Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen og sykle med i Østmarka område!

Noen og sykle med i Østmarka område! #2178407 02/06/2011 22:09
Brenders Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hallois har nettopp blitt hekta på stisykling/terrengsykling igjen etter mange år med pause...
desverre er mine tidligere sykkelkompiser litt for opptatt med andre ting til å gjenoppta interessen, (deres tap). jeg er hvertfall knallgira på å komme meg ut i skauen igjen!kondisen er vel kanskje ikke som for 6 år siden heller, men det kommer seg vel! Så hvis noen er interessert i få med seg en til på syklinga så er det bare å si ifra!sykler på en ålreit scott hardtail men den må nok skiftes ut etterhvert merker jeg!
Sykler for det meste kvelder og noe helger siden jeg har en liten sønn på 16mnd! merker dette begynner å høres ut som en match.com profil men men det er jo dobbelt så fett når du har noen å dele moroa med!

mvh

Henning

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Brenders] #2178408 03/06/2011 06:21
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hei og velkommen til forumet.

Nå høres jeg ut som det er hakk i plata, men: Tirsdagsklubben i Østmarka gir deg stikamerater. Her er det av og til kamp om baktroppen så kondisen din fungerer sikkert utmerket, vi er uten sammenligning forøvrig som Navy SEALS; "Leave no one behind!".

Klubbkvelder blir annonsert i utflukt her på forumet.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Garpen] #2178409 03/06/2011 07:53
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Garpen
(...)Navy SEALS; "Leave no one behind!".

Drøyeste påstanden jeg har sett. Vi har da etterlatt mange i skogen. Husker du ikke han karen som glemte å ta med Bamsemums? Han bandt vi fast til et tre, og lot maurene gjøre resten...

Anders
sjokoman

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Anders A-R] #2178410 03/06/2011 10:00
Cristobal Offline
Entusiast
Entusiast
Ja, velkommen til forumet og ikke minst tilbake til (sti)syklingens verden!

Støtter fullt og helt foregående postere - var selv i samme situasjon som deg og TK kan trygt(?!) og varmt anbefales som turfølge og opplæringsanstalt. ;-)

Mvh. Baktroppen

PS. Maurene i Østmarka er slett ikke så ille som mange vil ha det til og heldigvis binder ikke Anders & Co de strammeste knutene, så man kommer seg alltids ut av skogen innen det er blitt mørkt... :-P

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Cristobal] #2178411 03/06/2011 12:43
MrThomas Offline
Fersking
Fersking
Quote:
- var selv i samme situasjon som deg og TK kan trygt(?!) varmt anbefales som turfølge og opplæringsanstalt. ;-)

Mvh. Baktroppen

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: MrThomas] #2178412 03/06/2011 14:51
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Har selv lagt ut liknende "kontaktannonse" her og blir gjerne med på turer. Bor selv på Lambertseter og har en datter på snart 10mnd..
Hvor bor du?

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: MrThomas] #2178413 03/06/2011 16:40
Cristobal Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: MrThomas
Quote:
- var selv i samme situasjon som deg og TK kan trygt(?!) og varmt anbefales som turfølge og opplæringsanstalt. ;-)

Mvh. Baktroppen

Hehe.

Hvordan kan du mene noe slikt?!
TK sykler da ganske så safe't...(?)

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Cristobal] #2178414 03/06/2011 19:30
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det hjelper ikke om snittet på knall & fall er ganske så bra i TK.

MrThomas bidro med intet mindre enn 4(?) OTB forrige tur. Det var både ny rekord, og førte til alvorlige bekymringer for turens medisinske personell, som ikke hadde tatt med nakkekrage.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Anders A-R] #2178415 04/06/2011 14:38
Alice Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Håper det er ok at jeg sniker inn noen spørsmål her:P

Jeg er ny i Oslo( bor i gamlebyen)og har nettopp anskaffet meg et nytt leketøy( remedy 8). Jeg er altså en helt fersk stisyklist som nettopp har realisert barndomsdrømmen om en fulldempet sykkel å leke med.yey!

Bor rett nedenfor ekeberg, det eneste plassen jeg har fått syklet. Er det noen som sykler her? har ikke funnet de mest utfordrende stiene enda, men det finnes vel kanskje noe?

Jeg har dessverre ikke bil, og lurer på hvordan en kommer seg rundt til f.eks østmarka uten? Jeg har ikke helt klart å sette meg inn i kollektivtranfikken enda, utenom noe tog( jobber i Jernbaneverket)

Tirsdagsklubben høres veldig fristende ut, men hvrodan er det for oss uten bil å henge på her?Har fått inntrykk av at det er flere her inne uten bil. Så er vel kanskje ikke et stort hinder?

Ellers blir jeg mer enn gjerne med på tur, om noen er interessert i ha med en fersking:). Jobber sommertid om sommeren, så slutter vanligvis kl 15, så har masse tid på ettermiddager/kvelder til å være med på tur:)

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Alice] #2178416 04/06/2011 14:44
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Linje 3 går langs Østmarka. Ikke noe problem!

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Garpen] #2178417 04/06/2011 17:11
j-aa Offline
Avhengig
Avhengig
Tirsdagsklubben møtes stort sett ved Østmarksetra eller Skullerudstua, og disse er bare et steinkast unna hhv. Ulsrud og Skullerud T-banestasjon (linje 3).

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Alice] #2178418 04/06/2011 17:12
K
Kimmy Offline
Avhengig
Avhengig
K
Sitat: Alice
Håper det er ok at jeg sniker inn noen spørsmål her:P

Jeg er ny i Oslo( bor i gamlebyen)og har nettopp anskaffet meg et nytt leketøy( remedy 8). Jeg er altså en helt fersk stisyklist som nettopp har realisert barndomsdrømmen om en fulldempet sykkel å leke med.yey!

Bor rett nedenfor ekeberg, det eneste plassen jeg har fått syklet. Er det noen som sykler her? har ikke funnet de mest utfordrende stiene enda, men det finnes vel kanskje noe?

Jeg har dessverre ikke bil, og lurer på hvordan en kommer seg rundt til f.eks østmarka uten? Jeg har ikke helt klart å sette meg inn i kollektivtranfikken enda, utenom noe tog( jobber i Jernbaneverket)

Tirsdagsklubben høres veldig fristende ut, men hvrodan er det for oss uten bil å henge på her?Har fått inntrykk av at det er flere her inne uten bil. Så er vel kanskje ikke et stort hinder?

Ellers blir jeg mer enn gjerne med på tur, om noen er interessert i ha med en fersking:). Jobber sommertid om sommeren, så slutter vanligvis kl 15, så har masse tid på ettermiddager/kvelder til å være med på tur:)

Til Østmarka(skullerud) kommer du veldig enkelt med t-bane mot Mortensrud. Jeg bruker altid kollektive og jeg sykler i både Nord og Østmarka,samt. Drammen.

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: MHH] #2178419 04/06/2011 21:47
Brenders Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Oioi her var det respons! Knallbra! Tirsdagsklubben høres ut som noe som ligger midt i min gate! Noen som har en link til tirsdagsklubben sin tråd så jeg kan få med meg tidspunkter og sånn? hvor mange pleier det å være med på disse tirsdagene? Til deg som skrev dette!
Sitat: MHH
Har selv lagt ut liknende "kontaktannonse" her Bor selv på Lambertseter og har en datter på snart 10mnd..
Hvor bor du?
Jeg bor på Bryn så det er jo veldig nærme både lambertseter skullerudstua og østmarksetra! har også varbil så kommer meg lett rundt med sykkel! må desverre investere i ny hjelm siden den sprakk i dag etter ett litt leit møte med en stein...ellers gikk det bra! hehe ser fram til dette her altså moro å bli med noen som er litt kjent så man slipper å havne inn på de mest usykkelbare stiene hehe!

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Brenders] #2178420 05/06/2011 10:12
Alice Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Tror jeg skal prøve å henge meg på tirsdagsklubben fremover jeg også. Å bruke t-banen hørtes jo veldig greit ut:)

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Alice] #2178421 05/06/2011 16:52
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har klart meg uten bil til TK de siste månedene..Det går helt greit så lenge man legger inn litt mer slakk for å rekke 3'ern til Ulsrud eller Skullerud, alt ettersom hvor vi starter.

Standard prosedyre er at hvem som helst oppretter en tråd på søndag-mandag, og foreslår rute/startsted/tid.
Vanligvis er det Østmarksetra eller Skullerud kl 1900.

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: Anders A-R] #2178422 07/06/2011 16:49
MHH Offline
Ringrev
Ringrev
Brenders: skaff deg ny hjelm(stihjelm, ikke grus/asfalthjelm..)
så sykles vi snart!

Re: Noen og sykle med i Østmarka område! [Re: MHH] #2178423 08/06/2011 20:35
kebr Offline
Avhengig
Avhengig
Dette må jeg jeg slenge meg med på! høres perfekt ut. bor i Drøbak og sykler mest her men ikke noe problem med en liten biltur inn på tirsdagskvelden. Debuterte i Terrengsykkelrittet i år og fikk smaken på Østmarka, veldig bra stier og terreng. Satser på neste TK (som de erfarne sier ICON_SMILE

Moderator  support