Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vanntette høstsko (terreng)

Vanntette høstsko (terreng) #2095152 16/09/2015 13:34
M
millmax Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Hei!
Jeg ser etter vanntette høstsko (goretex el likn + cleat forsegling). Til vinteren kommer jeg til å slå på stortromma og bestille 45Nrth Wolvhammer, men denne blir vel for varm i 10 grader og november rain? Ser at Oslo Sportslager har en del vintersko inne, men jeg er ikke helt keen på å betale 2000-2500 for en ekstra vintersko i tillegg til Wolvhammeren. Forslag? Jeg sykler i dag med Shimano MW81, men de har revna i sømmene og lukter forjævlig (for øvrig et kjent problem relatert til limet i dem og fuktighet).

Forslag til vanntette høstsko som ikke koster skjorta? De trenger ikke være veldig varme. Bare veldig veldig vanntette.

Re: Vanntette høstsko (terreng) [Re: millmax] #2095153 16/09/2015 13:42
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
45nrth Japanther. Men koster skjorta, ja. Kommer nok på salg først midtvinters eller til våren. Sykkelkompenter, Bikeshop og G-Sport solgte i sin tid forgjengeren Fasterkatt til halv pris utenfor sesongen.

For omtale av Japanther, Fasterkatt og andre alternativer, se også
Gore-Tex sykkelsko som ikke er så varme
Skotrekk

Har Fasterkatt og er helt tørr på føttene selv under de hardeste regnskyllene her i Oslo de siste ukene. Vel og merke har jeg impregnert kunststoffet langs glidelås og øverst over ankelen, men det synes ikke å være nødvendig på Japanther.

Re: Vanntette høstsko (terreng) [Re: millmax] #2095154 16/09/2015 13:45
M
millmax Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
M
Tenker du da Japanther istedet for Wolvhammer, da både som høst- og vintersko?

Re: Vanntette høstsko (terreng) [Re: millmax] #2095155 16/09/2015 14:01
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg bruker Fasterkatt, som altså er lik Japanther, året gjennom som regnværs- og vintersko. Men i perioder med sprengkulde og tørt vær har jeg brukt mine gamle Northwave Arctic.

Hvorvidt Japanther fungerer også under 10-15 kuldegrader, tror jeg vil avhenge av rytteren (frostig eller varm) og hvorvidt det er plass til en ullsokk. Vær oppmerksom på at Fasterkatt - og sikkert også Japanther - er liten i størrelsen. Bør velge 1-2 størrelser over det man vanligvis bruker.

Selv ville jeg valgt Japanther fremfor Wolvhammer om jeg skulle velge én sko. Valget avhenger selvsagt av lokale forhold, men når jeg ser på værstatistikken for Follo, tror jeg Japanther vil bli brukt mer enn Wolvhammer.

Moderator  support, Valentino