Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Åndalsnes - Ålesund

Åndalsnes - Ålesund #2170128 27/07/2010 21:14
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Heisan, jeg er ny her på forumet.
Grunnen til at jeg lagde meg en konto her er fordi jeg har tenkt på å sykle fra Åndalsnes, opp trollstigen og videre til Ålesund. Jeg er en amatør syklist, og har på det meste syklet 4-5 mil i et strekke, men nå vil jeg prøve å utfordre meg selv. Noen her som har noen gode tips til hvilke forberedelser jeg bør gjøre osv. Turen er tenkt nå på søndag 1 aug.

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: nils kåre] #2170129 27/07/2010 22:41
O
ozzy Offline
Entusiast
Entusiast
O
Du vil få vondt i kontaktpunktene med sykkelen. Rumpa, hendene, under føttene og i nakken, Kanskje i ryggen også, hva vet jeg. Prøv å sitt på sykkelen så mye du kan på forhånd. Ikke nødvendigvis for å trene kondis og muskler men det jeg har nevnt over. Har også undret meg på hvor mange som sitter oppreist når de trener. Det er bedre å ligge i bukken om det skulle bli motvind over fjellet.
Ellers, fyll opp lagrene med biff og pasta. Stopp på fjellstua og spis og hvil,ta deg god tid.
Hvordan kan jeg være så skråsikker på dette? Jeg er ny selv og i motsetning til det de mer erfarne kanskje gjør, husker jeg enda de første turene over 6 mil.
Dette er en av de fineste turene i landet men pass deg for ivrige bilister. Legg deg ut i veien slik at de ikke blir fristet til å sneie forbi deg mens det kommer biler imot. Dette selvsagt med unntak opp Trollstigen.

Møring

Nordmarksrittet
Nedenom og hjem
www.oslosykkelcup.no
Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: ozzy] #2170130 28/07/2010 10:20
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Supert, takk for tipset.
Men hvilken mat/drikke bør jeg ta med, og hvilke klær kan være lurt og ta med eller ta på.
Sykler kun om det blir fin vær.

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: nils kåre] #2170131 28/07/2010 12:43
ulveroar Offline
Ringrev
Ringrev
Strekningen fra Valldalen til Ålesund er preget av mange tunneler, og er opplevelsesmessig ikke på høyde med Åndalsnes-Valldalen. Ville sagt meg fornøyd med å sykle til Valldalen og ta bussen resten om mulig. Evt til Sjøholt, og sykle derifra.

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: ulveroar] #2170132 05/08/2010 19:50
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Da var turen unnagjordt, eller det vil si deler av turen.
Jeg stroppet fast sykkelen på bilen i dag og kjørte til åndalsnes, parkerte i sentrum og syklet non stopp rett forbi utsiktspunktet og opp til alnesreset ved grensen til norddal. Turen gikk så ned igjen til åndalsnes hvor jeg hadde parkert bilen. Turen var tur retur ca 4 mil og ca 1000 høydemeter vil jeg tippe, hjul sensoren til sykkelcomputeren fallt nemelig av på vei inn til åndalsnes (bilturen). frown
Brukte omtrent nøyaktig 3 timer på turen.
Føler ellers at jeg har lært mye av denne turen, med tanke på bekledning, drikke, energi inntak og energibruk osv.
Jeg hadde også meget bra vær og en super opplevelse.
Anbefales! Men slitsomt var det. ICON_SMILE

Re: Åndalsnes - Ålesund [Re: nils kåre] #2170133 06/08/2010 16:04
N
nils kåre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
N
Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på det og sykle bakkene i trollstigen og bakkene i birken, hva er hardest osv.

Moderator  support