Brian Head ligger cirka tre timmar från Las Vegas och är en av mina favoriter för cykling i USA efter 2*2 månader där förra året. Det är nog ungefär norska sommartemperaturer där i juli eftersom det ligger cirka 3000 meter över havet. Där träffade jag folk längs stigen som jag fick cykla med, så du behöver inte cykla själv om du inte vill.
I närheten har du Gooseberry Mesa och annan cykling runt St George. Där kommer det vara väldigt varmt, men det går att starta cyklingen när solen går upp, så är det uthärdligt.
Du kan ju cykla på morgonen i
Bootleg Canyon , utanför Las Vegas, och sen köra vidare. Jag tyckte i alla fall om Bootleg Canyon. Det är bara sten och grus, och både "flytiga" och tekniska stigar.
Dem flesta amerikaner jag träffade under mina resor sa att cyklingen i Fruita och Grand Junction var mycket bättre än i Moab. Jag skadade mig innan jag fick cykla på dem ställena, men då har du alternativet att cykla där också.
Du kan ju flyga inrikes också. Det brukar inte vara så dyrt i USA, och du måste ju ändå ha cykeln i en kartong för att flyga hem.