk til en vingård i Barolo-distriktet (Marchesi di Barolo), det kan anbefales. Moscatoen de lager på denne gården er fantastisk. Den kan forresten bestilles på polet også hvis du liker den.
Prøv også noen typer risotto! Særlig "rød risotto" (av rødvin) er en spesialitet fra Barolo-distriktet. Det dyrkes mye ris rundt Torino og lages mye bra rødvin i Le Langhe, så denne retten må jo prøves. Oppskriften kan du få når du kommer hjem.
Flere typiske spesialiteter i matveien, fra denne delen av Italia, er polenta (lagd av mais) og farinata (en slags pannekake lagd av kikert-mel). Farinata er ganske populært til lunsj eller som forrett.
Andre risotto-retter med asparges eller steinsopp er det selvsagt også mye av.

Nede på kysten vet jeg at det er flere gode spisesteder i Finale Ligure (har klatret endel der) og i Genova, men dette gjelder jo egentlig hele Italia. Digg mat overalt.

Pass bare på å ikke bli rundstjålet. I løpet av ett år opplevde jeg tre bilinnbrudd. Verdisaker skal aldri under noen omstendighet oppbevares i bil - men selv om bilen er tom er det kjipt å kjøpe nye vinduer.... Anbefalingen er derfor å etterlate bilen med åpent hanskerom, og med baksetet nedfelt så man tydelig ser at bilen er tom ICON_SMILE
Den ene gangen ble jeg frastjålet førstehjelpsskrinet som lå i hanskerommet. Det var mye blod på bakken rundt bilen. Alt tydet på at det knuste bilvinduet hadde skadet tyvens hånd...

Re: Sykling i Piemonte noen som har forslag til ruter [Re: anderfo] #2190281 23/04/2013 17:45
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: anderfo
Synd at du ikke fikk svar fra noen flere her.

Jeg noterte bare at det ikke var "mitt" område og bladde kjapt videre. Men nå ser jeg jo at det står "også mot kysten" og da er det jo bare å anbefale den italienske vestrivieraen som vanlig. ICON_SMILE

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå