Hei
Å vise for lav watt, høres ut som om jeg har høye tanker om meg selv.

Uansett,
Jeg har Garmin Vector som er oppdatert til siste firmware. Jeg hadde dessuten kalibrert wattmåleren idet jeg dro ut.
Tidligere i uken syklet jeg intervaller opp en bakke med to kompiser. Bakken er 1,7 km lang og har en gjennomsnittlig stigning på 7%. Jeg hadde CX med 28 mm Conti 4k, ingen knastedekk eller liknende. Mine to kompiser syklet begge på sesongklare racersykler. Våre beste intervaller gikk slik:
Meg: 5:10 - 296 W - 4,47 W/kg
Kompis #1: 5:19 - 362 W - 5,11 W/kg
Kompis #2: 5:30 - 314 W - 4,69 W/kg
Mitt spørsmål er hvordan jeg klarte å slå kompis #1 hvis man antar at watten faktisk stemmer for begge to. Med en tyngre og tregere sykkel burde jeg ikke klare å slå ham med 9 sekunder med lavere W og W/kg. For ordens skyld, ingen av oss lå på hjul under forsøkene.
Jeg har tidligere estimert min FTP til omtrent 300 W, det med en annen wattmåler, men jeg opplevde å stivne veldig i løpet av dette intervallet. Watten ble holdt forholdsvis jevn igjennom de fem minuttene.
Dessuten har jeg ingen grunn til å tro at mine kompisers wattmålere ikke ga riktig watt. Jeg har nemlig slitt med at wattmåleren min viser for lav watt tidligere.
Hvordan kan jeg vite for sikkert om wattmåleren min viser for lav watt? Er det i det hele tatt mulig?