Tyrifjorden Rundt, skryt ! ! !
|
Tyrifjorden Rundt, skryt ! ! !
08/06/2015 06:31
|
EmilZipp
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Takk til Bærum + Rye som arrangerte en kjempeflott fest rundt Tyrifjorden i går. Veldig bra opplegg med god skilting, flinke/tydelige/blide folk rundt løypa, politi på utsatte steder, god banan jeg fikk i farta, kald cola + div snadder i mål, musikk og god stemning. Fint vær men deilig regn akkurat da det begynte å koke i toppen...
Som fersking håper jeg på bedre seeding neste år (det må jeg vel ordne selv)... Tror vi tok igjen godt over 100 ryttere fra gruppe 6, rulle i små grupper og støting opp til neste gruppe i alle bakkene fra første meter... GØY ! ! !
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
Re: Tyrifjorden Rundt, skryt ! ! !
[Re: EmilZipp]
08/06/2015 07:56
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Veldig bra arrangert. To ting jeg likevel vil påpeke.
Det burde vært kjørt motorsykkel/bil i forkant av de store puljene. Vi var 50-60 mann til tider. Da bør det være en som varsler i forkant.
Gjennom Asker og inn til mål gikk det vanvittig fort gjennom rundkjøringer og kryss. Så det stod en del løypevakter der. Men hadde de kontroll på trafikken? Håper det. Jeg hadde i hvertfall hjertet i halsen de vi dundret i gjennom i 50-60 km/t.
|
|
|
08/06/2015 07:57
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kort rapport:
Jeg startet i pulje 2. Veldig mye sterke folk. Ble kjørt veldig hardt opp til Sollihøgda. Jeg klarte akkurat å klore meg fast. Men det kostet. Lå godt over terskel hele bakken på 5.7 km. Vi hadde snittfart på 25 Km/t opp denne bakken. Det er fort! Sleit med tunge bein etter denne syrefesten. Klarte akkurat å henge med neste langbakken. Nå 10 slag over terskel. Siste langbakken måtte jeg gi ei luke på toppen. Ei luke som ble til 30 sek bak teten i pulja i mål. Godt fornøyd egentlig. Men det ble knalltøft til tider. En syrefest jeg ikke har vært borte i før. Det gikk veldig ujevnt hele tiden. Enten kosetur eller full gass. Slike rykk tapper kreftene sakte men sikkert. Jeg er helt sikker på at jeg tok ut absolutt alt. Veldig fornøyd med at jeg jobbet bra med huet underveis. Mistet forresten ene flaska i første humpa rett etter start. Så rittet ble kjørt med ei 0.6 flaske. Blei litt tørst etter hvert ja. Ble vel nr. 7 i klassen. Sikkert veldig god trening. Sliten i dag!
|
|
|
08/06/2015 09:13
|
ganskefort
Ringrev
|
Ringrev
Istemmer med EmilZipp og Erling. Jeg debuterte i ritt og hadde en kjempedag på sykkelen. Bra arrangement, hyggelige syklister og bra stemning etter målgang.
Men, enig med Erling i at det kunne vært flere løypevakter ned mot Asker, selv for oss i senere puljer.
Og til sist en liten ting: lite forsøpling etter dette rittet, med unntak av den lange bakken før Sylling. Her lå det geler og flasker strødd. Hadde folk dårlig tid der framme?
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Bianchi Infinito CV Votec VRX Pro
|
|
|
08/06/2015 10:32
|
Panda
Besatt
|
Besatt
Fra Drengsrud og ned mot Asker og fra Vettre og inn mot mål så var det alt for få vakter samtidig som vi (teten i pulje 1) havnet bak busser og biler og foretok forbikjøringer av disse i 60 km/t. Mye farlige situasjoner der.
Helt vannvittig å arrangere et sykkelløp med mål i Sandvika med al den trafikk som er i Asker og Bærum. Vi kjørte sig sag mellom bilene på Slemmestadveien for å komme oss frem.
25 km/t opp Sollihøgda? Vi hadde 30 blank snittfart i pulje 1. DET var fort det!
Redigert av Panda; 08/06/2015 10:33.
|
|
|
[Re: Panda]
08/06/2015 11:26
|
EmilZipp
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Fra Drengsrud og ned mot Asker og fra Vettre og inn mot mål så var det alt for få vakter samtidig som vi (teten i pulje 1) havnet bak busser og biler og foretok forbikjøringer av disse i 60 km/t. Mye farlige situasjoner der.
Helt vannvittig å arrangere et sykkelløp med mål i Sandvika med al den trafikk som er i Asker og Bærum. Vi kjørte sig sag mellom bilene på Slemmestadveien for å komme oss frem.
25 km/t opp Sollihøgda? Vi hadde 30 blank snittfart i pulje 1. DET var fort det! Jeg så tidene på Strava opp Sollihøgda og tenkte "FY Fxxx". Gruppe 3 fart er helt greit men Cudos Til Panda & co. Overvekt av småbarnspappaer med full jobb i gruppe 1 ? ? ? ? Vi kjørte forbi samme bil 3 ganger (og omvendt) på vei ned fra Liertoppen men vi var en liten gruppe. Tror ikke det hadde hjulpet med flere vakter, problemet var vel trasseen: Biler med gassen av/på for hver 100 meter, smalt og slakt nedover.
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
|
|
|
[Re: Panda]
08/06/2015 15:51
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
25 km/t opp Sollihøgda? Vi hadde 30 blank snittfart i pulje 1. DET var fort det! Alder og vekt takk ;-) 30 opp der er sykt fort. Da måtte jeg veid 10 kg mindre tror jeg. Minst.
Redigert av erling; 08/06/2015 15:53.
|
|
|
[Re: erling]
08/06/2015 19:43
|
Thorst
Veteran
|
Veteran
Kort rapport:
Jeg startet i pulje 2. Veldig mye sterke folk. Ble kjørt veldig hardt opp til Sollihøgda. Jeg klarte akkurat å klore meg fast. Men det kostet. Lå godt over terskel hele bakken på 5.7 km. Vi hadde snittfart på 25 Km/t opp denne bakken. Det er fort! Sleit med tunge bein etter denne syrefesten. Klarte akkurat å henge med neste langbakken. Nå 10 slag over terskel. Siste langbakken måtte jeg gi ei luke på toppen. Ei luke som ble til 30 sek bak teten i pulja i mål. Godt fornøyd egentlig. Men det ble knalltøft til tider. En syrefest jeg ikke har vært borte i før. Det gikk veldig ujevnt hele tiden. Enten kosetur eller full gass. Slike rykk tapper kreftene sakte men sikkert. Jeg er helt sikker på at jeg tok ut absolutt alt. Veldig fornøyd med at jeg jobbet bra med huet underveis. Mistet forresten ene flaska i første humpa rett etter start. Så rittet ble kjørt med ei 0.6 flaske. Blei litt tørst etter hvert ja. Ble vel nr. 7 i klassen. Sikkert veldig god trening. Sliten i dag!  Du får trøste deg med at det ble kjørt fort i bakkene nettopp for at du skulle få mest mulig syre For min del var det første landeveisritt på mange år, og fellestart er uendelig mye mer gøy rullekjøring og TTT. Alt i alt veldig positiv opplevelse! Må gi en liten pekefinger til mine medsyklister i pulje 2; det er ganske meningsløst at "alle" skal sitte superaero ramma (og over i motgående kjørefelt) når feltet ruller ned småbakkene før Vikersund. Det gikk i skikkelig søndagstempo på flatene og da synes jeg mange unødvendig høy risiko på vegne av hele feltet. Vi så alle sammen litt senere at velt i felt ikke er gøy.
- Espen -
"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
|
|
|
08/06/2015 20:07
|
erling
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Helt enig, Thorst. Det virket til å være en del kjekkaser i pulja vår.
|
|
|
09/06/2015 07:33
|
Panda
Besatt
|
Besatt
" Jeg så tidene på Strava opp Sollihøgda og tenkte "FY Fxxx". Gruppe 3 fart er helt greit men Cudos Til Panda & co. Overvekt av småbarnspappaer med full jobb i gruppe 1 ? ? ? ?"
Fortrinsvis NC syklister junior og senior i pulje 1, samt en håndfull småbarnspappaer også. På toppen av Sollihøgda var puljen mer eller mindre halvert. For oss i kategorien småbarnspappa (40 år og 69 kilo!) gjelder det og sykle taktisk smart, dvs. legge på hjul når det går fort i bakkene og sitte forrest i feltet så ordner det seg...
|
|
|
[Re: erling]
09/06/2015 10:22
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
]
Gjennom Asker og inn til mål gikk det vanvittig fort gjennom rundkjøringer og kryss. Så det stod en del løypevakter der. Men hadde de kontroll på trafikken? Håper det. Jeg hadde i hvertfall hjertet i halsen de vi dundret i gjennom i 50-60 km/t. Enig. I tillegg var det en del usikkerhet i forkant av starten hvilke puljer som skulle sluses. Hadde kanskje hjulpet med en mann med mikrofon som kunne ha ropt opp puljenummer. Martin
|
|
|
|
|