Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

USA

USA #2177644 11/05/2011 08:48
laowai Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Skal på en messe i Las Vegas fra 13-15 juli i sommer med jobben, og tenkte å kombinere det med noen dager sykling. Kommer til å fly tur/retur Las Vegas, og ser for meg 4-5 dager sykling etter messen før jeg må vende nesen hjemover.
Har lest ”Stisykling i USA” tråden fra i fjor med stor interesse, og må vel si at Moab frister veldig. Ser at det er en del muligheter like ved Las Vegas også, men siden jeg blir alene frister det veldig mye mer med et sted med litt annen atmosfære. Ut i fra det jeg har lest om Moab er det et sted med stor fokus på sykling, og det ser ut til å være en del andre utendørsaktiviteter også.
Google map sier det er ca. 7 timer å kjøre til Moab. Spørsmålet er om det er verdt den forholdsvis lange reise for såpass få dager, eller om det finnes andre gode alternativer noe nærmere? Jeg er låst til 16 til ca. 20 juli, og ser at det er fryktelig varmt. Er det rett og slett for varmt, og bedre å for eksempel reise ut mot kysten i California?
Jeg er ute etter teknisk stisykling, og selv om det er mest artig nedover så sykler jeg gjerne bortover og oppover også. Hvis alt går etter planen står det en Yeti 575 og venter på meg på hotellet når jeg kommer til Las Vegas, så er ute etter terreng som kan sette den litt på prøve.

Re: USA [Re: laowai] #2177645 11/05/2011 08:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Moab ligger ganske høyt så det er nok betydelig kjøligere enn Las Vegas.

Flagstaff og Sedona i Arizona byr også på nokså spektakulær sykling i relativt behagelige temperaturer - og mye kortere kjøretur. Sedona er ikke like spektakulært som Moab, men har mye av den samme type terreng

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: USA [Re: GeirK] #2177646 11/05/2011 13:48
laowai Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takk for tips, Flagstaff og Sedona ser ut som gode alternativer. Kan kanskje kombineres med å se Grand Canyon når jeg først er i nærheten.
Ser at det kan bli noen vanskelige valg, men foreløpig frister Moab veldig ut i fra det jeg har lest og hørt om det. Litt bekymra for at det blir fryktelig varmt og tørt, men hvis man kommer seg opp om morran går . Har syklet i Lake Tahoe området i juli tidligere, og det lå også såpass høyt at det ikke ble altfor varmt.

Re: USA [Re: laowai] #2177647 11/05/2011 20:52
tais Offline
Ringrev
Ringrev
Sedona var over +25 når jeg var der i slutten av oktober...
Tipper juli er veeeeldig varmt.
Moab låg da på ca 20 midt på dagen om jeg husker riktig.
Flaggstaff ligger mye høyere og er dermed kaldere. Når det fortsatt var varm sommer i Sedona var det høst i Flagstaff.

(Ser på www.weather.com at "average high" for Sedona og Moab i juli er ca 35 grader og ca 28 for Flagstaff.)

eva
Re: USA [Re: laowai] #2177648 12/05/2011 19:57
Johanna Online
Entusiast
Entusiast
Brian Head ligger cirka tre timmar från Las Vegas och är en av mina favoriter för cykling i USA efter 2*2 månader där förra året. Det är nog ungefär norska sommartemperaturer där i juli eftersom det ligger cirka 3000 meter över havet. Där träffade jag folk längs stigen som jag fick cykla med, så du behöver inte cykla själv om du inte vill.

I närheten har du Gooseberry Mesa och annan cykling runt St George. Där kommer det vara väldigt varmt, men det går att starta cyklingen när solen går upp, så är det uthärdligt.

Du kan ju cykla på morgonen i Bootleg Canyon , utanför Las Vegas, och sen köra vidare. Jag tyckte i alla fall om Bootleg Canyon. Det är bara sten och grus, och både "flytiga" och tekniska stigar.

Dem flesta amerikaner jag träffade under mina resor sa att cyklingen i Fruita och Grand Junction var mycket bättre än i Moab. Jag skadade mig innan jag fick cykla på dem ställena, men då har du alternativet att cykla där också.

Du kan ju flyga inrikes också. Det brukar inte vara så dyrt i USA, och du måste ju ändå ha cykeln i en kartong för att flyga hem.

Re: USA [Re: Johanna] #2177649 13/05/2011 10:44
laowai Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Brian Head ser bra ut med tanke på at det ligger så høyt, og noe mer levelige temperatur. Er det bra sykling utenfor selve bikeparken, eller er det i selve parken det skjer? Siden det ligger mer eller mindre på veien fra Las Vegas til Moab er det veldig fristende å stoppe på veien for å få syklet noen timer også på reisedagen.

Har vel mer eller mindre bestemt meg for å dra til Moab siden dette har en spesiell status, og at det ikke er sikkert det byr seg så mange tilsvarende gode muligheter for å reise dit. Den gjennomsnittlige makstemperaturen i juli ser brutal ut, men med nattemperaturer ned mot 16-17 grader virker det overkommelig med tidlig start. Vurderer å ta en dag eller to i Fruita siden det er ganske nært Moab, men litt usikker på om det blir for mye farting.

Moderator  support