Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

La Marmotte 2016

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2209098 26/05/2016 06:53
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Multitool burde gå greit om det ikke er kniv på den. Resten ser jeg ingen problemer med.

Sjekk for sikkerhets skyld flyselskapets hjemmeside.

Jeg har ofte hatt pedaler i håndbagasjen og gjennomlysningen ser at det er noe rart. Når betjentene ser hva det er så er det ikke noe problem.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2209114 26/05/2016 07:09
T
Teletori Offline
Ringrev
Ringrev
T
Sitat: Sykkel-Erik
[quote=joje]
Pumpe, dekkspaker, multitool, slanger, gels, drikkeflasker og sportsdrikke da?

Dekkspaker, slanger, gels og flasker bør være helt greitt.
Så lenge multitoolet er lite og ikke har noen kniv bør det gå greitt. Eg har ihvertfall fått med meg Lezyne SV10 uten problem.
Sportsdrikke går nok også fint så lenge det er i porsjonsposer. Har ihvertfall gått fint for min del. Ziplock pose med masse hvitt pulver kan kanskje skape kluss i tollen ;-)

Re: La Marmotte 2016 [Re: Teletori] #2209148 26/05/2016 07:50
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Teletori
[quote=joje]
Pumpe, dekkspaker, multitool, slanger, gels, drikkeflasker og sportsdrikke da?

Dekkspaker, slanger, gels og flasker bør være helt greitt.
Så lenge multitoolet er lite og ikke har noen kniv bør det gå greitt. Eg har ihvertfall fått med meg Lezyne SV10 uten problem.
Sportsdrikke går nok også fint så lenge det er i porsjonsposer. Har ihvertfall gått fint for min del. Ziplock pose med masse hvitt pulver kan kanskje skape kluss i tollen ;-)

Ha ha! En dunk forseglet Winforce skulle man tro går greit. Står jo ikke "Pantani special mix" på den, tross alt. Jeg sjekker med KLM anyways.

Takk for innspill fra alle mann!

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2209178 26/05/2016 08:15
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Ser ut små multitools går greit, også iflg http://www.luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1112.ece.

Ringte KLM nå ang en dunk på 1-2 kg med pulver, det går fint så lenge det er forseglet osv.

CO2-patroner er også greit såfremt flyselskapet godkjenner det og du gidder innhente tillatelse til å dra med opptil fire stykk. Har du booket billett gjennom et reisebyrå eller annet, er det de som må legge inn forespørselen for deg. Enklere å kjøpe nye patroner når vi kommer til Alpe d'Huez da.

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2317524 20/06/2016 06:03
anerz Offline
Veteran
Veteran
Kort tid igjen nå, så fristen for å ha trent ferdig til årets mål har passert. For håpe økter på rulle i vinter og turer på forsommeren har gitt grunnlaget som må på plass for å feie over alpene som en vind.

I fjor fikk vi oppleve hetebølge under vårt besøk i alpene, ser ut som været blir noen hakk dårligere i år ut i fra værmelding for Alpe d huez hos YR for dagene i forkant.
Ser litt bedre ut på en fransk side, http://www.meteofrance.com/. Får håpe det går mot noen flere plussgrader frem til første helgen i Juli.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: La Marmotte 2016 [Re: anerz] #2317533 20/06/2016 06:37
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anerz
Kort tid igjen nå, så fristen for å ha trent ferdig til årets mål har passert. For håpe økter på rulle i vinter og turer på forsommeren har gitt grunnlaget som må på plass for å feie over alpene som en vind.

I fjor fikk vi oppleve hetebølge under vårt besøk i alpene, ser ut som været blir noen hakk dårligere i år ut i fra værmelding for Alpe d huez hos YR for dagene i forkant.
Ser litt bedre ut på en fransk side, http://www.meteofrance.com/. Får håpe det går mot noen flere plussgrader frem til første helgen i Juli.

Var vel meldt nedbør en uke i forkant i fjor også, og svært så usikkert værmelding tett inntil rittet. Så værmelding ville jeg ikke tenkt så mye på før om en ca ukes tid. Dette kommer til å skifte noen ganger før vi er dere nede.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2317534 20/06/2016 06:41
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Oddefa

Var vel meldt nedbør en uke i forkant i fjor også, og svært så usikkert værmelding tett inntil rittet. Så værmelding ville jeg ikke tenkt så mye på før om en ca ukes tid. Dette kommer til å skifte noen ganger før vi er dere nede.

Jepp. Været snur fort i fjellene. Det kan regne så mye det bare vil for meg, så lenge sola skinner akkurat den dagen vi skal sykle. ICON_SMILE

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2317545 20/06/2016 07:03
anerz Offline
Veteran
Veteran

Ikke ta det så rolig nå Oddefa, nå må vi stresse litt med vær, utstyr, mat da rittet er nært forestående. hvilket dekk skal vi sykle med om det regner, hvilket dekk tåler asfalt som smelter i sommervarmen, er det for mye luftmotstand med pumpe på ramme, er det med for mange dansker med ølmage i rittet(som sykler forbi oss i bakkene), hvor mange punkterer ned fra Gladon i år... rett og slett diskutere litt hverdagslige i-landsproblemer....

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: La Marmotte 2016 [Re: anerz] #2317546 20/06/2016 07:05
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast

Ikke ta det så rolig nå Oddefa, nå må vi stresse litt med vær, utstyr, mat da rittet er nært forestående. hvilket dekk skal vi sykle med om det regner, hvilket dekk tåler asfalt som smelter i sommervarmen, er det for mye luftmotstand med pumpe på ramme, er det med for mange dansker med ølmage i rittet(som sykler forbi oss i bakkene), hvor mange punkterer ned fra Gladon i år... rett og slett diskutere litt hverdagslige i-landsproblemer....

Så hva har folk tenkt å ta med av prestasjonsfremmende midler da? Hvor får vi den beste espressoen kl. 0530 på en lørdag på Alpe d'Huez?

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2317570 20/06/2016 07:45
anerz Offline
Veteran
Veteran

Så hva har folk tenkt å ta med av prestasjonsfremmende midler da? Hvor får vi den beste espressoen kl. 0530 på en lørdag på Alpe d'Huez?

Koffeinbehovet løses enkelt med en boks pepsimax sammen med frokosten ICON_SMILE

Re: La Marmotte 2016 [Re: anerz] #2317773 20/06/2016 15:04
B
Bukowski Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Wow, jeg må si dere er sterke i hodet, dere som drar nedover i år igjen.
Fjorårets badstueritt sitter fortsatt igjen i hodet, og det går nok ytterligere tid før jeg får lyst til å sykle La Marmotte igjen - og spesielt siste stigningen :-).
Men, lysten til å sykle nye steder med startnummer på brystet ble vekket med Marmotte i fjor, så til fredag reiser jeg nedover mot Provence for å sykle et ritt som heter GFNY Mont Ventoux. 130 km og målgang på toppen av det beryktede og berømte fjellet. Litt kortere og litt færre høydemetere enn Marmotte, men sikkert utfordrende nok.

Uansett, masse av lykke til, og ønsker dere alle god tur og godt syklevær i Alpene om et par uker.

/Ole

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2317789 20/06/2016 16:14
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tipper de har nydelig kaffe til frokosten på hotellet vi skal bo, skal nytes:). Å sammenligne kaffe og Pepsi max er som å si at technomusikk er bra Anders, rett og slett rimelig teit! Måtte du brenne i helvete!

ICON_SMILE.

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2317798 20/06/2016 16:26
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Otoen
Tipper de har nydelig kaffe til frokosten på hotellet vi skal bo, skal nytes:). Å sammenligne kaffe og Pepsi max er som å si at technomusikk er bra Anders, rett og slett rimelig teit! Måtte du brenne i helvete!

ICON_SMILE.

Altså, for noe vissvass! DJ Tiesto og Nirvana og Foo Fighters går i rask rekkefølge etter hverandre på mine spillelister både på jobb og rulla!

Men en god kaffe skal vi definitivt klare å oppdrive før vi ruller ned til Bourg d´Oisans.

Teller på knappene om jeg skal kjøpe meg et par neoprenhansker til turen, kjipt om det blir regnvær og 10 grader med de nedstigningene vi har i vente.

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Bukowski] #2317821 20/06/2016 17:22
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Bukowski
Fjorårets badstueritt sitter fortsatt igjen i hodet, og det går nok ytterligere tid før jeg får lyst til å sykle La Marmotte igjen - og spesielt siste stigningen :-).
Men, lysten til å sykle nye steder med startnummer på brystet ble vekket med Marmotte i fjor, så til fredag reiser jeg nedover mot Provence for å sykle et ritt som heter GFNY Mont Ventoux. 130 km og målgang på toppen av det beryktede og berømte fjellet. Litt kortere og litt færre høydemetere enn Marmotte, men sikkert utfordrende nok.

Uansett, masse av lykke til, og ønsker dere alle god tur og godt syklevær i Alpene om et par uker.

/Ole

Hmm, Grand Fondo New York Mont Ventoux faktisk. Men ser fin ut den da. Lykke til, skal selv sykle denne (prøve "begge" veier..er vel også en tredje vei som deler siste biten med Bedoin klatringen) senere i juli, dvs dagen før TdF sykler den (som er på nasjonaldagen til Frankrike).

Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2317823 20/06/2016 17:29
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast

/Ole

Hmm, Grand Fondo New York Mont Ventoux faktisk. Men ser fin ut den da. Lykke til, skal selv sykle denne (prøve "begge" veier..er vel også en tredje vei som deler siste biten med Bedoin klatringen) senere i juli, dvs dagen før TdF sykler den (som er på nasjonaldagen til Frankrike).

Sier bare én ting: http://www.clubcinglesventoux.org/en/rules.html

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2317834 20/06/2016 17:44
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

/Ole

Sier bare én ting: http://www.clubcinglesventoux.org/en/rules.html

He he, alternativ 1 kan være aktuelt!

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2317844 20/06/2016 17:51
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Tar med Defeet hansker og skoovertrekk hvis kjipt vær. Fungerte under Nordmarka rundt, da fungerer det evnt her også:).

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2317932 20/06/2016 20:09
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tror øsende regnvært på Galiber river mer en Sollihøgda he he, men folkens bruk ikke energi på dette nå. Om en uke vet vi ca hva det blir.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2317941 20/06/2016 20:29
anerz Offline
Veteran
Veteran
Tror øsende regnvært på Galiber river mer en Sollihøgda he he, men folkens bruk ikke energi på dette nå. Om en uke vet vi ca hva det blir.

Sant det, defeet fungerte kjempebra på Nordmarkarundt, men da var det 12-14grader. Og nedkjøringene er jo ikke akkurat så lange, blir nok mer nedkjølt av nedkjøringer fra over 2000meter høydet i samme temperatur.
Men vi krysser fingrene for at det eneste ekstra vi tar på oss er solkrem.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2317993 21/06/2016 06:28
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Det er absolutt sant, men gidder ikke å sykle med vinterbekledning lell:). Får tåle å fryse ned der da.. Blir jo varm at:).

Blir en bra tur uansett vær:).

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2319791 26/06/2016 21:21
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg kjørte med tre flasker 0.75 ltr i fjor, og klarte å drikke godt undervegs. Fylte på drikkestasjonene, og tror jeg totalt drakk 12 flasker med stort sett sportsdrikk.. Drakk også endel vann på selve matstasjonene..

Men, tre flasker er jo ekstra vekt.. De fleste klarte seg med to.. Skal jeg ta sjansen på to i år tro? Ka døkk tru??

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2319819 27/06/2016 05:36
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Otoen
Jeg kjørte med tre flasker 0.75 ltr i fjor, og klarte å drikke godt undervegs. Fylte på drikkestasjonene, og tror jeg totalt drakk 12 flasker med stort sett sportsdrikk.. Drakk også endel vann på selve matstasjonene..

Men, tre flasker er jo ekstra vekt.. De fleste klarte seg med to.. Skal jeg ta sjansen på to i år tro? Ka døkk tru??

Dropp den vekta og kjør med 2flasker, men du kan jo ha med en ekstra som du drikker av og kaster før start.
Hadde du tømt de 3 opp til Glandon i fjor? Vi brukte 2timer10min opp dit ser jeg, en flaske per time. Husker noen sto og fylte på vann i den lille landsbyen vi passerte halveis i stigningen, så du har også muligheten der. Er den perioden på dagen hvor temperatur trolig er lavest.
Opp Alpe d huez var det flust av påfyll muligheter i fjor så der går du ikke tom.
Du drikker voldsomt mye under ritt legger jeg merke til, jeg drikker lite. Føler ikke at det går utover prestasjon, mulig jeg har naturlig mindre væsketap en deg, litt pga mindre høyde/vekt, men kanskje litt ekstra. uansett har jeg det i tankene at skal drikke mer underveis for å erstatte tap av væske og salter. Fokuserte på det under Evrestingen i Hafjell selv om det var et par av rundene jeg nok drakk for lite og opplevde kvalmhet underveis.

Noe om væskebalanse fra olympiatoppen her.

Redigert av anerz; 27/06/2016 06:09.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2319824 27/06/2016 06:14
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Nå som jeg har blakket meg på regntøy ser jeg jo at værmeldingene begynner å bli bedre og bedre, og ikke minst er de mer pålitelige. Rundt 20 grader og sol, ingen regn eller torden... og ikke minst IKKE 40 grader som i fjor. Dette kan jo bli jævlig bra!

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2319825 27/06/2016 06:16
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er nok drikke stasjoner til at det holder med 2 flasker ja. Så ville droppet en tredje. Litt enig med Anders, prøv å ta mindre slurker, men ofte. Ellers er jeg helt ødelagt etter TØ og ikke "faex" klarer jeg å restituere meg til helga. Blir dårlig oppladning azz. Men men, man betaler for den moro som man søker.

Redigert av Oddefa; 27/06/2016 06:17.
Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2319849 27/06/2016 07:33
anerz Offline
Veteran
Veteran
Er nok drikke stasjoner til at det holder med 2 flasker ja. Så ville droppet en tredje. Litt enig med Anders, prøv å ta mindre slurker, men ofte. Ellers er jeg helt ødelagt etter TØ og ikke "faex" klarer jeg å restituere meg til helga. Blir dårlig oppladning azz. Men men, man betaler for den moro som man søker.

Greier proffene å sykle tour de france etterfulgt av spania rundt under en måned etter så greier du dette ICON_WINK
Mye foamroller og masasje fra Heidi frem til onsdag kveld så er du fit for fight.
Tviler på at du merker noe av dette når vi våkner fredag morgen til den utsikten fra Alpe d huez. Vi har nok syklet 1000hm før lunch ICON_SMILE

Re: La Marmotte 2016 [Re: anerz] #2319872 27/06/2016 08:16
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Greier proffene å sykle tour de france etterfulgt av spania rundt under en måned etter så greier du dette ICON_WINK
Mye foamroller og masasje fra Heidi frem til onsdag kveld så er du fit for fight.
Tviler på at du merker noe av dette når vi våkner fredag morgen til den utsikten fra Alpe d huez. Vi har nok syklet 1000hm før lunch ICON_SMILE

Herregud, tørr ikke å legge meg på foamroller, men må vel. Sendt mld til den lokale torturisten min (Kjell Erik) om han vil ha det litt moro på min bekostnng og samtidig få betalt for det. Heidi skal nok få lov til å tukle med meg også. Men er vel mest bekymra for at formen ikke er så god, sykla ikke veldig bra i TØ. Følte meg også litt småsjaber form på fredag, både før og etter, men ble ikke noe dårlig og frisk nå. Men men, La Marmotte er et turritt også så blir å kose seg og nyte utsikten mens en kan. Opplevelse foran prestasjon. Lett å si i forkant i alle fall.

Men noen som kan hjelpe å finne ut om en kan kjøre over Lauteret passet med bil fra Briancon, får frem bare noen franske veimeldinger, litt usikker om bare lokale kan kjøre på den provisoriske veien rundt tunellen/vannet eller om vi også kan kjøre der på veien fra Malpensa. Sparer litt tid, alternativet er Frejustunellen og Glandon opp. Den er litt kje med bil. Men får jo rekognisert litt da.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2320168 27/06/2016 16:33
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Går for to flasker i år:)

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2320621 28/06/2016 20:34
KnutG Offline
Avhengig
Avhengig
Lys påkrevd sto det i en mail jeg fikk fra arrangøren idag. Og da blir sikkert alle sykkellys rundt Bourg d´Oisans solgt vekk. noen som vet om dette er reelt? Kontroller. Finner jeg lykt her i Italia så kjøper jeg.

Knut

Re: La Marmotte 2016 [Re: KnutG] #2320631 28/06/2016 20:53
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: KnutG
Lys påkrevd sto det i en mail jeg fikk fra arrangøren idag. Og da blir sikkert alle sykkellys rundt Bourg d´Oisans solgt vekk. noen som vet om dette er reelt? Kontroller. Finner jeg lykt her i Italia så kjøper jeg.

Se der ja, står det i mailen ser jeg. Kan virke som en tunnel rundt Chambon, trodde selve Chambon tunnelen var stengt, men skal vi gjennom den?
Uansett, må da holde med sånne små diodelys?
I fjor var det ikke noen tunneler, så regelen var ikke der da.

Vedlegg
marmotte profil.JPG (52.11 KB, 609 nedlastinger)
Redigert av anerz; 28/06/2016 21:05.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2320651 28/06/2016 21:56
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er noen tunneller etter demningen også, tar med Gran Canaria lyktene min, de lyser. Kontrollenen på Galiber. I fjor var det ikke tunneller nei.

Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino