Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stisykling, Osensjøen nord, Furutangen og omheng ?

Stisykling, Osensjøen nord, Furutangen og omheng ? #2172132 03/10/2010 04:14
MoEl Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei godtfolk!
Noen som kjenner til stisykling i dette området?
Vi er igang med hytte på Furutangen Syd og har ennå ikke fått tid til å inspisere området rundt for sykling.
Hvis noen har vært i eller kjenner området så tar jeg gjerne imot tips til sykkelturer:)og da helst stiturer.

Tror jeg har lest før om at man kan sykle fra Trysilfjellet og ned til Osensjøen?
Prøvde langrennsløypene i vinter og området ser lovende ut, men har som sagt ikke sykla der sommerstid ennå.

Re: Stisykling, Osensjøen nord, Furutangen og omheng ? [Re: MoEl] #2172133 03/10/2010 11:34
G
GardS Offline
Ivrig
Ivrig
G
Lurer også på gode stier i området. Har hytte ved osensjøen.
har ikke sett noen stier som går hele veien fra trysilfjellet. Bortsett fra grusveien da, den kan jo minne om en sti innemellom :-)
Ellers så er runden rundt osensjøen en fin treningsrunde på drøyt 60km.

Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
Re: Stisykling, Osensjøen nord, Furutangen og omheng ? [Re: GardS] #2172134 03/10/2010 11:44
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det går fint å sykle på primært sti fra Trysilfjellet til Osensjøen... Tror deler av stien heter pilgrims et eller annet.... Oddefa her på forumet har klisterhjerne når det gjelder å huske eksakt, så han kan nok ruta... Artig tur iallfall:)

CK ELVERUM

Re: Stisykling, Osensjøen nord, Furutangen og omheng ? [Re: Otoen] #2172135 03/10/2010 14:06
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tja, Nordre Osen har jeg ikke sykla annet en forbi med landeveissykkel, innbiller meg ikke at det er mye bra der, prøvde å titte etter det når jeg syklet forbi. Finnskogsleden slutter jo også i Søndre Osen, den krysser veien rett nedenfor rasteplassen retning Trysil. Mer Finnskogsleden er rett og slett ikke noe juble høyt for sånn sett med stisykkel. Mye grus og knotesti. Den beste stien jeg har sykla i området er fra Flishøgda ned til Søndre Osen. Den kalles for prestevegen, er merket, første 2/3 er strengt tatt ikke noe å skryte av, men siste delen er herlig flytesti på barnål. Moro! Men strengt tatt ikke bra nok til at jeg har tatt den mer en ene gangen med Otoen.

Trysilfjellet-Osensjøen er morsom den, men er streng tatt bare første delen til (nesten) Vestby som er bra sånn stimessig, (til gjengjeld er den veldig bra). Mulig jeg tar en stitur i Trysilfjellet neste helg (Lørdag?), sjekk hedmarkstråden på sti evt her på utflukt.

Men er ikke langt fra Nordre Osen til Slettås da, og der er det bra stier (Varlitråkket går der). Ikke så langt fra Elverum heller, hvis dere vil bruke noen timer her, si ifra.

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå