Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

No Saint eller Hard Rocx

No Saint eller Hard Rocx #207156 23/05/2005 20:27
L
LEA Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
L
Vurderer ny sykkel, men er veldig i tvil. så jeg håper noen her kan rådføre meg litt. Har kikket på Hard Rocx Cambrium SLR og No Saint Angel XT Comp hos fast-bikes.no. Er 192cm og 100kg+ så jeg trenger en sykkel som tåler litt...
Sykler på allt fra sti, asfalt og grus, men ikke konkurranse.
Utstyrsmessig ser det ut til at disse 2 modellene er ganske like men prisen er jo veldig forskjellig. Er redd for å kjøpe for billig. Har heller ikke hørt noe om No Saint syklene. Noen som har noen tips og råd ?

Hilsen

Lars

Re: No Saint eller Hard Rocx [Re: LEA] #207157 24/05/2005 06:30
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Hva med den jamisen som delisk pusher i disse dager for 10ark?

Cambrium SLR er jo en veldig nisjepreget sykkel med sin stive gaffel. Spesielt når du ikke sykler konkurranse er jo dette å skyte seg litt i beinet.

Fuji Miracle har klart mest utstyr for pengene i disse dager, mens Specialized Rockhopper er et godt valg til stilek.

Se forøvrig 10K-test i Sykkelmagasinet som er ute i disse dager.

Re: No Saint eller Hard Rocx [Re: LEA] #207158 24/05/2005 06:42
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
No Saint XT comp kom svært bra ut av BIKE sin test av HT i 800€ klassen. Rammen er laget hos en av de store fabrikkene som lager rammer til mange andre mer kjente merker. Utstyret er XT over alt. Siden du er såpass stor vil jeg anbefale skivebremser. Dersom den passer deg og tiltaler deg ville jeg ikke nølt med å kjøpe denne

En kompis av meg har nettopp bestilt denne, og jeg skal prøve å huske å komme med en liten rapport etter at jeg har montert og prøvd den.

No added style
Re: No Saint eller Hard Rocx [Re: LEA] #207159 24/05/2005 08:18
R
rsh Offline
Besatt
Besatt
R
Jeg har to kolleger som har kjøpt NoSaint Angel. Begge kjøpte LX-varianten med V-brems. De er begge svært fornøyd med kjøregenskaper etc.

I forbindelse med kjøpene, gikk vi nøye gjennom alle tilbud som fantes, og hvis du ser på totalen, utstyr, gaffel og hjul, er det få, om noen som klarer å slå NoSaint i pris.

Rammen ville jeg ikke vært redd for, den er laget på én av de taiwanske rammefabrikkene som alle bruker (også de kjente amerikanske merkene), akkurat som Hardrocx.

Jeg ville kjøpt en sykkel med skivebrems var jeg deg. Selv har jeg XT 2004 på den ene sykkelen min, og kan anbefale det, spesielt nå som du kan oppgradere til 203 mm skive hvis du synes 160 mm er for spedt.

Med hensyn til Shimanos DC hendler vil jeg si følgende: De er suverene når du ha brukt dem litt.

Sveinung
Re: No Saint eller Hard Rocx [Re: rsh] #207160 25/05/2005 06:40
D
Daggan Offline
Fersking
Fersking
D
Hei!
Jeg vurderer også en No Saint XT Angel, noen som vet hvor brede dekk som passer in i rammen?

Marius

Moderator  support