Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nybegynner Trondheimsregionen

Nybegynner Trondheimsregionen #2103285 08/10/2005 19:37
Haavard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisann!

Vi er et par karer fra barteregionen som mer eller mindre har gått fra totalt utrente bilister til sykkelidioter på noen måneder.

Sti/terreng er vel det som faller best i smak og derfor har vi sett oss nødt til å bytte ut de gamle kalkoffene til noe bedre.
Gary Fisher Big Sur Genesis og GT Avalanche 0.5.
Er dette doninger som duger godt for formålet etter deres syn eller?
Føler at min, GT'en er noe lett på fronten under klatring.. vil opp på bakhjulet liksom...

Førstkommende helg planlegger vi en tur inn til Trondheim for å sjekke ut stier der, Hvor bør vi dra?. Vi foretrekker varmepumpeprinsippet, altså noen få kilometer opp, for så å nyte enda flere nedover igjen. Alle gode tips fra kartkjøp til plasser er til stor nytte.
A-Å: Shoot

Håvard.

Redigert av Haavard; 08/10/2005 19:38.
Re: Nybegynner Trondheimsregionen [Re: Haavard] #2103286 10/10/2005 11:14
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Føler meg snill idag jeg.

Sjekk stiguidene her på terrengsykkel.no, der er det mange skatter...

Ellers konkrete tips:
Bymarka!
Dere kan f.eks kjøpe "Turkart Bymarka" (på div sportsbutikker i sentrum, turistforeningskontoret ved P-huset i Sandgata o.l. steder)

Estenstadmarka!
Også et bra sted å dra, kjør til P-plassen på universitetet på Dragvoll, grusvei opp til hytta og mange-mange muligheter ned derfra. Eller enda bedre, finn en av de smale stiene opp dit.

En del folk i helgene begge steder dersom godvær, men det er stort sett på de litt brede, kjente stiene.

Sykler som passer? Det er ikke så mange årene siden flere tråkket rundt på stier i marka med 20 kg DBS Kilimanjaro, var artig det og... alt passer, det må bare brukes opp før man finner noe nytt som passer :-)

bjrn

Moderator  support