Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Skei-treff 09, vel i havn

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: StigB] #2159621 18/08/2009 16:38
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: StigB
Å nå leser jeg Øyvind skriver "Alt dette er det i hvertfall muligheten til på Kongsberg i helgen". Jeg oppfatter dette svært negativt, som om ikke Skei-treffet er noe en bryr seg om eller har noe å tilby.

Nå synes jeg du overtolker Øyvind noe voldsomt. Skei-treff er en videreføring av de første Skei-utfluktene, mens Kongsberg-utflukt er en videreføring av de siste Skei-utfluktene. Det han sier er ikke noe annet enn at på Kongsberg-utflukten kan man tafse på sykler hvis man ikke føler at man fikk det behovet dekket på Skei i år.

Ellers er jeg enig med deg Stig i at Skei faktisk funker som en DDD til fjells. Man kommer langt med å sikle på andres sykler uten at det står en selger der med kortleser.

Dog må jeg arrestere deg når det gjelder pølsene. Var ikke den første pølseserveringen utført av Rasmus med pølsekoker bak på sykkelen, som en morsom kompisgreie? Ikke noe i veien for å gjøre det igjen. (Ikke se på meg dog, jeg er vegetarianer.)

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: Dan] #2159622 18/08/2009 17:32
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg syns det er viktig å beholde begge arrangementene. Begge er viktige for rekruttering innenfor hobbyen vår. Men mener at de burde forbli adskilt, som det er i år.
Syns at Skei ifjor ble litt for kommers, litt for stort ift sti på fjellet/ deltagere, og at det ble nesten som å dra på byen om kvelden.
Men det trengs også det, selv om det er forbeholdt for de store aktørene på det kommersielle, noe som er forståelig. Man klarer ikke holde ett så stort arrangement ved å bare betale 200 kr. Men at det utestenger totalt mindre aktører, syns jeg er litt klassist. Jeg kan være litt enig med Stig med tanke på kritikken til hvor kommersielt det har blitt.

Skei-treff burde fortsette som det var nå, med små forbedringer. Som at stuen holder åpent, felles møteplass på tunet (hyggelig å grille sammen, og gå fra bord til bord med pils og kaffe i hånda), og man kan vise fram de som vil det. Det jeg savnet var også deleloppemarkedet.
Jeg tok med 2 sykler for å vise fram, ikke noe stand(hvis man ikke kaller det å sette opp banner med sportstape på verandaen til Ingvild for stand), og de som ville kunne sitte og ta seg en tur. + min egen slede. Og syns at grensen går litt der.

Oppsummert, de som vil ha fest + sykling + masse stæsj som man kan kjøpe, dra til Kongsberg.

Vil man ha masse sykling + hygge og sosialt med sære og hyggelige trøndere pluss andre folkeslag rundt omkring landet + titte på sære sykler, bli med til Skeikampen.

Og før jeg glemmer det; syns også at redaksjonen kunne tatt seg bryet å publisere enten på nettsiden eller i bladet hva grasrota driver med.

Redigert av polkaDOT; 18/08/2009 18:03.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: StigB] #2159623 18/08/2009 17:41
Sprelle Offline
Entusiast
Entusiast
Tusen takk for et flott Skeitreff!!!
Jeg storkoste meg på flotte stier med masse hyggelig selskap.
Vi kommer garantert igjen til neste år, og da vil jeg også ha med meg Utflukt.
ICON_LAUGH

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: polkaDOT] #2159624 18/08/2009 17:49
Snooze Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: polkaDOT

Oppsummert, de som vil ha fest + sykling + masse stæsj som man kan kjøpe, dra til Kongsberg.

Vil man ha masse sykling + hygge og sosialt med sære og hyggelige trøndere pluss andre folkeslag rundt omkring landet + titte på sære sykler, bli med til Kongsberg.

Uansett Kongsberg, altså?

Er det sære rare trøndere der også??

Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: Snooze] #2159625 18/08/2009 18:00
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Snooze

Vil man ha masse sykling + hygge og sosialt med sære og hyggelige trøndere pluss andre folkeslag rundt omkring landet + titte på sære sykler, bli med til Kongsberg.

Uansett Kongsberg, altså?

Er det sære rare trøndere der også??

Jeg tror den danish coffee'en som Polkadot laget seg på lørdagskvelden sitter i enda ICON_LAUGH

Jeg gleder meg ihvertfall allerede til Skeitreff 2010 yes

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad
Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: jonnykast] #2159626 18/08/2009 18:05
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jasså, dere var våkne der. Stemmer at disse trønderne er litt konservative og ikke noe særlig til nesedypp når det innebærer alkohol.

Team Ibis / Probike

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: polkaDOT] #2159627 18/08/2009 18:24
Dan Offline
More than words
More than words
Jasså, dere var våkne der. Stemmer at disse trønderne er litt konservative og ikke noe særlig til nesedypp når det innebærer alkohol.

Problemet er vel at de ikke kjenner igjen alkohol hvis ikke den lukter fjøs og smaker finkel.

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: Dan] #2159628 18/08/2009 18:42
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Unnskyld, men som trønder og upplyst må jeg bare spørre. Hva er danish coffee, og hva er smaken av finkel? Består dansk kaffe av gammeldansk og kaffe? Forøvrig gratulerer med vel gjennomført arrangement. Det kommer som oftest midt i første uka mi på jobb på sensommeren og da er det dessverre vanskelig å være med. Jeg har vært misunnelig på avstand.

mvh OveR

Redigert av OveR; 18/08/2009 18:43. Rediger grunn: ,

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: OveR] #2159629 18/08/2009 19:12
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: OveR
hva er smaken av finkel?

Finkel

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: OveR] #2159630 18/08/2009 19:28
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hva er danish coffee? Består dansk kaffe av gammeldansk og kaffe?

mvh OveR

Der har du svaret, Ove. Men doseringen er viktig. Tilfeldigvis var mitt kopp den eneste som var god, de andre jeg sjenket hverken luktet eller smakte noe særlig.

Team Ibis / Probike

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: OveR] #2159631 18/08/2009 19:47
Snooze Offline
Ivrig
Ivrig
?Består dansk kaffe av gammeldansk og kaffe?

I mangel på annet sterkt, ble denne blandingen testet. ANBEFALES IKKE..

Neste år vil alle sjangle rundt og lovprise ekte vare!

Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: Snooze] #2159632 18/08/2009 19:48
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tar du med deg hele brenneriet?

Team Ibis / Probike

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: Dan] #2159633 18/08/2009 20:19
MortenML Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Dan
hva er smaken av finkel?

Finkel

Fusel

/mitch

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.
Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: polkaDOT] #2159634 18/08/2009 20:23
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!

Og før jeg glemmer det; syns også at redaksjonen kunne tatt seg bryet å publisere enten på nettsiden eller i bladet hva grasrota driver med.

Tja, var det noen fra redaksjonen til stede? Om man ønsker å skrive en liten artikkel om Skei-treffet er jo deltagere der sikkert hjertelig velkommen til det. Man kan ikke klage over at redaksjonen ikke har skrevet en artikkel om folk som samler seg et sted på fjellet for å sykle og ha det morro sammen bare fordi dette var basen for tidligere arrangerte Utflukter.

Blir jo nesten lagt frem her som at redaksjonen/Terrengsykkel nå "driter i" alt som har med Skei å gjøre og at det kun er kommersielt som skal stå i fokus.

Det er stisyklister(om jeg kan få bruke den definisjonen) som hovedsaklig befinner seg på Skei, og det er det på Kongsberg også. Vil da ikke komme andre type folk dit en på Skei.
Blir helt feil å kalle "Skei-folket" grasrota og gud vet hva Kongsberg folket skal kalles.

Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg gjerne dratt begge steder og garantert kost meg like mye både på Skei og Kongsberg. Jeg har vært med på Skei utflukten lenge nok til å jeg husker hvordan det var "før".

Håper vi heller drar denne tråden over i hvor herlige folket hadde det på Skei og viser fram flere bilder så jeg kan angre litt mer for at jeg ikke var tilstede i år

Mvh 3 ganger Utflukt deltager.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: MortenML] #2159635 18/08/2009 20:24
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Jeg så ikke helt sammenhengen med en gang, men skjønte det av Dans svenske wikipedia-side. Fusel, et problem i hjemmebrent, men bra i whisky. Jammen. Vel, begge deler er sannsynligvis bedre enn dansk kaffe. Det høres bare helt grusomt ut. Må prøve det en gang.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: OveR] #2159636 18/08/2009 21:18
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg synes det er fint at Skei treff er en arena å treffes på - uten at det er noe arrangement som må til for å danne en ramme rundt det.

Tar eksempel fra motorsykkelverdenen (der jeg er vokst opp). En del år hadde de Trollrally (sidevognstreff) på Grindaheim i Vang i Valdres. Dette var et arrangement som hadde opplegg og sånt. Ett år flyttet de arrangementet, mens en gjeng fortsatte å være på samme campingplassen, samme helgen - hvert år. Det er vel snart 30 år siden jeg var der (og mener det var uoffisielt da - husker ikke grunnet alder på den tiden). Og det har spredd seg via rykter, og det er fullt av folk som stikker, venner, bekjente, klubber, folk generelt. Man møtes, skravler, drikker kanskje litt i overkant mye, runkepeller sykler, fisker, brenner bildekk og andre MC-folk-aktiviteter. Dette er kanskje det som kommer nærmest parallellen til stisyklister: folk som trives med aktiviteten, det sosiale og det å komme seg ut - ikke nødvendigvis kjører med plastikkraketter eller choppere eller crossere.

La Utflukt som arrangement være en greie og la Skei-treff leve et liv for seg selv. Jeg synes det er gøy bare å dra på tur hvor jeg vet at flere av mine venner der, samt andre vennegjenger - og at man kan bli kjent med nye mennesker og dele opplevelser. Med Utflukt er det litt annet, kommersielt eller ikke, folk lager et opplegg, bruker mye tid på å orge og styre og stelle for å få til folk som lager mat, griller og annet. Det koster penger, og sikling på kliss nytt utstyr som kanskje er ditt mot litt nærkontakt med en magnetstripe er jo også stas. Ikke alltid alle får møtt på de merkene på nært hold grunnet bosted.

Har lyst til å være med på Skei-treff neste år - hvis jeg får med en hyggelig gjeng jeg kan dele hytte med. Så vi kan juge, sykle, le, gråte, røre og ralle alle sammen og komme hjem med verdens største smil og en liten dose stølhet. Dette tror jeg også kommer til å skje etter Utflukt også ICON_SMILE

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Skei-treff 09, vel i havn [Re: MortenML] #2159637 18/08/2009 21:43
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: MortenML
Sitat: Dan

Fusel

Se der ja. Siden jeg ikke ante hva finkel het på norsk så gikk jeg rett i Google-fellen. Søkte på "finkel" kombinert med "hjemmebrent" og fikk 22000 treff, hvorav det første så slik ut:
"Dette for å få bort finkel (en fellesbetegnelse på de 10 øvrige alkoholer med annet kokepunkt (bla. propanol)) det finnes lite, men noe finkel i hjemmebrent"

At de andre 21999 så omtrent slik ut rakk jeg ikke å se:
"Agarwal, Michael Ettinger, Yildiray Albayrak, Kenneth M. Finkel, Mark Wentworth Foster-Brown, William H. B. Hamill, Juergen C. H. Lemmermann"

Det som jo er interessant å se er at hvis man søker etter "hjemmebrent" så får man treff på HB. Er det virkelig hensiktsmessig eller er Google litt for smarte for seg selv?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support