Ligge på hjul i ritt
|
Ligge på hjul i ritt
03/02/2016 10:00
|
CarlGustav
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Tenkte å prøve meg på ett par landeveisritt til sommeren for å prøve nivået men vil ikke stille for noe lag. Forventer å komme sånn omtrent midt i haugen...
Hvordan stiller andre ryttere og lag seg til at jeg legger meg på hjul og evn er med å drar ved behov ? Har snakket med enkelte aktive og de har kommet med noen kommentarer at de ikke ønsker å ha med utenforstående og at at de prøver å hekte av/kjøre fra ryttere fra andre lag
|
|
|
Re: Ligge på hjul i ritt
[Re: CarlGustav]
03/02/2016 10:01
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Er det fellesstart du snakker om her?
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
03/02/2016 11:12
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Tenkte å prøve meg på ett par landeveisritt til sommeren for å prøve nivået men vil ikke stille for noe lag. Forventer å komme sånn omtrent midt i haugen...
Hvordan stiller andre ryttere og lag seg til at jeg legger meg på hjul og evn er med å drar ved behov ? Har snakket med enkelte aktive og de har kommet med noen kommentarer at de ikke ønsker å ha med utenforstående og at at de prøver å hekte av/kjøre fra ryttere fra andre lag Hvis det er fellesstart så er det jo bare å ligge på hjul så mye du ønsker. Ønsker de ikke ha deg på hjul, så får de sykle fra deg da;) Hvis du ikke tar noen føringer selv, så greit nok, men da venter det nok ikke akkurat på deg ved punktering/pissing;-)
|
|
|
[Re: RoyE]
03/02/2016 12:08
|
CarlGustav
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Er det fellesstart du snakker om her? Fellesstart
|
|
|
03/02/2016 12:31
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Da ligger du selvsagt på hjul med hvem du vil uten å spørre om det. Det er sånn det er! Om noen har problemer med det er de på feil sted.
|
|
|
03/02/2016 12:41
|
sveinaa
More than words
|
More than words
Om noen ikke vil ha deg med på fellesstart så er det jo bare å si/rope; Ja det er bare å kjøre i fra (så kan du valgfritt legge til med et blunk: jeg slipper aldri en junior/pensjonist! alt etter som alderen til den nærmeste 
Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
|
|
|
03/02/2016 17:32
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Ref ditt første innlegg, Carl Gustav, så tror jeg du har et litt galt bilde av et landeveisritt. De du har pratet med som ikke ønsker uvedkommende inn i sin gruppe, kjører gjerne i en egen lagstart som det er på flere ritt. Trondheim-Oslo er vel et godt eksempel. Hadde du startet med et slikt lag og ramlet av laget ditt, stemmer det at det ikke alltid blir tatt like godt i mot å henge seg på neste lag som man blir tatt igjen av selv om man ønsker å bidra. Dette kan være en gruppe som har trent masse sammen og som kjenner hverandre godt, og de ønsker da ikke et "fremmedelement" i sin gruppe. Men det er lov å spørre og noen vil ta deg hjertelig i mot og takke for all hjelp de kan få!
På en fellesstart er det en helt annen historie. Her er det hver mann for seg selv, og alle er innstilt på å kjøre i gruppe. Det er sånn som du har sett på tv, du har et brudd med de sprekeste og mest offensive, du har et hovedfelt, og gjerne noen grupper bak som har ramlet av. Her er det ingen som sier noe om man henger på et hjul, det må selvsagt være slik. Men om du ikke ønsker å bli uglesett så ta noen føringer og oppfør deg ryddig, uansett hvilken gruppe du havner i, ikke bare snylte hele veien!
|
|
|
09/02/2016 10:18
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
+1 til det RoyE sier. Jeg hadde min rittdebut i fellesstart på Tyrifjorden rundt i fjor og det gikk veldig bra. Det ble noen naturlige grupper etter første bakken, med litt fram og tilbake etter drikkepauser og sånn. Ingen sure miner fra noen på å ligge bak og hvile litt, men ta noen føringer også, det skal jo være gøy også. Opplevde at folk litt lenger bak (midt i haugen som du sier) var ganske joviale og alle var ute etter en god opplevelse. Jeg og kompis knivet litt med et par andre karer gjennom rittet, litt småkommentarer og sånn for gøy, de mente vi hadde tatt "vel godt vare på beina våre...", så da stakk vi i nest siste bakken før mål. Det bruddet gikk inn!
Bottom line: kos deg, bidra i gruppa hvis du kan, vær hyggelig, takk folk underveis og i mål og ha det gøy!
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Bianchi Infinito CV Votec VRX Pro
|
|
|
[Re: ganskefort]
09/02/2016 17:54
|
CarlGustav
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
+1
Bottom line: kos deg, bidra i gruppa hvis du kan, vær hyggelig, takk folk underveis og i mål og ha det gøy! takker for innspill  da regner jeg med at dette går som forventet og at jeg ikke vinner noe som helst men får en fin tur
|
|
|
09/02/2016 19:52
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
Bare hyggelig! Jeg vet jeg aldri kommer til å vinne noe som helst, men driven er nå å utvikle meg litt videre som syklist hvert år, sykle kule ritt i innland og utland (av og til) og ha det gøy. Det trenger ikke være mer komplisert enn det.
(Ja, og å slå en kompis av og til opp Tryvann eller i ritt).
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Bianchi Infinito CV Votec VRX Pro
|
|
|
|
|