Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Jegersberg Kristiansand - supre forhold!

Jegersberg Kristiansand - supre forhold! #2173790 14/12/2010 11:32
O
Oyvind T.O. Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
O
Tenkte bare jeg skulle meddele alle Sørlendinger at det er fortreffelige sykkelforhold på de mest bevandrede stiene i Jegersberg, og antagelig også i andre bynære strøk som Bymarka. Kom dere ut (og si fra her, jeg blir gjerne med) før sneen på ny begynner å falle om to-tre dager.

Virkelig gøyal og intens sykling på stort sett 30-50 cm bred, flattråkka trasé som slynger seg langs de normalt bredere stiene. Med piggdekk er noen av de moderate motbakkene lettere å forsere nå enn sommerstid. Krevende men gøy å holde seg på den smale traseen. Løpet er gjerne kjørt om du får forhjulet utenfor.

Jeg syklet i går kveld inn fra toppen av Sødal Terrasse, inn til grusveien med skisporet, litt nedover veien og inn til høyre for en runde på Kalkheia, ned nedkjøringa til demningen på Jegersbergvannet, så inn hovedsti/kjereveien til foten av Holmenkollen. Har du fokus, kan hele dette strekket sykles uten avbrudd. Så opp dalen vest for Holmenkollen og opp på kollen fra nord. Nedkjøringa fra kollen mot jegerslysløypa var fantastisk og sammenhengende syklebar.

Så igjen – ut på tur, og skriv/ring meg gjerne!

Øyvind T.Ø.

Re: Jegersberg Kristiansand - supre forhold! [Re: Oyvind T.O.] #2173791 14/12/2010 16:13
C
chriz Offline
Entusiast
Entusiast
C
Høres helt genialt ut!!

Drøy snøen en ukes tid iallefall da så kan mi kanskje bli en gjeng på lørdag eller søndag ICON_LAUGH

Re: Jegersberg Kristiansand - supre forhold! [Re: chriz] #2173792 25/12/2010 23:45
C
chriz Offline
Entusiast
Entusiast
C
Noen som vet om turfolket fortsatt har tråkka løyper for oss eller har d kommet så mye snø at skoa er bytta ut med ski?

Hadde vært sjef med en tur på godt tråkka sti........! ICON_SMILE

Re: Jegersberg Kristiansand - supre forhold! [Re: chriz] #2173793 26/12/2010 13:47
R
RobG Offline
(Formerly Fux)
(Formerly Fux)
R
Jeg og morten var ut idag en tur i søgne.

Skikkelig singletrack, men kun på de alle mest besøkte stier.

#Pedalenkrs
Re: Jegersberg Kristiansand - supre forhold! [Re: RobG] #2173794 26/12/2010 18:31
C
chriz Offline
Entusiast
Entusiast
C
Noen som vil ha en tur på tirsdag, torsdag eller fredag på dagtid og vil ha selskap av en som ikke er kjempelokalkjent i vestagder ICON_SMILE?
Enten bymarka, topptur på jegers eller søgne.

Moderator  support