Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Åndalsnes - Ålesund

Åndalsnes - Ålesund #2170128 27/07/2010 21:14
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Heisan, jeg er ny her på forumet.
Grunnen til at jeg lagde meg en konto her er fordi jeg har tenkt på å sykle fra Åndalsnes, opp trollstigen og videre til Ålesund. Jeg er en amatør syklist, og har på det meste syklet 4-5 mil i et strekke, men nå vil jeg prøve å utfordre meg selv. Noen her som har noen gode tips til hvilke forberedelser jeg bør gjøre osv. Turen er tenkt nå på søndag 1 aug.

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: nils kåre] #2170129 27/07/2010 22:41
O
ozzy Offline
Entusiast
Entusiast
O
Du vil få vondt i kontaktpunktene med sykkelen. Rumpa, hendene, under føttene og i nakken, Kanskje i ryggen også, hva vet jeg. Prøv å sitt på sykkelen så mye du kan på forhånd. Ikke nødvendigvis for å trene kondis og muskler men det jeg har nevnt over. Har også undret meg på hvor mange som sitter oppreist når de trener. Det er bedre å ligge i bukken om det skulle bli motvind over fjellet.
Ellers, fyll opp lagrene med biff og pasta. Stopp på fjellstua og spis og hvil,ta deg god tid.
Hvordan kan jeg være så skråsikker på dette? Jeg er ny selv og i motsetning til det de mer erfarne kanskje gjør, husker jeg enda de første turene over 6 mil.
Dette er en av de fineste turene i landet men pass deg for ivrige bilister. Legg deg ut i veien slik at de ikke blir fristet til å sneie forbi deg mens det kommer biler imot. Dette selvsagt med unntak opp Trollstigen.

Møring

Nordmarksrittet
Nedenom og hjem
www.oslosykkelcup.no
Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: ozzy] #2170130 28/07/2010 10:20
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Supert, takk for tipset.
Men hvilken mat/drikke bør jeg ta med, og hvilke klær kan være lurt og ta med eller ta på.
Sykler kun om det blir fin vær.

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: nils kåre] #2170131 28/07/2010 12:43
ulveroar Offline
Ringrev
Ringrev