Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

La Marmotte 2016

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099156 09/02/2016 09:58
anerz Offline
Veteran
Veteran
Bare å starte oppladningen da.
Meldte meg på Nordmarka rundt (22 mai) i dag, greit med alt man har booket tidlig. Greit å få fart på beina.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099157 09/02/2016 11:29
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Som jeg nevnte for deg skal jeg vurdere Nordmarka, men skal sykle Terrengsykkelrittet helgen etter og vet ikke hvor gira jeg er å reise innover helgen før for å sykle ritt da. En annen ting som jeg tenker skal bruke for "oppladning" er å sykle/Evreste Hafjell første helgen i juni (helst lørdag 4.6, da pga matbutikker åpne i Hafjell, mulig det er søndagsåpent på Kiwin der). Skal jeg få syklet dette i år så er det kun 2 helger som passer og de er to første i juni. Helst da den første slik at jeg får kommet meg igjen til Trans Østerdalen. Hadde jo vært kult om vi hadde vært flere som hadde satt av denne dagen. Må jo ikke sykle 9000 hm, men for flere kan det være lurt (mht La Marmotte) å smake på 4000 + hm iallefall. Kommer til å prioritere å få til dette da så fremt form er ok og vær er det samme. Dette er fin måte å lære seg å sette tempo på også, som Øistein nevner han syntes er vanskelig. Og en må smake litt på distansen/hm for finne dette tempo. Trodde selv jeg hadde den før La Marmotte i fjor he he, og hadde den vel inne også til jeg ble med på tempokjør på de to flate partiene før Mollard og AdH. Det fikk jeg betale for he he.

Redigert av oddefa; 09/02/2016 11:30.
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099158 09/02/2016 11:34
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ser foresten at Hamarrittet går sammen dag, dvs 22.mai, så blir det landeveisritt den dagen så blir det dette. Er både billigere og mer lokalt for min del, syklet det i fjor også, helt greit og ikke veldig langt.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099159 09/02/2016 14:54
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Jeg blir trolig med på Nordmarka Anders.. Skal det i kveld..

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099160 09/02/2016 20:57
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Påmeldt Nordmarka rundt:). Kjekt med et slikt ritt også:). Så melder jeg meg på Helgøya og terningenrittet, som da blir før dette...

Ser an noe videre.mkanskje finnskogkureren igjen..

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099161 10/02/2016 06:35
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Samme helg som jeg hadde tenkt Everesting går også Mjøsa rundt (5.6) og det hadde nok også vært en bra gjennomkjøring/trening/test for La Marmotte, selv om Evresting frister mer personlig. Vurderte Mjøsa rundt i fjor også. Er ikke så langt å reise for oss da. Tipper Finnskogskureren går den helgen også.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2099162 10/02/2016 08:28
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: oddefa
Samme helg som jeg hadde tenkt Everesting går også Mjøsa rundt (5.6) og det hadde nok også vært en bra gjennomkjøring/trening/test for La Marmotte, selv om Evresting frister mer personlig. Vurderte Mjøsa rundt i fjor også. Er ikke så langt å reise for oss da. Tipper Finnskogskureren går den helgen også.

Everesting er bedre gjennomkjøring enn å fjerte rundt flatlandet rundt Mjøsa, er det ikke? Du kan jo godt å sitte i et felt, men klatretrening kan være mer gunstig før Marmotte? ICON_SMILE

Medlem av Tryvann CK
http://www.sykkelerik.com
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2099163 10/02/2016 13:28
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sykkel-Erik

Everesting er bedre gjennomkjøring enn å fjerte rundt flatlandet rundt Mjøsa, er det ikke? Du kan jo godt å sitte i et felt, men klatretrening kan være mer gunstig før Marmotte? ICON_SMILE

Jo, helt enig! Vil være første prioritet, ikke så mye pga La Marmotte, men fordi jeg har veldig lyst å gjennomføre en Evresting. Men så fremt en ikke får noen belastningskade og har tid til å komme seg igjen så er en Evresting veldig gunstig for å gjennomføre La Marmotte på en god måte, men tenker også at det på mange måter er hardere både mentalt og fysisk (er tross fort 7 mil lenger og 4000 hm mer, men også litt vanskeligere å motivere seg kanskje, ensformig etc, fordelen er at en kan ta den tiden en trenger og ikke lettere å holde lavt nok tempo).

Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2099164 10/02/2016 16:52
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!

Tippe er ikke godt nok;). 04.06 går finnskogkureren..

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099165 10/02/2016 17:48
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Otoen

Tippe er ikke godt nok;). 04.06 går finnskogkureren..

Heidi tenker å bli med der, så da tar sikkert jeg turen også! Helgen etter er også aktuell for Evresting, fortsatt par uker til Trans Østerdalen.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099166 10/02/2016 18:25
A
Aton Offline
Fersking
Fersking
A
For høydemetertrim : Holmenkollmarsjen lørdag..skirennet sitt det!

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099167 11/02/2016 06:40
anerz Offline
Veteran
Veteran
Evereste Hafjell som oppladning 4-5 Juni er jeg med på, er i hvert fall ledig den helgen ser det ut som.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099168 31/03/2016 14:00
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Leiebiler - er det noen her som har erfaringer med å leie bil i Sveits (feks hos Avis eller Hertz) og kjøre den over til Frankrike?

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2099169 31/03/2016 19:40
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Leiebiler - er det noen her som har erfaringer med å leie bil i Sveits (feks hos Avis eller Hertz) og kjøre den over til Frankrike?

Det går fint, men det blir en del dyrere å levere den i Frankrike enn i Sveits. Å leie bil i Sveits er allerede en del dyrere enn å leie i Frankrike.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: La Marmotte 2016 [Re: sykkeloyvind] #2099170 31/03/2016 20:43
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: sykkeloyvind

Det går fint, men det blir en del dyrere å levere den i Frankrike enn i Sveits. Å leie bil i Sveits er allerede en del dyrere enn å leie i Frankrike.

Vi i Elverums gjengen som var nedover til La Marmott i fjor leide bil på franske delen av flyplassen i Geneve. Kjørte den inn fra Sveits til Frankrike og tilbake til sveits. . Gikk greit det utenom å måtte betale, tror det var 40€ i veiavgift når kjørte inn i Sveits igjen.

Re: La Marmotte 2016 [Re: anerz] #2099171 01/04/2016 05:07
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: anerz

Vi i Elverums gjengen som var nedover til La Marmott i fjor leide bil på franske delen av flyplassen i Geneve. Kjørte den inn fra Sveits til Frankrike og tilbake til sveits. . Gikk greit det utenom å måtte betale, tror det var 40€ i veiavgift når kjørte inn i Sveits igjen.

40 SFR, ikke veldig stor forskjell da. Men dette har skjedd et par ganger nå, Sveitserne har blitt mye mer "agressiv" på motorveiavgift nå, før var det opp til en selv om en ville kjøpe og risikere bot, men nå står tollvesnet og stopper deg på grensa og leder deg til betalingsstedet. Har alltid kjøpt denne vignetten (som det kalles) når jeg har kjørt igjennom Sveits, men når jeg har leid bil på Flyplassen i Geneve (på den franske siden av flyplassen, dermed Fransk registrert og ikke med vignett inkludert) er det snakk om bare en mil på motorveien før en svinger av så da har jeg droppet det. Men to siste ganger har jeg da altså måtte betale ca 350 kr for et par mil på motorveien. Dermed blir forskjellen mellom å leie på fransk og sveitisk side mindre også.
Er det til Geneve du skal fly Erik ?

Redigert av oddefa; 01/04/2016 05:09.
Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2099172 01/04/2016 07:25
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan skrive under på denne aggressiviteten. Jeg hadde kjøpt vignett og klistret den på frontruten. Ble stoppet da jeg skulle ut av grensekontrollen og skjønte lite. Jeg hadde prestert å plassere vignetten i et slikt grønt solfelt øverst på ruta, slik at tolleren ikke kunne se den. Jeg pekte den ut, og fikk lov å dra videre med beskjed om å klistre den synlig neste gang. Strenge disse sveitserne, dere.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: La Marmotte 2016 [Re: Oddefa] #2099173 01/04/2016 10:17
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anerz

40 SFR, ikke veldig stor forskjell da. Men dette har skjedd et par ganger nå, Sveitserne har blitt mye mer "agressiv" på motorveiavgift nå, før var det opp til en selv om en ville kjøpe og risikere bot, men nå står tollvesnet og stopper deg på grensa og leder deg til betalingsstedet. Har alltid kjøpt denne vignetten (som det kalles) når jeg har kjørt igjennom Sveits, men når jeg har leid bil på Flyplassen i Geneve (på den franske siden av flyplassen, dermed Fransk registrert og ikke med vignett inkludert) er det snakk om bare en mil på motorveien før en svinger av så da har jeg droppet det. Men to siste ganger har jeg da altså måtte betale ca 350 kr for et par mil på motorveien. Dermed blir forskjellen mellom å leie på fransk og sveitisk side mindre også.
Er det til Geneve du skal fly Erik ?

Korrekt, vi flyr til Geneve og leier en deilig kassebil som vi kjører derfra. Så det er helt trygt å bare hente ut en bil fra sveitsisk side og så kjøre inn til Alpe d'Huez og tilbake, og i verste fall ryke på en veiavgift, forstår jeg.

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Sykkel-Erik] #2099174 01/04/2016 11:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tipper bonusen for det blir at dere slipper den veiavgiften fordi dere leier på Sveitisk side (og da har den allerede betalt), men at dere betaler en del mer for selve leiebilen enn hvis dere hadde leid fra fransk side. Høres ut som mye stress å fly til Geneve og "inn" i Frankrike for leie bil, men ikke noe mer stress en å leie fra Sveitisk side egentlig. Når reiser dere Erik og hvor bor dere i år, dere er ganske mange også ?

Redigert av oddefa; 01/04/2016 11:40.
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099175 01/04/2016 16:20
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Vi reiser nedover torsdag morgen og returnerer søndag kveld. Blir ganske stramt skjema, men denne gangen leier vi sykler for å eliminiere risikofaktoren som tok oss hardt bakfra i fjor. Om været og logistikken holder håper jeg å få klokket en rolig tur opp AdH torsdag kveld i solnedgangen, prøve på pers fredag morgen og kanskje besøke Deux Alpes tidlig morgen, og så kjøre rittet lørdag. Hvordan er deres planer?

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099176 01/04/2016 19:40
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ganske likt, dvs tidlig fly på torsdag og sent fly opp på søndag. Men jeg og Anerz flyr til Milano mens resten av Elverum (++) flyr til Nice (tror jeg). I fjor kom vi sent på torsdag, så greit å komme litt tidlig. Bor på samme sted som i fjor (dvs noen hundre flate meter fra mål..digg). Vil ha egen sykkel, både pga da slipper jeg å bruke tid på "bikefit" (ikke at jeg er så nøye på det) og når jeg først brukt penger på en flott sykkel så skal jeg jaggu bruke den der den passer best. Aldri hatt noen vansker med sykkelfrakt på fly, men alltid flydd direkte, det var vel mellomlanding som "fucket opp" deres bagasje i fjor ? Reiser også alltid med sykkelsko, hjelm og en sett drakt/bib i håndbagasjen.

Ikke tenkt hva jeg/vi gjør på fredag, men kanskje Sarenne ? Har også lyst på en tur på andre siden av BdO (husker ikke på sparket), men syklet litt oppover der som "oppvarming" til bakketempoen på søndagen, morsom vei som er kuttet inni fjellet, står på lista mi over veier jeg har lyst å sykle. Men i fjor hadde vi lang tur opp Telegraph og Galiber dagen før, så tror jeg skal har relativt kortere tur dagen før i år. Noen som vet om vi skal over Telegraph/Galiber eller om det blir samme tur som i fjor, har ikke sjekket dette selv enda.

Søndag kan den turen også være aktuell (kjøre bil ned til BdO), evt sykle bakketempoen som i fjor, var litt digg det faktisk.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099177 01/04/2016 20:50
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Det var mellomlanding i Amsterdam som ødela for oss. Vi satt i flyet til Lyon som takset av gårde til take-off og så syklene bli lesset av flyet fra Oslo 100 meter fra oss, og den følelsen skal jeg unngå i år.

Så vidt jeg har skjønt er den originale ruta tilbake, så vi slipper i det minste å dø sakte opp Croix de Fer i år.

Vi også blir boende oppe på Alpe dŽHuez, i åskanten langs veien over til La Sarenne. ICON_SMILE

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099178 01/04/2016 21:01
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Vi andre flyr til Nice ja, kommer relativt tidlig på kvelden torsdag. Da blir det bare å montere opp sykler og spise noe god mat tenker jeg. Fredag skal iallfall jeg ( tror dette gjelder de andre også) kun ha en rolig vispetur. Jeg er ikke trent for å trene mange timer på to dager, så må spare kruttet til lørdagen. Erfaringa fra i fjor tilsier at jeg ikke orker noe på søndag, men skal aldri si aldri. Digg med en rolig dag etter rittet også, for en som ikke er vant til slike økter:).

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099179 02/04/2016 05:49
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ikke så lett å få til en rolig vispetur fra AdH he he, det som skal ned skal opp igjen osv he he. Men ble vel litt overkill med lang biltur til Mauriennedalen og så lang klatring opp mot Galiber (og for min del opp til toppen), men en fordel i år da, for nå kjenner en klatringen. Men skal en ha en flat tur så er det lureste å kjøre bil ned BdO og så sykle flatt derfra. For min egen del så skal jeg ha en klatring opp til AdH dagen før, men om det blir Sarenne eller den stigningen fra andre siden (Glandonsiden) for jeg se på. Kanskje sistnevne, for da kan en sykle starten av La marmotte noen mil også.

Redigert av oddefa; 02/04/2016 05:50.
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099180 02/04/2016 08:06
Otoen Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Skal ikke opp der dagen før nei, garantert:). Tar bil ned, så kan man handle litt på matbutikken samtidig:). Samt spise en digg lunch inkl kaffe etter endt vispetur.

Men, vi går inn til detta med ulike treningsgrunnlag, og at du tenker slik skjønner jeg godt Odd. Hadde jeg kunnet ville jeg sikkert gjort det samme. Men, for min del er det som å skyte seg selv i leggen dagen før:). Mitt fokus ligger å gjøre alt rett til selve rittdagen, ala det som fungerer til ritt her hjemme.

Håper på digg vær da, men trenger ikke å være så varmt som i fjor, men heller ikke slik at man må kle på seg mere klær på toppene:).

CK ELVERUM

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2099181 02/04/2016 13:39
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja i fjor var det jo ikke snakk om bruke vest (annet en når en trillet ned til BdO kl 06). Det en skal være obs på er at toppen av Galiber er nesten 600 hm høyere en høyeste punktet som var 2015 utgaven, og det kan spille inn, husker det var kaldt nok til at jeg tok på vesten dagen før La Marmotte. Trenger ikke å være så varmt som i fjor nei he he.

Treningsgrunnlag er en ting, erfaring er annen ting, og dagsform er en tredje ting. Så vet en jo aldri hvordan det siste slår inn. Lureste er å tenke at en skal på en tur, en hard en, men også en episk en og velge tempo deretter. Husker jeg nøt mye naturen og omgivelsene i fjor, med noen unntak (siste klatringen opp AdH...det var litt hat he he). Smerte er gøy da, spesielt i ettertid he he.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2208830 25/05/2016 16:20
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har en ledig plass i leilighet rett ved målgang i AdH (ca 2-300 meter) fra torsdag 30.06 til søndag 02.07. Prisen er ca 11-1200 kr (skal betale nå i juni, så avhenger av nkr vs britisk pund). Send meg pm eller sms 90917793 hvis aktuellt. Er en leilighet med dobbelt seng, 2 køysenger og sovasofa. I fjor var vi 5 stk i denne leiligheten, var trangt men gikk greit, i år er vi 2 stk pr nå, og med en til trenger en ikke å bruke sofaen.

Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2209078 26/05/2016 06:08
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Nå er det snart avreise! Klok av skaden fra i fjor da baggasjen ble borte for oss tenker jeg i år å ta alt i ryggsekken med i kabinen.

Er det noen her som vet hva som er lov og ikke lov å ta med i håndbaggasjen av følgende:

- Pedaler, Speedplay
- Pedalnøkkel, 36 cm lang
- Momentnøkkel-sett inkl 7 deler
- CO2-patroner
- Pumpe, liten
- Dekkspaker, plast
- Multitool, liten
- Slanger
- Gels
- Drikkeflasker, uten innhold
- Sportsdrikkepulver

Dumt å måtte hive alt dette fordi sikkerheten på Gardermoen er vrien...

Medlem av Tryvann CK
Re: La Marmotte 2016 [Re: Otoen] #2209086 26/05/2016 06:32
J
joje Offline
Ivrig
Ivrig
J
Co2-patroner skal du slite med å få med, selv om enkelte tillater det.

Pedalnøkkelen kan oppfattes som et slagvåpen, er det ikke mulig med unbrako fra innsiden på Speedplay?

Re: La Marmotte 2016 [Re: joje] #2209094 26/05/2016 06:49
Sykkel-Erik Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: joje
Co2-patroner skal du slite med å få med, selv om enkelte tillater det.

Pedalnøkkelen kan oppfattes som et slagvåpen, er det ikke mulig med unbrako fra innsiden på Speedplay?

Pedalnøkkelen får ligge igjen hjemme. Speedplay titan-pedaler har ikke umbrako-mulighet, men de rimeligere variantene har det - får heller ta pendlerpedalene med meg, så er det issuet løst.

Pumpe, dekkspaker, multitool, slanger, gels, drikkeflasker og sportsdrikke da?

Medlem av Tryvann CK
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino