Tja, Nordre Osen har jeg ikke sykla annet en forbi med landeveissykkel, innbiller meg ikke at det er mye bra der, prøvde å titte etter det når jeg syklet forbi. Finnskogsleden slutter jo også i Søndre Osen, den krysser veien rett nedenfor rasteplassen retning Trysil. Mer Finnskogsleden er rett og slett ikke noe juble høyt for sånn sett med stisykkel. Mye grus og knotesti. Den beste stien jeg har sykla i området er fra Flishøgda ned til Søndre Osen. Den kalles for prestevegen, er merket, første 2/3 er strengt tatt ikke noe å skryte av, men siste delen er herlig flytesti på barnål. Moro! Men strengt tatt ikke bra nok til at jeg har tatt den mer en ene gangen med Otoen.
Trysilfjellet-Osensjøen er morsom den, men er streng tatt bare første delen til (nesten) Vestby som er bra sånn stimessig, (til gjengjeld er den veldig bra). Mulig jeg tar en stitur i Trysilfjellet neste helg (Lørdag?), sjekk hedmarkstråden på sti evt her på utflukt.
Men er ikke langt fra Nordre Osen til Slettås da, og der er det bra stier (Varlitråkket går der). Ikke så langt fra Elverum heller, hvis dere vil bruke noen timer her, si ifra.