Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Terrengsykling Madeira

Terrengsykling Madeira #2183755 12/03/2012 10:05
Arne_And Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Er det noen som har gode tips til hvor det er bra med terrengsykling på Madeira? Gjerne noen linker til firma som driver guding og utleie, og evt infosider. Jeg ser for meg både skikkelige stiturer, og snillere grusturer.

Tips til andre aktiviteter som fjellturer, havkajakk osv mottas også med takk.

Arne

Re: Terrengsykling Madeira [Re: Arne_And] #2183756 12/03/2012 11:29
B
bhrsrk Offline
Entusiast
Entusiast
B
Vi har vært på Madeira flere ganger, men har dessverre ikke prøvd så mye aktiviteter enda, til tross for at det er en del spennende ting tilgjengelig og jeg har tenkt at det må da være utrolig kult å sykle en del steder. Øya har gode forutsetninger for aktivitetsferie, men det er ikke så mange arrangører da de fleste besøkende er mer standard pakketurister, med en stor andel pensjonister.

Søk på mountain bike madeira gir BikeStation og Bergziegen. Beskrivelsene ser ganske lovende ut. Tror det er lurt å få guidehjelp for å finne bra sykkelstier på øya, det er mye bratte fjell og stier som ikke er så egnet for sykling og på kort ferie er det greit å ikke få bomturer.

Re: Terrengsykling Madeira [Re: Arne_And] #2183757 16/08/2015 17:40
laroer Offline
Fersking
Fersking
Har vært på Madeira og gjort unna tre turer med Albano-Aktiv og kan anbefale de på det varmeste. hvis du er av de som ønsker sykling med klatring, grusveier, stier med noe teknisk og turstier så har de flere ruter som de kjører hver uke. Hadde eieren selv som guide og han var både en hyggelig fyr og flink til å ta hensyn til alles behov og ferdighetsnivåer.
http://www.bikestation-madeira.com/en/biking/gefuehrte-tagestouren-2.html

Moderator  support