Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn

Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn #2165482 02/04/2010 09:20
G
gbrig Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Er ny på dette med sykkel som treningsform og ønsker tips om turer som egner seg i en oppstartsfase. Ønsker nå i begynnelsen å sykle på grusvei, traktorvei og "god" sti, gjerne i form av en "rundtur" på opp mot et par timers varighet.
Er innflytter (det har blitt noen år etterhvert men...)og ikke lokalkjent med alle stedsnavn så gode beskrivelser ville vært greit, gjerne henvisninger/linker hvis det finnes noe på forumet her eller andre steder.

gbrig

Geir B
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: gbrig] #2165483 02/04/2010 09:21
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Er en fin gjeng fra området som vanker her på forumet som er ofte ute på tur.

De kommer helt sikkert til å gi deg gode svar ICON_SMILE

Velkommen til forumet!

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: tommygutt] #2165484 02/04/2010 09:27
G
gbrig Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Takk for det.
Har fulgt med på trådene med stor interesse, og håper de har tips om litt enklere ting for en (gammal) nybegynner.

gbrig

Redigert av gbrig; 02/04/2010 09:27.

Geir B
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: gbrig] #2165485 02/04/2010 10:09
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Velkommen til forumet for e-syklister og syklister! ICON_LAUGH

Foreløpig er det vel Trones, Skånes og stiene på Inderøya/Utøya som er sykkelbar tenker jeg

Grusveier og slikt er det jo plenty av i distriktet her

Eksempelvis en rundtur om Buran og Tromsdalen tar vel fort et par,tre timer

Jeg har akkurat tenkt å begynne så smått å sykle igjen etter skade nå i påsken
Det er bare å ta kontakt hvis du vil bli med
Jeg er gammel nybegynner selv så...

Ellers bruker vi å annonsere fellesturer her på forumet,og der er det bare å bli med hvis du har lyst
Tempoet på disse turene paser alle

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: jonnykast] #2165486 02/04/2010 11:14
gikke Offline
Besatt
Besatt
Promenaden-Ørin-Trones-Stiklestad. Fin fin runde med grus, lett sti og asfalt. Bruker denne mye selv når jeg trener intervall.

Ski baby!
Erik S. Hynne
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: gikke] #2165487 02/04/2010 11:48
G
gbrig Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
G
Er i Nordsjøen til over påske, men skal følge med om det dukker opp noen passende fellesturer når jeg kommer hjem.
Har brukt en del timer i vinter på spinningsykkel her ute. Opp til halvannen time rolig sykling og noe interval. Og det er det som er av grunnlag. Er av erfaring skeptisk til å gå for hardt ut, det har tidligere resultert i noen smeller og tapt interesse dessverre. Denne gangen er det lavere ambisjonsnivå og gradvis oppbygging som teller.
Hadde noen turer ut promenaden i fjor høst, men viste ikke at dere hadde preparert stier for sykling på Trones. Må nok sjekke ut noen av dem i løpet av avspasseringen.
Tog til Sparbu og sykle hjem (Mela)om vestsiden av Leksdalsvannet er et mål.
Ellers ser jeg på kartet at det er et stykke sti mellom vei fra begge sider ved Marsteinsvola, Yssedalen. Er denne sykkelbar? Da tenker jeg fremdeles tog til Sparbu og sykle hjem.

gbrig

Geir B
Re: Stiguide/ tips til turer i Verdal og omegn [Re: gbrig] #2165488 02/04/2010 13:35
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
En litt artigere rute vil være å sykle gamle kongevei på tilbaketuren
Denne stien er neppe sykkelbar før midten av mai dog

Oppe i Volhaugen er det nok stier til å holde deg beskjeftiget mange somrer ICON_SMILE

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad

Moderator  support