Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelvogn/tilhenger

Sykkelvogn/tilhenger #208626 30/05/2005 10:13
A
AlphaMan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Skal ha en sykkelvogn for å ta med sønnen min på sykkelturer i skog og mark. Og har registrert store pris variasjoner. Alt fra 1390,- på Biltema, til nærmere 6000,-. Er det så store kvalitets forskjeller på disse vognene?
Vurderer hengeren på Biltema. Er denne god nok for et par turer i skogen med guttungen i månenden?

Redigert av AlphaMan; 30/05/2005 10:13.

Med vennlig hilsen /A.
Re: Sykkelvogn/tilhenger #208628 30/05/2005 10:37
mbj006 Offline
Entusiast
Entusiast
Ooops, glemte å logge inn på forrige innlegg. Men Burley finnes fra tid til annen brukt på blandt annet Finn.no

First broken neck in Aron!
Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: mbj006] #208629 30/05/2005 10:56
lasr Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg kjøpte en billig Vantly som første vogn. Syntes ikke den var videre behagelig å ha bak, virket ustabil og hadde rykkete gange-spesielt i motbakker. For å trene litt nødmanøver satte jeg guttungen i vognen og syklet en runde på en stor plen mens jeg testet hvordan doningen oppførte seg under har oppbremsing. Det gikk forsåvidt greit, men da jeg skulle ta guttungen ut av vognen så jeg at "sikkerhetsbeltet" hadde løsnet i sømmen; forhandleren ga meg pengene tilbake uten diskusjon. Kjøpte så en Burley D'Lite fra SLF - god kvalitet og langt bedre kjøreegenskaper. Kjøpte den ny for ca 4000,- og solgte den etter tre år for 3000,-. Mao har gode vogner så stor annenhåndsverdi at det knapt kan lønne seg å kjøpe billig. Tar man sikkerheten i betraktning burde det ikke være tvil: Ligg unna billigmodeller, tenk sikkerhet.

sjekk denne:
http://www.slf.no/Butikken/27279

LASR

Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: lasr] #208630 30/05/2005 11:12
R
rbhelle Offline
Avhengig
Avhengig
R
Kan også anbefale GT Turbo sin vogn. NB! Finnes 2 versjoner av denne (jeg har den med hulbeskyttere, den dyreste). Har brukt denne hver dag så lenge det ikke er snø til å levere ungene i barnehagen. Den er lett, og kan med enkle grep legges sammen til en flat pannekake. Mine barn er ei på 2,5 år og ei på 6 år (lang 6 åring) går fint inni denne vognen. Den eldste synes nok det er noe trangt og det er det også, men for en kortere tur fungerer dette fint. Men frem til hun var 5 år var ikke dette noe problem. Vognen er svært stabil og tåler en trøkk, gode luftemuligheter. Har brukt denne i skikkelig regnvær og ungene inni har sittet helt tørt.
Ga vel ca 3-4000 for denne husker jeg ikke helt feil. Burley D`lite fra SLF er en dyr vogn som ikke kvalitetsmessig er bedre enn GT sin vogn, men har et mer anerkjent navn... Burley var jo testet for ei lita stund tilake av Geir Ørslien i Dagbladet.
mvh

roar

Road:Giant TCR Advanced SL-------MTB: Specialized S-works HT
Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: AlphaMan] #208631 30/05/2005 11:26
geiranders Offline
Besatt
Besatt
Quote:
Skal ha en sykkelvogn for å ta med sønnen min på sykkelturer i skog og mark. Og har registrert store pris variasjoner. Alt fra 1390,- på Biltema, til nærmere 6000,-. Er det så store kvalitets forskjeller på disse vognene?
Vurderer hengeren på Biltema. Er denne god nok for et par turer i skogen med guttungen i månenden?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=786&iItemId=90432
Denne Biltema-tilhengeren er en slags standardmodell som selges under flere ulike merkenavn med bare små ulikheter eller justeringer, for eksempel som Vantly. Synes historien om beltene som løsnet i sømmen konkluderer det meste her. Selv om jeg kjenner flere som bruker denne hengeren uten uhell, vet jeg også om en Vantly-henger der festet knakk rett av i staget på vei til barnehagen. Heldivis var dette på ettermiddagen, og tilhengeren var derfor tom. Men jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd med junior baki og hengeren skjenende ut i veien på egen hånd. Sikringen foran ved ramma ville ikke hjulpet i dette tilfellet. Bildene av dette tilfellet er ikke lenger ute på nettet, men jeg prøver å finne dem fram.

Det kan selvsagt hende at dette var et enkelttilfelle, men uansett er problemet med disse hengerne at de er trange innvendig og ungene sitter bare sånn passe bekvemt. Vil du at ungene skal elske turen, bør du gå opp til tre tusen kroner og gi dem skikkelig beinplass og god ryggstøtte i GT Ride'N'Stride-hengeren.
Du ser den på side 10 i denne katalogen:
http://www.gtbicycles.no/kataloger/barneprod_2004.pdf

Her finner du forøvrig teksten fra en test jeg skrev i fjor:
http://terrengsykkel.no/forum/gammelaren...amp;o=&vc=1

Min mening er at Burley er solide og flotte hengere med gjennomtenkte detaljer, men dessverre med en elendig sitteløsning. Takket være Syklistenes Landsforening som har pushet disse hengerne siden det ikke fantes gode alternativer, har store deler av det norske markedet en idé om at Burley er spesielt bra saker. Sjekk ut de lit påkostede alternativene før du velger Burley, altfor mange vet ikke hva de går glipp av.

*geiranders

Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: geiranders] #208632 31/05/2005 18:46
P
paals Offline
Medlem
Medlem
P
Noen som vet hvor i Oslo-området, GT Ride'N'Stride-hengeren er å få kjøpt?

Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: paals] #208633 31/05/2005 19:23
skognils Offline
Ringrev
Ringrev
www.biketech.no har de den til 2,8 lapper! løp og kjøp!

Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: skognils] #208634 02/06/2005 12:25
V
Viktor Offline
Medlem
Medlem
V
Bruker selv en Burley og er ganske godt fornøyd. Ungene måtte imidlertid bli godt over året fordi sitteløsningen er ikke ideell.

Viktor

Re: Sykkelvogn/tilhenger [Re: Viktor] #208635 02/06/2005 20:35
enrima Offline
Ringrev
Ringrev
Har hatt en Burley Bravo som vi kjøpte i 1999. Har ikke hatt problem med den i det hele tatt. Det eldste barnet er 8 år nå og er får stor for den. Mitt andre barn er 4 og passer perfekt. Hun gleder seg hver gang jeg kommer med den til barnehagen slik det eldste gjorde.
Har nå fått problem med hengeren fordi jeg har byttet til en sykkel med skivebrems.
Kjøpte en Quick Release for Burley hengeren fra Sykkeldelisk, men det må være noe feil med den fordi den spretter opp hele tiden og sykkelhjulet løsner.
Ringte Sykkeldelisk og der fikk jeg beskjed om å sette en klemme på den, men det hjelper ikke. Jeg er litt skuffet pga det.

Enrique

Re: Sykkelvogn/tilhenger #208637 20/06/2005 09:58
lasr Offline
Entusiast
Entusiast
på OBS City Lade/City Syd

Re: Sykkelvogn/tilhenger #208638 20/06/2005 12:02
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Har også sett GT-vogner hos Hank Sport på Moholt. Kan være NTNUstudent/ansatt-rabatt på disse.

Martin

Moderator  support