Jeg fikk prøvd stien fra Haukåsen i dag - bak "golfballen" - 4 timers stitur tur/retur hjemmefra

Og stien fra golfballen og rett nordover var kjempebra. Fulgte blåstien hele veien frem til grusveien. På grusveien ble jeg litt usikker, men fortsatte rett nordover etter 20 meter til venstre på grus. Men kom ut på grus igjen og kjørte den tilbake + litt videre vestover. Fulgte så en ny blåsti som inntegnet retning og kom til Grønlia-hytta (tror jeg..?) og begynnelsen av den blåstien var veldig bra. Men så ble det litt knot og oppover en stund til den ble bra igjen. Fulgte blåstien der tilbake og kom inn på samme sti igjen. En stund så jeg ferske sykkelspor og trodde det var andre ute i løypa - og så var det kun mine egne sykkelspor, men ukjent sti pga motsatt vei

MEN: Jeg har aldri opplevd at det har vært så såpeglatt ute i skogen før. Har syklet en god del ute en våt (vinter)dag før og i masse regn. Men i dag var det veldig såpeglatt og t.o.m Big Betty GG sleit skikkelig og det ble noen sidesklidninger og tryn. Der jeg vanligvis sykler uten problem, var det nå så glatt at det var vanskelig å komme helskinnet ned. I tillegg var det vått løv og tåke. Men alt i alt en flott tur og en "nyoppdaget" sti for min del.