Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Stoltzen down

Stoltzen down #2154523 25/05/2009 08:41
K
kristianlowe Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Er det noen som noen gang har forsøkt seg ned trappene på Stoltzekleiven med sykkel? Og noen med bedre lokalkjenskap som kan vurdre om det i det hele tatt lar seg gjøre?

Re: Stoltzen down [Re: strønen] #2154524 25/05/2009 10:40
Thorst Offline
Veteran
Veteran
Å sykle Stoltzen går kanskje i teorien, men det er bratt, teknisk og mange krappe svinger og kombinasjoner av de nevte elementer. Er du i toppen i nc dh så kanskje...

I praksis er det både dumt og uansvarlig. Jeg har aldri løpt der uten å møte folk. Selv ikke i sludd, sent en kveld like før jul. I tillegg er det mange dugnadstimer som går med på å vedlikeholde stien slik at folk kan gå opp. Da er det for dumt hvis man skal begynne å sykle ned der.

- Espen -

"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Re: Stoltzen down [Re: Thorst] #2154525 25/05/2009 15:06
Laban Offline
Veteran
Veteran
Sier meg enig med Thorst her. Er for det første så og si umulig å kjøre ned her. For det andre er dette en av byens mest brukte området for fotfolket, og det blir rett og slett uansvarlig og farlig.

Nå har det vell vært ymtet frempå med forbud mot sykling i byfjellene, men har vært stille en stund (såvidt jeg forstår). Da er det greit å la Stoltzen og lignende områder være forbeholdt fotfolket for fredens skyld.

Jeg ser dog at å sykle ned slike kjente plasser kan være fristende, men vi har mye bra nedkjøringer i Bergen. (som jeg ikke tror stoltzen er)

Skal du dog prøve, ikke prøv en solskinsdag kl 16.

"You should never underestimate the predictability of stupidity."

Moderator  support