Det ble en fantastisk tur! Å trille gjennom skogen på smale stier en solfylt vårdag - digg.
Om det ikke passet i dag på ett sekunds varsel - det blir sikkert flere muligheter utover i sesongen.

Buss til By er en perfekt start

Spar på kreftene på grusveien opp til Rognlivann, 200 meter stigning fra By

Vindfall på stien ved Rognlivann

Endelig på toppen av Bessliåsen. Her begynner en herlig nedkjøring delvis over svaberg til Vensåssetra.

Etter Vensåssetra er det litt småkupert før nedkjøringen til Burudvann. I denne bekken i bunnen av bakken er det fint å slukke tørsten.

Etter en del klatring opp til Skriverberget, kupert til Fiskelaus og deilig nedkjøring til Murenveien er det lett grus opp til Nygård. Her nytes vårsola ute etter å ha latt seg ...

... friste av serveringen. Jeg hadde ikke nok penger til både kanelbolle og solo, men det lot seg ordne hvis jeg drev litt aktiv markedføring. Herved gjort.

Skiløypa fra Nygård mot Skytterkollen, for å ta av mot Sæteren gård til en verdig avslutning ned langs Sæterbekken til Haga golfbane. Her tror jeg ikke det er mange som har kjørt.

Is, kakao og sykkelvask. Ardent 2.25 fungerte overraskende bra i dag tross en del regn i det siste.
Større bilder
her Høydeprofil. Lange, flate partier er som regel en pause.